Škoda Auto představí zcela nové kompaktní SUV pro indický trh
Jako další krok k významnému posílení prodejních aktivit v Indii oznámila společnost Škoda Auto uvedení zcela nového kompaktního SUV, které doplní stávající modely Slavia a Kushaq. Důležitý chystaný model pro oblíbený segment kompaktních vozů – vyvinutý i vyrobený v Indii – upevní pozici společnosti Škoda Auto na tomto trhu a dále urychlí její strategii internacionalizace. SUV s délkou pod 4 metry bude mít premiéru v Indii v první polovině roku 2025.
Nový model se stane základem nabídky značky v Indii. Jeho cílem bude získávat nové skupiny zákazníků v nejdůležitějším segmentu kompaktních vozů. S délkou necelých 4 metrů má toto SUV možnost využít zvýhodnění, které je v Indii určeno právě pro automobily do 4 metrů.
Společnost Škoda Auto se rozhodla aktivně zapojit zákazníky a příznivce do uvedení nového vozu tím, že spustila anketu pro výběr jeho názvu #NameYourSkoda. Automobilka veřejnosti odhalila sedm obchodních označení, která pro tento účel registrovala, ale své zákazníky rovněž vyzývá, aby k pojmenování nového kompaktního SUV zasílali i své návrhy. Konečný název bude oficiálně oznámen v závěru tohoto roku.
Modelová řada na platformě MQB-A0-IN, vyvinutá a vyráběná v Indii, se rozšiřuje
Nové kompaktní SUV bude třetím automobilem značky Škoda na platformě MQB-A0-IN. Díky tomu nabídne totožnou DNA značky Škoda projevující se špičkovou jízdní dynamikou a bezpečností – stejně jako tomu je i u dalších dvou lokálně vyvíjených a vyrobených modelů Slavia a Kushaq. Tento jednotný konstrukční základ byl společně vyvinut týmy v Indii a České republice se zaměřením na vysokou úroveň lokalizace, nízké provozní náklady a snadnou výrobu. Jedná se o první platformu, kterou společnost vyvinula mimo Evropu a která je navržena pro potřeby indického trhu. Zároveň umožňuje použití úsporných motorů a pokročilých bezpečnostních systémů specifických pro místní podmínky a také plnění nových a přísnějších indických bezpečnostních a emisních norem.
Platforma MQB-A0-IN již prokázala své přednosti v Indii i ve světě. Modely Kushaq a Slavia získaly v říjnu 2022 a v dubnu 2023 v nárazových testech Global NCAP plných 5 hvězd za ochranu dospělých i dětských pasažérů. V Indii se jednalo o první vozy, které byly takto otestovány podle tehdy novějších a přísnějších zkušebních protokolů, a byly také první, které získaly 5 hvězd za hodnocení bezpečnosti dospělých i dětí.
Indie je zásadní součástí strategie internacionalizace společnosti Škoda Auto
Aktivity na indickém trhu hrají důležitou roli ve firemní strategii Next Level – Škoda Strategy 2030. Společnost si klade za cíl prodávat v Indii do roku 2026 ročně 100 000 vozů, stát se do roku 2030 nejprodávanější evropskou značkou a v rámci odpovědnosti za tento region dosáhnout pro všechny značky koncernu Volkswagen pětiprocentního podílu na trhu. Škoda Auto významně rozšiřuje svou strategii internacionalizace a využívá synergií při exportu vozů vyrobených v Indii do regionu ASEAN a na Blízký východ.
.« Zrušení velkých technických průkazů přináší zjednodušení papírování a administrativy Jak se žije s Mustangem Mach-e? »