Škoda slaví rekordní období: Je čtvrtou nejprodávanější značkou v Evropě, stoupl zisk a daří se elektromobilu Enyaq
Automobilce Škoda Auto vzrostl za prvních šest měsíců letošního roku provozní zisk na 1,149 miliardy eur (29,2 miliardy Kč) z loňských 911 milionů eur (23,2 miliardy Kč). Zisk podpořil vyšší prodej, vhodná skladba nabízených modelů a vývoj směnných kurzů, které kompenzovaly růst nákladů. Ve výsledkové zprávě to oznámil mateřský koncern Volkswagen.
Tržby však nepatrně klesly na 13,652 miliardy eur (346,9 miliardy Kč) z 13,748 miliardy eur (349,5 miliardy Kč) za leden až červen 2023. Nejprodávanějším vozem zůstala Octavia, rostl ale i prodej značky Fabia.
Již dříve automobilka oznámila, že její celosvětový odbyt v letošním druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 2,5 procenta na 228.100 vozů.
V Německu se prodeje zvýšily téměř o pětinu na více než 90 tisíc vozů Škoda. Česká republika následovala s více než 41 tisíci prodanými vozy této značky. Na třetím místě se umístila Velká Británie, kde si Škodu zakoupilo téměř 38 tisíc zákazníků. Podle webu best-selling-cars.com si v Evropě během prvního pololetí koupilo vůz Škoda téměř 381 tisíc lidí. Volkswagen prodal 714 tisíc aut, Toyota si našla 486 tisíc zákazníků a BMW prodalo 398 tisíc vozů.
Elektrický model Enyaq je stále jedním z nejprodávanějších elektromobilů na klíčových trzích, například v Německu, kde se stal druhým nejprodávanějším elektromobilem. Na podzim firma představí plně elektrický model Elroq v kategorii kompaktních SUV, což je největší segment automobilového trhu v Evropě.
A my se tedy ptáme, kde je ten pád, kteří diskutující na internetu značce předpovídají kvůli cenám a rozvoji elektromobility? Hm?
.« Vláda stojí za seniory: Povinné lékařské prohlídky řidičů chce zvýšit na 70 let Milionům naftových aut v EU hrozí zákaz: Nesplňují metodiku měření WLTP »