ŠKODA ENYAQ iV loni předjela Teslu: Elektroauta se osvědčují jako nejvhodnější vozy pro sdílení
Zájem o jízdu ve sdíleném elektromobilu prudce roste a spolu s ním i množství takových aut na platformě HoppyGo. V roce 2021 se jejich přírůstek téměř zdvojnásobil. Během jízdy elektromobilem nedochází k opotřebení standardních komponent aut s běžnými spalovacími agregáty. Elektromobily se tak v tomto ohledu ukazují jako nejvhodnější typ aut pro sdílení. Nejvýdělečnějším autem se na platformě loni stala ŠKODA ENYAQ iV, která za sebou zanechala nejen Teslu, ale i všechna ostatní auta s konvenčním pohonem.
Rostoucí zájem řidičů o vozy s elektrickým pohonem si uvědomuje stále více majitelů elektromobilů, kteří svá auta ke sdílení registrují. Zatímco za rok 2020 uživatelé do platformy registrovali 37 elektromobilů, v roce 2021 jich přibylo 69. To je nárůst o 86 procent. Průměrný denní nájezd sdíleného elektromobilu se pohybuje okolo 250 kilometrů, což je zhruba poloviční vzdálenost, kterou elektromobily bezpečně zvládnou na jedno nabití.
“Poptávka po elektromobilech v loňském roce stoupla meziročně o víc než 400 procent. S novou ŠKODA ENYAQ iV, která byla na HoppyGo nabízena ihned po uvedení modelu na trh, se svezlo přes 100 uživatelů. Zájem je obrovský,” vysvětluje Robin Švaříček, CEO společnosti HoppyGo, která sdílení aut mezi lidmi umožňuje.
ŠKODA ENYAQ iV od své květnové registrace na platformě strávila 90 procent času v zápůjčce. Zákazníci s ní najeli přes 35 tisíc kilometrů. Průměrná doba zapůjčení přitom činí 2,2 dne a nájezd průměrných 530 kilometrů. “Z našeho šetření vyplývá, že 63 procent řidičů si vůz chtělo vyzkoušet kvůli tomu, že sami uvažují o jeho koupi. Vyzdvihují zejména možnost zapůjčit si auto na delší dobu a otestovat vlastnosti dobíjecího cyklu. Právě v tom je sdílená jízda ideální, protože žádná jiná služba takové možnosti zájemcům o koupit vozu nenabízí,” doplňuje Švaříček.
Žádný kouř, žádné starosti
Sdílené elektromobily netrpí “nešvary” aut s klasickým pohonem, jako je opotřebení jednotlivých komponent spalovacího motoru, a ke sdílení jsou tak ideální. Zároveň vychází vstříc uživatelům, kteří oceňují jejich tichý a čistý provoz. “Spojka, filtr pevných částic, katalyzátor, palivové filtry, vstřiky, to jsou všechny součásti aut, které se používáním opotřebovávají. V elektromobilu je ale nenajdete a k jejich opotřebení nedochází. Pro řadu majitelů aut se tak elektromobily stávají ideálními auty ke sdílení,” dodává Švaříček.
Majitelům i řidičům elektromobilů navíc HoppyGo loni vyšlo vstříc další vylepšením své aplikace. Majitelé elektromobilů nyní mohou jednoduše zaznamenat aktuální stav nabití baterie a po skončení zápůjčky snadno vyúčtovat spotřebu energie, stejně jako tomu bylo dosud u benzinových či naftových vozidel. Kromě stavu baterie mohou vyplnit i dobu nabíjení a dojezd vozidla.
Platforma pro sdílení aut mezi uživateli HoppyGo spadá mezi inovační projekty mobility Škoda Auto DigiLab. Nabídka více než 2500 vozů je dostupná ve všech velkých městech Bohatá paleta zahrnuje standardní vozy, užitkové vozy, ale také supersporty, youngtimery, obytné dodávky a zároveň hybridní, plug-in hybridní i plně elektrická vozidla.
.« Test Opel Mokka 1.2 PureTech M/T (74 kW): Stačí základ? BMW představilo facelift řady 8 »