86_skoda_superb_d36551c8

Škoda představila nový Superb: Vybere si každý

3. 11. 2023 • Novinky

Ve čtvrté generaci vozu Škoda Superb se odrážejí silné stránky předchozího modelu. Nabízí ještě sofistikovanější design, více prostoru, pohodlí a nejmodernější technologie. S novým modelem Superb budou mít zákazníci opět na výběr mezi karosářskými variantami kombi a liftback. Všech šest designů interiéru nabízí spoustu řešení s důrazem na udržitelnost, například textilie ze 100% ekologických materiálů. Inovativní multifunkční ovladače (Smart Dials) a nový koncept interiéru s volně stojící obrazovkou infotainmentu o úhlopříčce 13″ zároveň přispívají k ještě snadnějšímu ovládání. Interiér působí čistým a prostorným dojmem. Škoda Auto dále vylepšila své pohonné jednotky pro dosažení ještě větší účinnosti. V nabídce jsou tři benzinové motory s výkony v rozpětí od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k) a dva naftové motory s výkony 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Portfolio doplňuje nový plug-in hybridní pohon, nabízený výhradně pro kombi, a také zcela nová mild-hybridní verze. Inovativní asistenční systémy, jako asistent při odbočování nebo asistence při průjezdu křižovatkou mají v modelu Superb premiéru.

S novou čtvrtou generací modelu Superb automobilka Škoda Auto opět nově stanovuje standardy v oblasti designu, prostornosti, komfortu a bezpečnosti. Nová designová a aerodynamická opatření snížila spotřebu paliva a zároveň zvýšila výkon. Tři moderní benzinové motory TSI, včetně jednoho s mild-hybridní technologií, dva naftové a nová plug-in hybridní verze s čistě elektrickým dojezdem přes 100 km v režimu WLTP poskytují výkony od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k). Vrcholný benzinový a naftový motor se pojí s pohonem všech kol. Pohonné jednotky nového modelu Superb jsou vždy spojeny s automatickou převodovkou DSG. Řada nových a vylepšených asistenčních systémů dále poskytuje větší bezpečnost a komfort. Nová generace Matrix-LED předních světlometů s vyšší svítivostí a adaptivní podvozek DCC Plus mají v modelu Superb svou premiéru.

Čtvrtá generace modelu Superb přináší nový design karoserie s dominantní maskou chladiče. Zcela nový koncept interiéru zahrnuje volně stojící obrazovku infotainmentu o úhlopříčce až 13″. Volič převodovky se přesunul na sloupek řízení, což umožnilo vytvořit čistou, přehlednou a mnohem prostornější středovou konzolou. Nový multifunkční panel s otočnými ovladači (Smart Dials) umožňuje rychlé a intuitivní nastavení mnoha funkcí vozu a infotainmentu. Další novinkou v modelu Superb je head-up displej. Při konfiguraci vozu lze nyní vybírat z tematicky sestavených paketů a samostatně volitelných výbavových prvků. Mezi novinky patří např. bezdrátové nabíjení telefonu o výkonu 15 W s chlazením, ale také ergonomická sedadla šetrná k zádům s deseti pneumaticky ovládanými masážními vaky. Elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru verze kombi je jedním z několika nových Simply Clever prvků (celkem se jich ve voze nachází 28).

Superb byl uveden na trh v roce 2001 a od té doby ho z výrobních linek sjelo více než 1,6 milionu. Superb se vyráběl v Kvasinách (Česká republika), Solomonovu (Ukrajina), Aurangábádu (Indie) a Nan-ťingu (Čína). Během více než dvou desetiletí získal řadu mezinárodních ocenění. Jen třetí generace jich v roce 2016 získala více než 30, včetně ocenění Red Dot Award za vynikající produktový design pro model Superb Combi. V letech 2001 až 2008 Škoda Auto dodala zákazníkům celkem 137 000 vozů první generace modelu. Druhé generace se mezi lety 2008 až 2015 prodalo celkem 618 000 kusů. V roce 2009 se druhá generace modelu začala poprvé nabízet i jako Superb Combi. Třetí generace byla představena v roce 2015 a dosud bylo vyrobeno 845 000 vozů. Největšími evropskými trhy třetí generace jsou Německo se 153 222 vozy (do září 2023 včetně), Česká republika s 61 479 vozy a Velká Británie s 57 054 vozy.

Škoda Superb čtvrté generace se vyznačuje novým konceptem interiéru se středovou konzolou, která má nový čistý vzhled a nyní poskytuje ještě více odkládacích prostor, protože volič převodovky byl přesunut na sloupek řízení. Zcela nový Superb nabízí nová ergonomická sedadla s deseti pneumaticky ovládanými masážními vaky. Na výběr je celkem šest designů interiéru. Nové multifunkční ovladače (Smart Dials) kombinují manuální a digitální ovládací prvky a umožňují tak rychlý a snadný přístup k mnoha funkcím. Superb je nyní vybaven volně stojící obrazovkou infotainmentu s úhlopříčkou až 13″. V modelu je poprvé k dispozici také head-up displej, který doplňuje 10″ virtuální kokpit. Škoda Auto klade zvláštní důraz na ekologii, proto jsou všechny textilie v novém modelu Superb vyrobeny ze 100 % z recyklovaných materiálů. Škoda Superb je samozřejmě vybavena různými Simply Clever prvky, jako je například elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru pro karosářskou variantu kombi.

