Škoda Superb v Ženevě a velká show. Vypadá fantasticky!
Škoda v Ženevě věnovala novému Superbu velkou pozornost a vystavila hned několik exponátů. Jeden z nich v krásné zlatožluté barvě, která v sériové nabídce však nebude, nicméně autu sluší náramně. Superb má relativně strohé, ostře vyřezané linie. Prolis táhnoucí se přes oba páry dveří vůz opticky snižuje, stejně jako rozložitá široká maska s nasupenými světly. Za velmi hezkou považuji boční linii oken, obkreslenou elegantními, chromovanými lištami.
Oproti odcházející druhé generaci je Superb uvnitř v každém směru větší, například šíře v oblasti loktů je vpředu o 39, vzadu dokonce o 69 milimetrů větší. Prostor pro zadní pasažéry zůstal samozřejmě zachován podobně královský, jako je tomu u aktuální generace. I přes všechno místo uvnitř, nabízí Superb zavazadelník o rozměru 625 litrů, tedy o 30 litrů větší, než tomu bylo doposud. Oproti druhé generaci je nový Superb delší jen o 28 mm. O výraznějších 47 mm je potom širší a o zanedbatelných 6 mm vyšší, ačkoliv opticky by pozorovatel odhadl, že je spíše nižší. Za vším stojí výrazně delší rozvor, který se protáhl o celých 80 mm. Převis přední části se snížil o 61 mm a rozchod kol se rozšířil o 39 mm vpředu a o 54 mm vzadu.
K novému modelu patří neodmyslitelně i částečně nové motory. Superb plošně nabízí snížení spotřeby a emisí o 30 procent a zmíněn je i fakt, že verze GreenLine spotřebovává papírově pouze 3.7 litru na sto kilometrů. Částečně se na tom podílí i ztráta 75 kilogramů hmotnosti, kterou způsobil přechod na novou platformu MQB. Pohonnými jednotkami je široké spektrum čtyřválců spalujících naftu i benzín. Benzínové agretáty jsou zastoupeny v počtu celkem pěti kusů. Nejslabším, nikoliv však celkově, je motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW, který má po svém boku ještě výkonnějšího bráchu v podobě ACT verze s výkonem 110 kW. Na opačném pólu se nachází dvoulitrový TSI, nabízený ve variantě 162 kW a potom ve vrcholné 206 kW. Z dieselů je k dispozici základní a na výkon celkově nejslabší 1.6 TDI 88 kW, doplněný ještě dvěma variantami dvoulitru. Ta slabší má 110 kW, silnější 140 kW. V nabídce jsou manuální šestistupňové převodovky a dvouspojková převodovka DSG. Náhon na všechna kola se nabízí u čtyř motorových variant a je zajištěn skrze Haldex páté generace.
Bezesporu podstatnou novinkou v oblasti podvozku je adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control, který Škoda uvádí na trh vůbec poprvé. Ten je samozřejmě doplněn ještě voličem jízdních režimů Driving Mode Select, známým už z aktuální Octavie. Výčet výbavy je pochopitelně až za roh a obsahuje prvky jako elektricky ovládaná panoramatická střecha, nezávislé topení, vyhřívané na co si vzpomenete, couvací kamera a další. Svoje nedílné zastoupení tady mají různé jízdní asistenty v čele s asistentem Front Assist s funkcí nouzového brždění. Stejně jako v případě Passatu, umí vůz v případě nečinnosti řidiče zabrzdit do úplného zastavení a následně přivolat pomoc. Na přídi lze nalézt buďto halogenové nebo bi-xenonové světlomety s LED denním svícením. Záď je standardně okupována LED koncovými světly.
Škoda přijímá objednávky na nový vůz již od 10. března, dodání prvních vozů se spustí v červnu. Svého Superba si můžete dopřát již od poměrně sympatických 599 900 korun. Za tuto cenu dostanete výbavu Active a taky přeplňovaný agregát 1.4 TSI o výkonu 110 kW.
« Hyundai i30 Trubo – Sportovní look a 137 kW Ferrari 488 GTB – Jednoznačně největší úspěch v Ženevě »