01_skoda_scala_and_kamiq_107adc25

Škoda prodlouží život Fabii, Kamiqu i Scale. Na levné elektro se čeká

2. 7. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Škoda Auto prodlouží výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala až do konce desetiletí. Důvodem je menší zájem o elektromobily oproti předpokladům. Výroba modelů Kodiaq, Superb a Octavia bude dokonce pokračovat i po roce 2030, řekl webu Seznam Zprávy v rozhovoru šéf Škody Auto Klaus Zellmer.

Obavy automobilek se naplňují. Elektromobily se neprodávají tak, jak předpokládaly. Týká se to i české Škody. Důvody pomalejšího přechodu na elektromobilitu jsou podle jejího šéfa Klause Zellmera mimo jiné vyšší ceny, nedostatečná nabíjecí infrastruktura, nálada spotřebitelů nebo jejich preference. „Spotřebitelé jsou velmi citliví na cenu. I proto je opravdu důležité trefit se s modelem pod hranici 20 000 eur. Když se podíváte na model Fabia, v některých evropských zemích začíná na 15 000 až 16 000 eurech. To je stále čtvrtinový rozdíl oproti nejlevnějšímu plánovanému elektromobilu,“ vysvětlil šéf automobilky.

Bateriové elektromobily jsou oproti autům s konvenčním pohonem dražší, důvodem jsou především ceny surovin a zejména baterií. „Čtyřicet procent ceny elektromobilu tvoří baterie,“ doplnil Zellmer. Strategie automobilky bude také představení městského crossoveru Škoda Epiq v příštím roce s cenou okolo 25 000 eur. „To je rozumná nabídka za kompaktnější městské SUV. Jsem přesvědčen, že toto vozidlo změní pravidla hry,“ dodal šéf Škody.

Zellmer také řekl, že by si nevsadil na konec spalovacích motorů v roce 2035, pro automobilku je to však plánovací předpoklad. „Mě upřímně neděsí to, že rok 2035 bude znamenat konec prodeje nových vozidel se spalovacími motory. Mnohem větší strach mám z toho, co se stane se všemi auty se spalovacími motory, které budou stále na trhu. Nemáme pro ně řešení, které by snižovalo emise CO2,“ varuje Zellmer. Zda se legislativa plánovaná pro rok 2035 posune, bude podle něj záležet na tom, jak budou reagovat spotřebitelé.

Podle automobilového experta EY Petra Knapa, Škoda logicky reaguje na měnící se situaci na trhu. „Od minulého roku vidíme v Evropě, ale nejen tam, razantní zpomalení růstu podílu nových elektromobilů na prodejích. Automobilky teď obecně mění své produktové plány v reakci na poptávku. Stále však musí brát v úvahu požadované průměrné emise CO2 na registrované vozidlo, aby neplatily výrazné pokuty,“ okomentoval situaci Knap.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz