Škoda Tudor. Luxusní kupé mělo šestiválec, 193 koní a stovku pod 8 sekund
Škoda Tudor je designová studie automobilky Škoda z roku 2002, kdy se toto luxusní a stylové kupé představilo na autosalonu v Ženevě. Bohužel už od začátku bylo jasné, že se jedná jen o vlhký sen designérů a některých fanoušků značky, protože plány na sériovou výrobu nebo alespoň limitovanou edici byly zavrženy. Nezměnil to ani pozdější nátlak novinářů a veřejnosti. Existuje tak pouze jediný kus, který je vystaven v muzeu Škoda v Mladé Boleslavi. Zároveň je prvním a posledním kupé této české automobilky pod křídly VW.
Proč Tudor?
Tudor je ”zkomoleninou” anglického spojení two doors, kterého jsme si mohli všimnout už v roce 1946 u Škody 1101. Ta se vyráběla v několika karosářských provedeních: sedan, kombi, pick-up, sanita a dvoudveřové kupé, které bylo pojmenováno jako Tudor.
Co je zač?
Pokud by se auto někdy dočkalo sériové výroby, tak by bylo levnější alternativou pro luxusní kupé typu Mercedes-Benz CL či Bentley Continental. Ve své době by auto nemělo prakticky žádnou konkurenci, srovnatelný je pouze francouzský Peugeot 406 Coupé V6.
Co se skrývá uvnitř?
Podvozek i některé části interiéru jsou převzaty ze Superbu I. generace, to stejné platí i o pohonném ústrojí a masce. Auto vypadá velmi elegantně a na tehdejší poměry Škodovky nadprůměrně draze. Pod kapotou se nachází 2.8 litrový V6 s atmosférickým plněním, který produkuje slušný výkon 193 koní. S hmotností necelých 1500 kilogramů zvládá stovku pod 8 sekund a umí se rozjet až na 240 km/h.
Smutné je, že se Škoda Tudor nikdy neobjevila v sériové výrobě. Nejspíš předběhla svou dobu.
« Hyundai odhalil design nového Santa Fe Test Mitsubishi L200 INSTYLE 2.4 DI-D. Stará škola v plné síle »