Škoda Fabia přišla o manuál v nejsilnější verzi
V nabídce motorů modelu Fabia se udály zajímavé změny. Ne pro každého samozřejmě mohou být přínosem, ale v celkovém pojetí zjednodušují paletu možností výbav oblíbeného českého automobilu. Co se tedy událo?
V námi testované Fabii Combi, jejíž recenzi jsme vám přinesli koncem minulého roku, jsme měli motor 1,0 TSI s výkonem 81kW a se 6-stupňovým manuálem. Právě v tomto okamžiku nastává zásadní změna. Jak jste si mohli všimnout, námi testovaný model měl manuální převodovku. Pro fanoušky manuálu bohužel třeba říci, že podobný prvek se již v konfigurátoru nenachází. V jednoduchosti tedy, Škodu Fabia si v nejsilnějšího verzi již s manuální převodovkou neužijete. Proč je tomu tak?
Odstranění nabídky manuální převodovky bylo nutné z hlediska komplexnosti nabídky a nejedná se o dočasné řešení, ale o trvalou změnu. V době kdy Škoda pracuje na nových oblastech konektivity, agregátech spalujících CNG a elektromobilitě by množství nabízených verzí enormně narůstalo.
Změny se přitom netýkají jen Fabie, ale i jiných modelů. Z nabídky se také vytratil Karoq s motorem 1,5 TSI s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Kromě toho bude jasným důkazem zjednodušování produktové linie i model Scala, který například na českém, tedy domácím trhu, nabízí jen dvě výbavové verze. Stejný scénář se očekává i od novinky Kamiq a pravděpodobně se tomu nevyhnou ani ostatní očekávané modely. Co si myslíte o takovém stylu změn? Prospěje to automobilce? Vy sami byste si vybrali motor 1,0 TSI s výkonem 81 kW do svého auta?
.« Letní pneu. Přezout či nepřezout? Vybrali jsme nejikoničtější terénní vozy všech dob »