Škoda představila novou Octavii
V roce 60. výročí zahájení výroby modelu OCTAVIA představuje společnost ŠKODA AUTO čtvrtou novodobou generaci. Jedná se o nejlepší vůz OCTAVIA všech dob, který dále posiluje svou pozici nejprodávanějšího modelu a srdce značky ŠKODA. Díky více než 6,5 milionům vyrobených vozů je OCTAVIA historicky nejprodávanějším modelem značky vůbec. V České republice i mnoha jiných zemích po celém světě je již řadu let zavedeným pojmem, a to díky modernímu designu, moderní technice, úspornosti, praktičnosti, vysoké kvalitě a také vynikajícímu poměru ceny a užitné hodnoty.
Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu OCTAVIA dosahuje nových dimenzí. Má emotivnější vzhled, je lepší, prostornější, bezpečnější a nabízí ještě více možností konektivity než kdy předtím. Srdce značky ŠKODA je delší a širší než vůz předchozí generace. Nabízí také ještě větší zavazadlový prostor. Díky novému designovému jazyku značky ŠKODA působí OCTAVIA ještě emotivněji. Nový koncept interiéru kombinuje skvělou funkčnost a velkorysou nabídku prostoru s kvalitními materiály a promyšlenými designovými prvky. Moderní možnosti konektivity a nové asistenční systémy zajišťují ještě větší úroveň bezpečnosti a komfortu.
Nová OCTAVIA dále narostla a díky novému designovému jazyku a novým proporcím působí ještě emotivněji a dynamičtěji než úspěšná třetí generace. Nová OCTAVIA je s 4 689 mm o 19 mm delší než předchůdce, nová OCTAVIA COMBI je delší o 22 mm. Šířka narostla o 15 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u vozu OCTAVIA COMBI o 30 l na 640 l. Zavazadlový prostor modelu OCTAVIA má 600 l, tedy o 10 l více než u předchozí generace. Zcela nově pojatá příď je tvořena novým předním nárazníkem a ostře řezanými, nižšími předními světlomety se standardně dodávanými LED potkávacími, dálkovými světly a světly pro denní svícení. LED technologii využívají i zpětná, brzdová a zadní mlhová světla. Protáhlou siluetu vozu OCTAVIA COMBI zvýrazňuje nově tvarovaný, plochý střešní nosič. Až devatenáctipalcová kola z lehké slitiny určená pro všechny varianty vozu dodávají vozu dynamický vzhled. Nově jsou nabízeny barvy karoserie černá Crystal, modrá Lava a modrá Titan. Paket Chrom je součástí výbavového stupně Style.
OCTAVIA nabízí v novém interiéru ještě velkorysejší prostor a také nový dvouramenný volant, který může být na přání vyhřívaný. Multifunkční verze volantu nabízí ovládání celkem 14 různých funkcí pomocí nových tlačítek a otočných ovladačů. Nově navržená přístrojová deska s velkou, samostatně stojící centrální obrazovkou je rozdělena do několika horizontálních úrovní. Středová konzole má jednoduchý, elegantní design. Chromované prvky zdobí středovou konzoli, nové výplně dveří a madla dveří. Nové, měkčené materiály dodávají interiéru na eleganci. Novinkou je nové ambientní LED osvětlení, které jednou z deseti barev nepřímo osvětluje přední dveře a přístrojovou desku. Volit lze také předvolené světelné módy.
Poprvé jsou ve voze značky ŠKODA na přání nabízena ergonomická sedadla, která jsou velmi šetrná k zádům a která nabízí také elektricky ovládanou masážní funkci. Vrcholná verze ergonomických sedadel, která se může pochlubit pečetí kvality AGR (Iniciativa pro zdravá záda), nabízí také funkci ventilace. Absolutní novinkou ve vozech ŠKODA je na přání dodávaný head-up displej, který promítá důležité informace, jako například aktuální rychlost jízdy, navigační instrukce, rozpoznané dopravní značky nebo aktivované asistenční systémy přímo na čelní sklo. Součástí standardní výbavy je Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25″ a také dvouzónová klimatizace Climatronic. Poprvé nabízí vůz OCTAVIA na přání třízónovou klimatizaci Climatronic. Čelní sklo může být na přání vyhřívané. KESSY – bezklíčový systém otvírání a startování, který je nabízen na přání, lze nyní použít pro všechny čtyři dveře. Elektrické ovládání všech oken a elektromechanická parkovací brzda jsou součástí standardní výbavy.
