Škoda Scala RS by vypadala úžasně. Dočká se výroby?
Na toulkách internetem můžete narazit na řadu zajímavých věcí. Jedním z nich je i render auta, které se ale bohužel zřejmě nikdy nestane realitou. Škodu Scala RS má na svědomí dobře známý grafik X-Tomi Design.
Volkswagen Golf GTI je sice ikonou, ale v posledních letech to ani zdaleka neměl jednoduché. Vzniká totiž nová třída prvotřídních super-hot-hatch, které se mu snaží ukrást zákazníky. Nepřátele nachází dokonce i ve vlastních řadách v podobě Seatu Leon Cupra. Do tohoto segmentu se dostávají i automobilky, o kterých bychom to ještě před pár lety vůbec neřekli. Například takový Hyundai i30 N, který si získává srdce motoristických novinářů po celém světě. Pak jsou tu automobilky, které nic takového nenabízejí, ačkoli by mohly. Jednou z nich je i Škoda.
Ta sice ještě neřekla poslední slovo o možnosti existence modelu Scala RS, ale vzhledem k aktuální situaci na automobilovém trhu je velmi nepravděpodobné, že by automobilka investovala do vývoje a výroby takového “zbytečného” modelu . Zbytečného z pohledu regulátorů, které trápí výhradně produkované emise. To však neodradilo známého grafika, aby světu ukázal, jak by si Scalu RS představoval.
Designu dominuje typická RS modrá barva s černými detaily a velká černá kola, která si obouvá i Octavia RS. Nesmí chybět ani kultovní odznak v masce chladiče. Přestože si od větší Octavie RS půjčila nejen kola, ale i přední nárazník, možná jí to sluší ještě víc než větší sestře!
Pokud v říši snů ještě chvilku zůstaneme, zamysleme se, co by se mohlo dostat pod kapotu Scaly RS. Jako první přichází na mysl 2,0-litrový benzínový čtyřválec EA888, který v Polu GTI produkuje 147 kW, tedy rovných 200 koní. Řešením by mohla být i výkonná verze 1,5-litrové jednotky v kombinaci s určitým stupněm elektrifikace… Ostatně, mladoboleslavská automobilka již potvrdila, že elektrifikované RS chystá. Bude to Scala nebo Fabia?
.« EU na straně řidičů. Blokovou výjimkou lze ušetřit polovinu nákladů na servis vozidla Vybrali jsme několik důvodů, proč jsou manuální převdovky na ústupu »