Škoda Enyaq Coupé RS iV: Nejsilnější vůz z Mladé Boleslavi představen
S vozem Enyaq Coupé RS iV otevírá značka Škoda další kapitolu úspěšného příběhu vozů RS. Po voze Octavia RS iV s plug-in hybridním pohonem je tento vůz prvním čistě elektrickým modelem sportovní řady RS.
Jeho karoserie ve stylu kupé odkazuje také na závodní prototypy Škoda 180 RS a 200 RS, u kterých značka v roce 1974 poprvé použila označení RS, odvozené od Rallye Sport. V roce 1975 byla představena Škoda 130 RS, která dosáhla v roce 1977 dvojího vítězství na legendárním závodě Rallye Monte Carlo. Od roku 2000 nesou označení RS také nejsportovnější sériově vyráběné vozy značky Škoda.
Model Škoda Enyaq Coupé RS iV nabídne výkon 220 kW (300 koní) a maximální točivý moment 460 Nm. Nový elektromobil využívá baterii s kapacitou 82 kWh, dva elektromotory a pohon všech kol. První čistě elektrický vůz RS značky Škoda zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Tato verze dosahuje jako jediná nejvyšší rychlosti 180 km/h. Vůz disponuje také tažným zařízením, utáhnout zvládne brzděný přívěs o hmotnosti maximálně 1400 kilogramů. U tohoto modelu pak je součástí standardní výbavy maska Crystal Face se 131 diodami, novinkou je výrazné zelené lakování.
Standardem pro tento model je sportovněji naladěný podvozek, kdy je přední náprava snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Stejně jako všechny ostatní modely RS značky má i Enyaq Coupé RS iV červený reflexní pásek v zadním nárazníku, který se táhne přes celou šířku vozu. Vůz je standardně vybaven černými dvacetipalcovými koly Taurus, na přání jsou k dispozici 21″ kola Vision v antracitové barvě. Oba disky kol mají aerodynamické plastové kryty. Na předních blatnících se nachází logo RS.
Enyaq Coupé RS iV standardně nabídne Matrix-LED hlavními světlomety. Jde o 24 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu dálkových světel, které umožňují mít neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči.
Verze Enyaq Coupé RS iV exkluzivně nabízí dva specifické designy interiéru. Součástí obou interiérů jsou dekorační lišty na přístrojové desce a ve výplni dveří v dekoru Carbon, kryty pedálů z ušlechtlié oceli a sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou a logem RS. Interiér RS Lounge má černá sedadla čalouněná mikrovláknem Suedia, jež jsou olemována paspulí a kontrastními švy v limetkové barvě. Stejnou barvu mají kontrastní švy na vkládaných textilních kobercích a tříramenném vyhřívaném multifunkčním sportovním volantu, který zdobí plaketa s nápisem RS.
Přístrojová deska je potažena mikrovláknem Suedia v černé barvě a rovněž ozdobena kontrastními švy. Na přání nabízí tento sportovní vrcholný model interiér RS Suite se sedadly potaženými černou perforovanou kůží olemovanými šedou paspulí a šedými kontrastními švy. Multifunkční volant, který zdobí plaketa RS, má šedé prošívání. Přístrojovou desku potaženou syntetickou kůží pak zdobí kontrastní švy.
« Škoda Octavia Long mířila mezi elitu: Nakonec z ní byla jen slepá ulička ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV se představuje »