Škoda Kodiaq kompletně odhalena – Nabízí 125 až 190 koní
Po dopoledním úniku oficiálních fotografií tu máme konečně další fotografie a hlavně důležité informace o nejnovějším přírůstku automobilky Škoda. Začneme tím, co vás zajímá nejvíc, a to jsou motory. Pod kapotu lze namontovat tři zážehové a dva vznětové agregáty. Mezi benzinovými najdeme 1.4 TSI 92, popřípadě 110 kW a 2.0 TSI 132 kW. U naftových jsou jen dvě provedení 2.0 TDI, a to 110 či 140 kW. Nejsilnější motorizace zvládne zrychlit z nuly na stovku za 8.6 sekundy a rozjet se na 210 km/h. Nejvýkonnější benzín i nafta jsou standardně dodávány s pohonem všech čtyř kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. Zbytek je v základu s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. TDI v konfiguraci 4X4 DSG pak dokáže utáhnout přívěs o hmotnosti 2.5 tuny. Nechybí ani elektricky výklopné tažné zařízení nebo systém pro couvání s přívěsem Tow Assist ”ukradený” z Audi Q7.
Mezi další elektronické pomocníky patří inteligentní adaptivní tempomat ACC nebo třeba Traffic Jam Assist, který dokáže do rychlosti 65 km/h držet vůz v pruhu a sám popojíždět za ostatními auty. Nechybí spousta parkovacích kamer, které nabídnou pohled s ptačí perspektivy, hlídání mrtvého úhlu, automatické brzdění před překážkou, automatické parkování apod.
Auto stojí samozřejmě na modulární platformě MQB. Venkovní rozměry jsou podobné očekávání. Délka je 4 697 milimetrů, šířka 1 882 mm, výška 1 676 mm a rozvor 2 791 mm. O celkovém vzhledu karoserie si udělejte obrázek sami, nám se moderní ostré křivky kombinované s oblými tvary líbí. Dělené světlomety pak budí exkluzivní dojem, což se dá říct i o LED zadních svítilnách. Lze vybírat z 10 metalických a 4 nemetalických laků. Lehkými detaily se liší druhy výbav Active, Ambition a Style. Později do nabídky zcela jistě přibude ještě Laurin a Klement a třeba se dočkáme i provedení Monte Carlo, SportLine a možná dokonce RS.
Délka kabiny je 1 793 milimetrů, šířka vpředu 1 527 milimetrů a vzadu 1 510 milimetrů. Vzadu je přebytek místa na kolena – 104 milimetrů a výška nad tímto sedadlem je 1 014 milimetrů, nad předním 1 020 milimetrů. Zadní lavicí lze posouvat o 180 milimetrů. Dozadu lze připlatit další dvě sedadla a Kodiaq tak nabízí 7 plnohodnotných míst k sezení. V prostřední řadě lze individuálně stavět sklon opěradel, rozdělení je v poměru 60:40. K mání je několik volantů a druhů čalounění – látkové, kůže/alcantara, kůže. Vpředu je k dispozici odvětrávání sedadel i jejich paměť a zadním cestujícím bude vyhovovat příplatková třízónová klimatizace. Zavzadlový prostor má objem 720 až 2 065 litrů a dají se převážet až 2.8 metru dlouhé předměty, což je v dané kategorii bezkonkurenční.
Design interiéru se nese ve zcela novém duchu. Expresivně a elegantně navržená přístrojová deska sází na přehlednost. Je rozdělena na dvě symetrické zóny určené pro řidiče a spolujezdce. Velký displej je navržen v ušlechtilém designu připomínajícím sklo. Ovládání je Simply Clever, logické a intuitivní.
Samozřejmostí je příplatkový adaptivní podvozek DCC, jenž nabízí režimy Comfort, Normal, Sport a Individual. U čtyřkolek a DSG je k mání režim Snow.
« Tesla nejen bourá, ale už i seká prsty – video TEST Subaru WRX STI 2016 – Na plný plyn! »