Interiéru dominuje volně stojící obrazovka infotainmentu, která je u modelu Superb takto umístěna poprvé, a nová středová konzola s velmi čistým designem. Konzola poskytuje více odkládacích prostor než kdykoli předtím, protože volič převodovky se přesunul na sloupek řízení. Jumbo Box má nyní celkový objem 5,5 l. Ovládání dotykové obrazovky infotainmentu s úhlopříčkou 10″ nebo 13″ palců je snadné a pohodlné díky opěrce ruky. Standardní infotainment s centrálním dotykovým displejem o úhlopříčce 10″ nabízí příjem rádia DAB+ a ovládání gesty nebo hlasem. Infotainment s obrazovkou o úhlopříčce 13″ nabízí funkce navigace nebo online rádia. 10″ virtuální kokpit je součástí standardní výbavy. Head-up displej je pro model Superb k dispozici poprvé.

Mezi obrazovkou infotainmentu a středovou konzolou je umístěn multifunkční panel s otočnými ovladači (Smart Dials), který chytře kombinuje manuální a digitální ovládací prvky. Ovládá se otáčením a stiskem multifunkčních ovladačů, přičemž každý z nich má v sobě zabudovaný digitální barevný displej o průměru 32 mm. Ovladače umožňují rychlý přístup k mnoha funkcím a jsou vyvedeny v odstínu Dark Chrome. Levým a pravým multifunkčním ovladačem (pro řidiče a spolujezdce) lze nastavit teplotu v interiéru, vyhřívání nebo ventilaci sedadel. Aktuální funkce každého multifunkčního ovladače se zobrazuje na displeji, funkci lze měnit jeho stisknutím. Řidič si může prostřednictvím prostředního multifunkčního ovladače nakonfigurovat ovládání až čtyř z následujících funkcí: hlasitost infotainmentu, intenzitu ventilace, směr proudění vzduchu, inteligentní klimatizaci, jízdní režimy a zvětšení či oddálení navigační mapy. Konfigurace středového multifunkčního ovladače se provádí prostřednictvím příslušné nabídky v infotainment systému. Jednotlivé funkce se přepínají dlouhým stisknutím. Čtyři klasická tlačítka mezi multifunkčními ovladači umožňují přímý přístup k funkcím ventilace čelního skla, vyhřívání zadního okna, recirkulace vzduchu a automatické klimatizace. V menu klimatizace se připravuje novinka nazvaná „Výhřevy“. Té se zákazníci dočkají v blízké budoucnosti. Funkce poskytuje rychlý přístup ke všem funkcím vyhřívání, tzn. vyhřívání sedadel, volantu, čelního skla a zadního okna prostřednictvím jediného virtuálního tlačítka. Detailnější nastavení klimatizace se provádí v nabídce klimatizace v infotainmentu. Nová generace modelu Superb je vybavena zcela novým bezdrátovým nabíjením mobilního telefonu, které umožňuje rychlé indukční nabíjení výkonem 15 W a zároveň mobilní zařízení chladí. Superb je standardně vybaven čtyřmi porty USB-C s výkonem 45 W – dvěma vpředu a dvěma vzadu. Další USB-C o výkonu 15 W lze nalézt u vnitřního zpětného zrcátka a je taktéž standardem. Porty s výkonem 45 wattů lze kromě nabíjení chytrých telefonů a tabletů využít i k napájení notebooků. Osm reproduktorů ve výplních dveří a jeden středový reproduktor v přístrojové desce dotvářejí příjemnou atmosféru v interiéru, na přání je k dispozici audiosystém Canton se 14 reproduktory, včetně dvou prostorových.

Superb přináší šest variant interiéru s pečlivě sladěnými barvami a materiály, které reflektují moderní životní styl. Výbavový stupeň Selection nabízí výběr ze čtyř interiérů. Zákazníci značky Škoda si mohou zvolit ze spousty tematicky sestavených paketů a mnoha individuálních výbavových prvků.

Interiér je zaměřen na ekologii a využívá vysoce kvalitních materiálů. Všechny textilie ve zcela novém modelu Superb, včetně čalounění stropu, jsou vyrobeny ze 100 % z recyklovaných materiálů. Kůže v hnědém provedení interiérů Suite a L&K je vyčiněna s využitím odpadní vody ze zpracování oliv. Také charakteristický deštník a škrabka na led jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů. Všechny chromované prvky v interiéru byly nahrazeny novým odstínem Dark Chrome. Dvouramenný multifunkční volant má inovované logo Škoda. Všechny interiéry mají leskle černé průduchy vzduchu na přístrojové desce. Komfort řidiče dále zvyšuje opěrka kolen z boku středové konzoly ve stylu příslušného designu interiéru. Vnitřní zpětné zrcátko je bezrámečkové a má automatické stmívání.

