1570623069-skoda-rapid-facelift-2

Škoda Rapid stále žije: Vypadá jako Scala a má motor 1,5 MPi

11. 10. 2019 • Novinky

Myslíte, že Škoda zapomněla vyrábět jednoduché modely s atmosférickými motory MPi? Zmodernizovaná Škoda Rapid určená pro Rusko, Čínu a vybrané asijské trhy ukazuje, že tomu tak není. Nový Rapid vypadá skoro jako současná Scala, pod karosérií však ukrývá osvědčenou techniku a atmosférický benzínový čtyřválec 1,5 MPi s výkonem 81 kW (110 k).

Zatímco Evropa, zmítaná útoky samozvaných ekologických skupin, bojuje o udržení alespoň některých spalovacích motorů v nabídkách jednotlivých automobilek, pár stovek kilometrů na východ je situace úplně jiná. Na automobilovém trhu Ruska, Číny a vybraných asijských zemí platí výrazně jiná pravidla. Nejen pro emise, ale i techniku a bezpečnostní výbavu. Právě pro tento specifický svět (mimochodem, podstatně větší, než Evropa) připravuje i automobilka Škoda vlastní modelovou nabídku. V ní má své stálé místo i model, který již Evropu jménem ekologie a pokroku opustil. Je jím Škoda Rapid.

Technika Škody Rapid rozhodně nepatří do šrotu a je stále mnoho zákazníků, kteří ocení její jednoduchost a potřebnou odolnost. Automobilka Škoda mu proto dopřála trochu pozornosti a opticky ho pozměnila v duchu nejnovějších evropských modelů. Obnovený Rapid nyní vzdáleně připomíná modely Scala a Kamiq, z pohledu techniky však stále jde o totéž auto, které se z evropského trhu vytratilo v momentě příjezdu modernější, větší a dražší Scaly.

Ještě zajímavější je pohon “asijských” Rapidů. Marně byste zde hledali složitý tříválec 1,0 TSI se soustavou katalyzátorů a částicovým filtrem, Rusové i Číňané dávají stále přednost spíše klasickému atmosférickému motoru MPi. V případě modelu Rapid je to upravený motor 1,5 MPi (EA211) s výkonem 81 kW (110 k), který automobilka kombinuje s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Zajímavá je i nabídka karosářské verze Rapid sedan. Ten je ve srovnání s hatchbackem o 200 mm delší (4312 vs. 4512 mm) a rozvor náprav má hodnotu 2602 mm. Takto obnovený Rapid se na evropských trzích samozřejmě neukáže. Ačkoliv by zde také měl své příznivce a při dobré ceně by o jeho prodeje asi nouze nebyla, současná legislativa ho už k evropské motoristické veřejnosti nepustí.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz