Škoda představila své nejmenší SUV Kamiq
Vozem KAMIQ rozšiřuje značka svou nabídku vozů SUV o třetí model pro evropský trh. Podobně jako u úspěšných modelů ŠKODA KODIAQ a ŠKODA KAROQ pochází název KAMIQ z jazyka Inuitů, obývajících sever Kanady a Grónsko. Popisuje stav, kdy něco přirozeně „padne jako ulité“ za všech okolností. V rámci oblíbeného segmentu městských SUV v sobě vůz ŠKODA KAMIQ spojuje klasické přednosti vozu SUV, jakými jsou zvýšená světlá výška a pozice sedadel, s agilitou kompaktního vozu.
Vzhled vozu charakterizují nové dvoudílné přední světlomety se světly pro denní svícení umístěnými nahoře. Městské SUV využívá modulární platformu MQB a navzdory délce, která činí 4 241 mm, nabízí velkorysý prostor. Díky moderním asistenčním systémům, ekologickým a úsporným motorům, nejnovějším infotainment systémům a nejmodernějším možnostem konektivity splňuje vůz požadavky současného moderního cestování.
Vozem KAMIQ chce společnost ŠKODA AUTO ve stále oblíbenějším segmentu městských SUV oslovit nové, mladší zákazníky, kteří mají rádi moderní život a dobrodružství. Velmi důležitými prvky v této třídě vozů jsou terénní vzhled a vysoká úspornost. Vůz je nabízen výhradně s pohonem předních kol. Jako první model značky má toto nové SUV ve full LED variantě dělené přední světlomety se světlem pro denní svícení, tvořeným čtyřmi LED prvky, umístěným nad hlavním světlometem. Hodnotný vzhled vozu posilují trojrozměrné, krystalické prvky a LED diody, které působí jako svítící drahokamy.
Interiéru dominuje samostatný displej s úhlopříčkou 9,2″, umístěný v zorném poli řidiče, který je jedním největších ve třídě. Charakteristická linie kolem samostatného displeje kopíruje tvar kapoty motoru a vytváří také ergonomicky tvarovanou opěrku ruky, která ovládá dotykovou obrazovku. Na přání dodávaný Virtuální Kokpit s 10,25″ displejem patří k největším ve své třídě. Přepracovaná přístrojová deska plynule navazuje na emocionální designový jazyk karoserie vozu. Boční průduchy ventilace sahají až ke dveřím a opticky tak zvětšují velkorysou šířku interiéru vozu.
Přístrojová deska s novými velkoplošnými dekoračními lištami a výplně předních dveří mají kvalitní, měkčený povrch s novou specifickou úpravou, která napodobuje krystalickou strukturu a bude v budoucnu charakterizovat styl značky ŠKODA. Na přání nabízené ambientní LED osvětlení ve třech různých barvách (bílá, červená a měděná) dodává velkorysému prostoru interiéru příjemnou atmosféru a opticky doplňuje odstíny barev a barevné kontrastní prošití potahů sedadel. Čalounění sedadel je na přání z kvalitního mikrovlákna Suedia.
Interiér nového SUV překvapí kromě velkorysého prostoru i komfortní výbavou, která byla dosud známá spíše z vozů vyšších tříd. Mezi tyto prvky patří například vyhřívaný volant a vyhřívané čelní sklo. Vůz nabízí na přání kromě vyhřívaných předních sedadel i vyhřívání zadních sedadel.
Délka nového vozu činí 4 241 mm, šířka 1 793 mm, výška 1 531 mm. Rozvor měří 2 651 mm, což přijde vhod zejména cestujícím na zadních sedadlech. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 73 mm. Základní objem zavazadlového prostoru je 400 l. Sklopením opěradel zadních sedadel lze objem zavazadlového prostoru rozšířit na 1 395 l. Na přání je k dispozici také sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Díky tomu lze bez problému převážet i předměty o délce až 2 447 mm.
Pět motorů a na přání dostupný nastavitelný podvozek Všechny motory, které vůz nabízí, mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Samozřejmě splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Základní tříválcový motor 1,0 TSI má výkon 70 kW (95 k) a nabízí maximální točivý moment 175 Nm. O přenos hnací síly se stará pětistupňová manuální převodovka.
Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který nabízí maximální točivý moment 200 Nm, je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Vrcholnou motorizaci tvoří čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a maximálním točivém momentu 250 Nm. Aktivní řízení válců (ACT) v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce a snižuje tak spotřebu. Také tento motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.
Čtyřválcový naftový motor 1,6 TDI má výkon 85 kW (115 k), nabízí točivý moment 250 Nm a je standardně vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Úsporný vznětový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je k dispozici automatická sedmistupňová převodovka DSG.
Ekologickou variantou nového vozu je moderní verze motoru 1,0 G-TEC. Tento tříválcový motor s pohonem na zemní plyn má výkon 66 kW (90 k) a nabízí maximální točivý moment 160 Nm. V porovnání s konvenčními motory produkuje méně emisí. Tento motor je dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou.
Podvozek vozu se světlou výškou, která je o 37 mm vyšší než u nového kompaktního vozu ŠKODA SCALA, spojuje v sobě klasické přednosti vozu SUV s dynamickými jízdními vlastnostmi kompaktního vozu.
KAMIQ nabízí tři infotainment systémy. Samostatná centrální obrazovka vrcholného infotainment systému Amundsen, která je umístěna vysoko v přístrojové desce v zorném poli řidiče, má velikost displeje 9,2″. Společně s 10,25″ displejem Virtuálního Kokpitu, který nabízí pět režimů zobrazení Classic, Basic, Modern, Sport a Extended, se tak jedná o jedny z největších displejů ve své třídě. Základní systém Swing s 6,5″ displejem nabízí čtyři reproduktory vpředu. Infotainment systém Bolero je vybaven 8″ displejem. Infotainment systémy Bolero a Amundsen nabízí osm reproduktorů. Sound System ŠKODA, který je dostupný na přání, má výstupní výkon 405 W a hudbu přenáší deset reproduktorů.
Další služby ve voze nabízejí aplikace infotainmentu, které jsou dostupné přes infotainment systém Amundsen ze Shopu. Jde například o zprávy z internetových kanálů, nebo počasí z celé Evropy. Služba Dopravní informace online umožňuje výpočet přesnější a spolehlivější trasy s dobou jízdy v reálném čase. V reálném čase jsou vypočítávány a upravovány možné objížďky v případě dopravní zácpy. Online podporu mají i funkce vyhledávání parkovacích míst a čerpacích stanic se zobrazením aktuálních cen paliv. Online přístup na server ŠKODA také zlepšuje nové hlasové ovládání infotainment systému, které tak rozpozná i celé věty nebo nářečí.
.
« Test ojetiny Mazda CX-3. Dost možná nejlepší crossover na trhu Toyota v Ženevě představí novou Corollu GR Sport a Corollu TREK »