Nová OCTAVIA je vůbec první model značky ŠKODA, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire, volba jízdního režimu tedy probíhá elektronicky. Místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se ve středové konzoli nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí jízdní režimy, a dále tlačítko parkovacího módu. Na přání jsou nabízeny inovativní full LED Matrix světlomety, které umožňují mít neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. V nabídce jsou také full LED zadní světla s osvětlenými krystalickými prvky a dynamickými směrovými světly. Poprvé je ve voze ŠKODA k dispozici Asistent vyhýbání, Asistent pro odbočování, Varování při vystupování z vozu nebo Varování před lokálním dopravním omezením. Nová OCTAVIA bude na přání dodávána se systémy Area View, Asistentem změny jízdního pruhu (Side Assist) a prediktivním adaptivním tempomatem, který spolu s vylepšenou verzí Rozpoznávání dopravních značek, vylepšeným Asistentem hlídání jízdního pruhu (Lane Assist), systémy Traffic Jam Assist a Emergency Assist tvoří komplexní systém Travel Assist. Pomocí funkce Detekce rukou sleduje vozidlo, zda má řidič ruce na volantu. V případě nehody chrání cestující až devět airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče, který je součástí standardní výbavy, nebo zadních bočních airbagů, které jsou nabízeny na přání.
Čtvrtá generace vozu OCTAVIA bude k dispozici se širokou škálou úsporných a k životnímu prostředí šetrných hnacích ústrojí. Poprvé je nabízen plug-in hybridní model OCTAVIA iV, kombinující benzinový motor, elektromotor a převodovku DSG. Vylepšené benzinové motory jsou zčásti vybaveny moderní mild-hybridní technologií. Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku. Výkonové spektrum široké nabídky motorů sahá od 81 kW (110 k) až po 150 kW (204 k). ŠKODA OCTAVIA G-TEC nabízí díky zásobníkům s kapacitou 17,7 kg zemního plynu dojezd až 523 km při provozu na zemní plyn. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru ve voze OCTAVIA iV nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km. Benzinové motory 1,0 TSI a 1,5 TSI nové generace Evo jsou v kombinaci s automatickou převodovkou DSG jako verze eTEC vybaveny mild-hybridní technologií. Nový 48V řemenový startér-generátor v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem umožňují rekuperaci brzdné energie, zlepšení dynamiky hnacího ústrojí prostřednictvím elektromotoru tzv. boostem nebo také tzv. plachtění, čili jízdu zcela vypnutým spalovacím motorem. U naftových motorů generace Evo je při úpravě výfukových plynů využíván nový proces Twin Dosing, při kterém dochází k vstřikování AdBlue® před dva katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select, který je k dispozici na přání, nabízí poprvé také v rámci jednotlivých jízdních režimů možnost navolit si pomocí posuvné lišty dle vlastních preferencí jednotlivá nastavení, například tlumicí charakteristiky, charakteristiky řízení nebo řazení automatické převodovky DSG.
ŠKODA OCTAVIA nabízí čtyři infotainment systémy nejnovější generace modulární stavebnice infotainmentu s displeji od 8,25″ do 10″. Infotainment systémy lze částečně ovládat gesty, nebo pomocí ŠKODA digitální asistentky Laura. Vrcholný infotainment systém Columbus umožňuje také poprvé zobrazení mapy navigace v jiném přiblížení než vylepšený, uživatelsky přívětivější Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25″. Tuto novou funkci lze ovládat pomocí inovativní dotykové lišty pod displejem infotainment systému, kterou lze také ovládat hlasitost. Díky zabudované kartě eSIM bude OCTAVIA vždy online. Řidič tak má přístup k nejnovějším mobilním online službám ŠKODA Connect, mezi které patří například v Evropské unii povinný systém eCall, rozsáhlé Služby vzdáleného přístupu k vozu a aplikace infotainmentu s online podporou. Elektronická mobilní zařízení resp. USB paměťové disky lze dobíjet resp. propojit pomocí některého z až pěti USB-C konektorů. Jeden z nich, který je nabízen na přání, je umístěn na stropní konzoli nad vnějším zpětným zrcátkem. Chytré telefony lze také bezdrátově nabíjet pomocí Phone Boxu, který je nabízen na přání. Skvělý zvuk zajišťuje akusticky vyladěný interiér a nový Sound System Canton, který je nabízen na přání.
Zcela novým prvkem Simply Clever prvkem je komfortní plnicí hrdlo, které u vozů vybavených naftovým motorem umožňuje tankování kapaliny AdBlue® také pistolí určenou pro nákladní automobily. Na zadní straně opěradel předních sedadel mají cestující vzadu poprvé ve voze ŠKODA k dispozici dvě odkládací kapsy pro mobilní telefony. ŠKODA OCTAVIA COMBI poprvé nabízí na přání paket pro spaní pro zadní sedadla. Nové stínicí rolety pro zadní boční skla poskytují lepší ochranu před sluncem. ŠKODA OCTAVIA COMBI dostane automatické odjištění roletového krytu. ŠKODA OCTAVIA nabízí multifunkční kapsu pod krytem zavazadlového prostoru. Novinkou je odkládací schránka v předních dveřích s deštníkem nebo smetáčkem na sníh. Rovněž poprvé je ve voze OCTAVIA k dispozici integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla.
« Test ojetiny Hyundai ix20: Levné auto na pořízení i následnou údržbu Zahraniční dopravci vytvoří v prosinci desítky kilometrů dlouhé kolony »