Škoda Superb III – Nachystejte si minimálně 600 000 Kč
Škoda oficiálně zveřejnila ceny všech motorizací nového Superba.
1.4 TSI ACT
Začneme benzínovými motory, nejslabší 1.4 TSI ACT nabízí výkon 110 kW v 5000-6000 ot./min. a 250 Nm točivého momentu v 1500-3500 ot./min. Spolupracuje buď s manuální šestistupňovou převodovkou nebo se sedmistupňovým automatem. Jeho kombinovaná průměrná spotřeba je 4.8 litru nebo 4.9 litru s automatem. Díky menšímu objemu je vůz lehčí a váží pouze 1395 kg (manuální převodovka), 1425 kg (automatická převodovka). Dokáže se rozjet až na 220 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8.6 sekundy. V základní výbavě Active za něho zaplatíte 599 900 korun, Ambition vyjde na 666 900 korun a za Style zaplatíte 716 900 korun. Automatická převodovka si vyžádá příplatek 65 000 korun, pohon všech čtyř kol není u nejslabšího motoru k dispozici.
1.8 TSI
Druhým zážehovým agregátem, který je nabízen ještě s manuální převodovkou, je 1.8 TSI. Výkon činí 132 kW ve 4000-6200 ot./min. a točivý moment 320 Nm v 1450-3900 ot./min. Spolupracuje buď, jak už jsem zmínil, s manuální převodovkou nebo sedmistupňovým automatem. Váha ukazuje číslovku 1465 nebo 1485 kilogramů. Maximální rychlost je dostačujících 232 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 8 sekund. S lehkou nohou se dostanete na spotřebu 5.8 litru na 100 kilometrů (manuální převodovka) nebo na 5.5 litru (automatická převodovka). Ambition si vyžádá částku 711 900 korun, Style 761 900 korun a vrcholný Laurin & Klement 836 900 korun. Příplatek za automatickou převodovku je stále 65 000 korun, za 4×4 je částka zcela identická.
2.0 TSI
Dvoulitrový agregát TSI je nabízen ve dvou variantách, ta slabší má výkon 162 kW v 4500-6200 ot./min. a točivý moment 350 Nm v 1500-4400 ot./min. Silnější nabízí velice slušný výkon 206 kW v 5600-6500 ot./min. a točivý moment stejných 350 Nm, jen v jiném spektru otáček, 1700-5600 ot./min. Oba motory jsou vyráběny výhradně s šestistupňovou převodovkou DSG. Hmotnost je 1505 a 1615 kilogramů ve prospěch méně výkonného motoru. Spotřeba 6.1 a 7.1 litru na 100 kilometrů. Maximální rychlost 243 km/h a elektronicky omezených 250 km/h u silněšího agregátu, zrychlení z 0 na 100 km/h je velmi slušných 7 sekund a u 206 kW varianty parádních 5.8 sekundy. Ambiton Vás zbaví o přebytečných 826 900/956 900 korun, Style 876 900/1 006 900 korun. Laurin & Klement už útočí na vyšší ligu a k jeho koupi potřebujete 951 900 korun nebo 1 081 900 korun na silnější motorizaci. Příplatek za 4×4 je 65 000 korun.
1.6 TDI
Nejslabším vznětovým agregátem je TDI o objemu 1.6 litru, ten se chlubí výkonem 88 kW v 3500 ot./min, točivým momentem 250 Nm v 1500-3250 ot./min. a velmi slušnou spotřebou 3.9 litru s šestistupňovým manuálem, popřípadě 3.8 litru se sedmistupňovým automatem. Hmotnost je 1465/1480 kilogramů. Maximální rychlost je 206 km/h a z 0 na 100 km/h se rozjede za 10.9/11 sekund. Základní výbava Active stojí 600 900 korun, Style 715 900 korun a Laurin & Klement není k dispozici. Automatická převodovka zvedne cenu o 65 000 korun. Pohon všech čtyř kol není k dispozici.
2.0 TDI
Dvoulitrové ”té-dé-íčka” jsou, jak je u Škodovek zvykem, dvě. První má 110 kW v 3500-4000 ot./min., točivý moment 340 Nm v 1750-3000 ot./min. Silnější agregát dominuje výkonem 140 kW v 3500-4000 ot./min. a točivým momentem 400 Nm v 1750-3250 ot./min. Oba motory spolupracují buď s šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem DSG. Hmotnost je 1485/1500 a 1505/1555 kilogramů. Sprint z 0 na 100 km/h potrvá 8.8/8.9 sekundy slabší motorizaci a 8.0/8.7 sekundy silnějšímu agregátu. Spotřeba je líbivých 4.0/4.4 litru a 4.0/4.5 litru. Základní výbava Active u 2.0 TDI k dispozici není, za Ambition zaplatíte 705 900 a 751 900 korun, za Style 755 900 a 801 900 korun, za vrcholný Laurin & Klement už masivních 803 900 a 876 900 korun. Příplatek za DSG, popřípadě čtyřkolku je 65 000 korun.
« Ford Focus RS – Pravděpodobně bude mít 350 koní! Technika nové Škody Snowman je v plné fázi testů! »