Čtvrtá generace modelu Superb nabízí tři různé konfigurace předních sedadel. Interiér Loft s látkovým čalouněním a Lounge s perforovaným mikrovláknem Suedia mají manuálně nastavitelnou délku sedáku, elektricky nastavitelný sklon opěradla, bederní opěrku s možností nastavení ve 4 směrech a masážní funkci se třemi vzduchovými vaky. Interiéry Suite jsou vybaveny vyhřívanými a ventilovanými ergonomickými sedadly s čalouněním z perforované kůže/umělé kůže a pamětí pro obě přední sedadla včetně funkce snadného nasedání. Jejich vylepšená masážní funkce využívá deset pneumaticky ovládaných vzduchových vaků a lze ji ovládat z nabídky infotainmentu nebo pomocí ovládacích prvků umístěných přímo na sedadlech. Jumbo Box pod dělenou sklopnou středovou loketní opěrkou obsahuje novou vyjímatelnou schránku na brýle a odkládací plochu s čističem obrazovky. Poprvé se v modelu Superb objevují odkládací kapsy na chytré telefony pro cestující vzadu a nová posuvná zadní středová loketní opěrka se dvěma integrovanými držáky na nápoje a držákem na tablet. Odkládací přihrádky ve výplních předních dveří nabízejí prostor pro předměty, jako je například deštník. Jedním z nových Simply Clever prvků je rovněž elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru ve voze Superb Combi.

Škoda Auto nabízí pro zcela nový Superb šest všestranných, moderních a velmi úsporných pohonných jednotek s výkony od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k). Patří mezi ně benzinový motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií, která se u vlajkové lodi Škoda z portfolia modelů se spalovacími motory objevuje poprvé, a také nejnovější generace plug-in hybridního pohonu. Ten poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k) a díky větší vysokonapěťové baterii umožňuje čistě elektrický dojezd více než 100 km v režimu WLTP. Nabídku pohonných jednotek doplňují dva benzinové motory 2,0 TSI a dva naftové motory 2,0 TDI, přičemž u vrcholných verzí je standardem pohon všech kol. Všechny varianty se dodávají s automatickou převodovkou DSG. Na přání dodávaná nová generace adaptivního podvozku DCC Plus nabízí rychlejší reakce a širší škálu nastavení odpružení od luxusního komfortu až po výrazné dynamické vlastnosti.

Nová generace plug-in hybridního pohonu, jehož základem je motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) z nejnovější řady motorů EA211 evo2, je k dispozici výhradně pro model Superb Combi a poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k). Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Nová vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je přibližně dvakrát větší než její předchůdce a umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon více než 100 km v režimu WLTP. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech střídavého proudu lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Nabíjení na veřejných rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu je ještě rychlejší. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 50 kW může trvat nabití baterie z 10 % na 80 % pouhých 25 minut. Energie se obnovuje také při brzdění. Infotainment modelu Superb Combi iV je vybaven speciálními funkcemi pro přesnou lokalizaci nabíjecích stanic; v budoucnu bude podporovat také funkci Plug & Charge.

Novým základním motorem pro model Superb je zážehový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), rovněž z nejnovější řady motorů EA211 evo2, s mild-hybridní technologií. Poprvé je ve voze Škoda Superb použit 48V řemenem poháněný startér-generátor a 48V lithium-iontová baterie. Energie získaná při rekuperaci, která částečně nahrazuje brzdění, může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Superb plachtit se zcela vypnutým motorem. Čtvrtá generace modelu Superb je k dispozici s dalšími dvěma benzinovými motory a dvěma naftovými motory. Stejně jako 1,5 TSI jsou všechny spojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Dva benzinové agregáty 2,0 TSI mají výkon 150 kW (204 k) a ve vrcholném modelu 195 kW (265 k). Dva naftové motory 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Poslední jmenovaný a vrcholný benzinový motor jsou standardně dodávány s pohonem všech kol. Všechny motory splňují poslední emisní normu Euro 6D.

Přehled pohonných jednotek

Pohon Maximální výkon Převodovka
[kW] [k]
Benzinové motory
1,5 TSI mHEV 4×2 110 150 7stupňová DSG
2,0 TSI 4×2 150 204 7stupňová DSG
2,0 TSI 4×4 195 265 7stupňová DSG
Naftové motory
2,0 TDI 4×2 110 150 7stupňová DSG
2,0 TDI 4×4 142 193 7stupňová DSG
Plug-in hybrid (výhradně pro kombi)
1,5 TSI PHEV 4×2 150 204 6stupňová DSG
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz