Škoda Scala je prodejní zklamání
Loňská novinka se zcela novým jménem, která je konceptem karoserie někde mezi hatchbackem a kombi, není žádný prodejní hit. Devět měsíců od uvedení do prodeje je třeba Škodu Scala na cestách doslova hledat. To je, speciálně ve škodováckých zemích jako Česko a Slovensko, velmi netradiční.
Původní plán byl jednoduchý. Postavit český Golf a zvrátit nepříliš zdařilé prodeje typu Rapid. Scala už nedostala verzi sedan, od začátku se výrobce soustředil na praktičnost. Při pohledu na auto a jeho čísla by mělo všechno hrát. Při rozvoru 2650 mm a s kufrem v základním objemu téměř 470 litrů má Škoda Scala nepatrně více než VW Golf 7, který je cenou přece jen o něco výše.
Scala mohlo být první auto české značky, které by zabodovalo v anketě Evropské auto roku. Bohužel se nedostala ani mezi 7 semifinalistů. Jistě nebylo úplně nejšťastnější rozhodnutí představit v jednom roce dvě cenově i velikostně téměř stejné typy jedné značky. Ani ne půl roku totiž Škoda představila typ Kamiq. Ani ten se však nedostal mezi 7 semifinalistů ankety E-COTY 2020. Ještě horší je však pro celou firmu info o prodejích. Podle JATO se totiž nová Scala prodává 3 až 4x hůře, než končící typ Octavia III, který navíc po modernizaci s dělenými světly vytvořil mezi lidmi rozruch.
Jistě, Škoda Octavia je dlouhodobě prodejní hit. Její prodeje dokáže jakžtakž dorovnávat jedině Fabia. Scala nahradila Rapid a měla by se srovnávat s ním. Úkolem bylo jeho čísla zlepšit. Po 9 měsících jsou však prodeje za jednotlivé měsíce o 15 až 20% horší. Jinými slovy, Škoda Rapid dokázala v Evropě běžně zaujmout zhruba 6 000 klientů, Scala se sotva dostává na úroveň 5 000.
Škoda Scala je téměř po všech stránkách výborně zvládnuté auto. Má technologie a věci, o kterých Rapid nemohl ani snít. Ale zároveň se z nabídky téměř vytratily vysloveně lidové verze. Mnozí by si stále rádi koupili vzdáleného nástupce milované Škody Octavia první generace, která nabídla praktičnost a jednoduchost za rozumné peníze.
Pokud byste věřili, že je čas snížit ceny (stejně nebo podobně, jako to udělali rok po příchodu Rapida), zklamu vás. Alespoň nyní se nad tím neuvažuje. Naopak, už jsou známé ceny prvních modelů Škoda Octavia 4 a ty jsou vyšší, než mnozí předpokládali. Zda bude tato strategie účinná ukáže první pololetí 2020.
.« Smrtelných dopravních nehod motocyklistů výrazně přibývá Oproti minulému roku se prodává jen desetina ojetých aut »