octavia_rs_14-2560x1707

ŠKODA OCTAVIA RS nabízí tři různé motory

7. 7. 2020 • Novinky

Čtvrtá generace modelu ŠKODA OCTAVIA pokračuje v tradici sportovně laděných vozů RS. Poprvé nabízí ŠKODA AUTO tři různé pohony: Po vozu OCTAVIA RS iV, prvním voze RS značky ŠKODA s plug-in hybridním pohonem, je v nabídce také model OCTAVIA RS s jedním benzinovým a jedním naftovým motorem. OCTAVIA RS s motorem 2,0 TSI a OCTAVIA RS iV mají výkon 180 kW (245 k). Motor 2,0 TDI nabízí výkon 147 kW (200 k) a jako jediný z trojice vozů RS nabízí na přání také pohon všech kol. Všechny tři varianty zdobí sportovní prvky karoserie s typickými černými detaily. Sportovní interiér je také převážně v černé barvě.

Úspěšný příběh vozů RS značky ŠKODA odstartoval v roce 2000 první generací vozu OCTAVIA. Od té doby mají nejsportovnější verze různých sériově vyráběných modelů značky ŠKODA výraznou zkratku RS. Zkratka RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy ŠKODA 180 RS a 200 RS a úspěchy vozu ŠKODA 130 RS ze sedmdesátých let na Rallye Monte Carlo. První generace vozu OCTAVIA RS nabízela přeplňovaný motor o objemu 1,8 l s výkonem 132 kW (180 k). Celkem bylo vyrobeno více než 17 600 vozů. Po karosářské verzi liftback následovala v roce 2002 verze kombi. Druhá generace vozu OCTAVIA RS nabízela benzinový motor o výkonu 147 kW (200 k) a poprvé také naftový motor o výkonu 125 kW (170 k). Celkem bylo vyrobeno více než 87 800 vozů. Ještě úspěšnější byla třetí generace modelu OCTAVIA RS představená v roce 2013, která poprvé nabídla červený reflexní pás odrazové plochy na zádi, dnes tak charakteristický pro vozy RS. Třetí generace se nabízela nejprve s benzinovým motorem o výkonu 162 kW (220 k), později také ve výkonové verzi 169 kW (230 k) a 180 kW (245 k). Motor 2,0 TDI měl výkon 135 kW (184 k) a poprvé nabízel ve voze RS také na přání pohon všech kol. Celkem bylo vyrobeno více než 172 000 vozů. V současné době činí podíl vozů RS v rámci modelové řady OCTAVIA v Německu, Velké Británii a ve Švýcarsku více než 20 %.

octavia_rs_16-2560x1707

Poprvé na výběr ze tří typů pohonu

Čtvrtá generace vozu OCTAVIA RS nabízí vůbec poprvé tři typy pohonu. Nová OCTAVIA RS iV s plug-in hybridním pohonem a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a OCTAVIA RS s benzinovým motorem 2,0 TSI a šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG nabízí výkon 180 kW (245 k). Motor 2,0 TDI má výkon 147 kW (200 k). Pojí se vždy se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pohon všech kol je nabízen na přání. Řídicí elektronika na přání dostupného pohonu 4×4 reaguje v řádech milisekund na měnící se situaci na vozovce a pomáhá tak dynamickému průjezdu zatáčkami. V momentě odlehčení vnitřního kola převede systém 4×4 část hnacího momentu na protější kolo a vůz tak získá trakci.

František Drábek, vedoucí produktové řady Compact společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Nezáleží na tom, jaký typ motorizace si fanoušek vozu OCTAVIA RS vybere. Vozy ŠKODA RS splňují přesně to, co od nich zákazníci očekávají. V současné době nabízí výkon oceňovaný již celá desetiletí a také vysokou praktičnost. Všechny tři motory přesvědčují stejnorodým výkonem a příznivou spotřebou a jasně demonstrují technické možnosti dnešní doby.“

Sportovní vzhled vozu s černými designovými prvky typickými pro vůz RS

Jak je již zvykem, mají vozy RS sportovnější vzhled v porovnání s ostatními modely OCTAVIA. Nabízí specifický přední a zadní nárazník a mnoho černých designových prvků karoserie, například masku chladiče, difuzor na předním nárazníku a vzduchové clony Air Curtain po stranách předního nárazníku, umístěné kolem specifických LED mlhových světlometů. Kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken, boční prahy, střešní nosič u karosářské verze kombi, difuzor na zadním nárazníku a zadní spoiler verze liftback jsou také v černém provedení. Karosářská verze kombi má zadní spoiler v barvě vozu. ŠKODA OCTAVIA RS je standardně dodávána s černě lakovanými osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Pozornost poutají brzdové třmeny lakované v červené barvě, typické pro vůz RS. Na přání jsou nabízena devatenáctipalcová kola z lehké slitiny. Sportovně zaměřený vrcholný model charakterizuje také specifická plaketa RS na mřížce chladiče a na zádi. Součástí standardní výbavy jsou inovativní Matrix-LED přední světlomety, které OCTAVIA nabízí vůbec poprvé.

Sportovní interiér ve stylu RS

Interiér všech vozů OCTAVIA RS je převážně v černém provedení. Tříramenný multifunkční sportovní volant v novém designu s logem RS je vybaven páčkami řazení pro převodovku DSG a také nově uspořádanými tlačítky a novými otočnými ovladači v chromovaném provedení. Přední sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy jsou potažena látkou v černé barvě. Na přání nabízí ergonomická sedadla s čalouněním v kombinaci materiálu Alcantara® a kůže, nastavením délky sedáku a masážní funkcí. Logo RS se nachází také na sedadlech. Sedadla, kožený volant, loketní opěrky dveří a přístrojová deska potažená materiálem Alcantara® mají ozdobné červené nebo stříbrnošedé prošití. Sportovní vzhled interiéru doplňují dekorační lišty se specifickým designem a pedály, které mají hliníkový vzhled.

Virtuální Kokpit s režimem zobrazení Sport, volba jízdního režimu Driving Mode Select s režimem RS součástí standardní výbavy

Všechny tři vozy RS jsou standardně vybaveny Virtuálním Kokpitem, který navíc nabízí režim Sport, a také volbou jízdního režimu, který nabízí nový režim RS. Vozy RS samozřejmě nabízí také všechny asistenční systémy čtvrté generace vozu OCTAVIA, mezi které patří například nový Asistent vyhýbání, Asistent při odbočování, Varování při vystupování z vozu nebo Místní dopravní informace.

Adaptivní podvozek DCC s novými funkcemi

Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje třem vozům RS standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku. ŠKODA OCTAVIA RS nabízí ve spojení s motory 2,0 TSI a 2,0 TDI také snížení podvozku o 15 mm. Na přání je k dispozici také Adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumicí charakteristiku a který v režimu Sport umožňuje velmi sportovní jízdu. V rámci volby jízdního režimu také poprvé nabízí v rámci jednotlivých režimů možnost navolit si jednotlivé parametry, například tlumicí charakteristiku, charakteristiku řízení nebo řazení automatické převodovky DSG, na displeji centrální obrazovky pomocí posuvné lišty dle vlastních preferencí. V případě modelu s plug-in hybridním pohonem zůstává světlá výška v kombinaci s DCC stejná jako u standardního modelu. Lepší trakci předních kol zajišťuje v případě verzí s motorem TSI elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu na přední nápravě VAQ. Obě nejvýkonnější varianty jsou vybaveny sedmnáctipalcovými brzdami. Naftová verze modelu RS je vybavena šestnáctipalcovými brzdami na přední nápravě a patnáctipalcovými brzdami na zadních kolech.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz