Škoda Auto minulý rok navýšila prodeje elektromobilů o polovinu
I přesto, že Škoda momentálně nabízí v rámci své modelové řady pouze jeden elektromobil, Enyaq, podařilo se jí v minulém roce zaznamenat významný nárůst prodejů tohoto vozidla o více než polovinu ve srovnání s rokem 2022. Celkově 81 700 předaných elektrických vozidel značky Škoda za posledních dvanáct měsíců představuje nárůst o 52 procent.
V posledním čtvrtletí loňského roku dosáhl prodej Enyaqů dokonce 62procentního meziročního nárůstu. V rámci celého koncernu Volkswagen se Škoda stala automobilkou s největším růstem prodejů elektromobilů, s výjimkou divize Volkswagen Užitkové vozy, která začala nabízet model ID.Buzz až v průběhu minulého roku.
Je zajímavé, že Škoda svoje elektromobily, na rozdíl od většiny dalších značek v rámci německého koncernu, distribuuje téměř výhradně na evropském trhu, aniž by byly dostupné pro čínské zákazníky.
Enyaq se v žebříčku nejúspěšnějších modelů značky vloni posunul na šestou příčku a předstihl například modely Superb a Scala. I přesto, že Škoda plánuje letos představit svůj druhý elektrický model s názvem Elroq, jeho skutečné uvedení na trh je plánováno až v průběhu roku 2025.
.« Deset případů, kdy k nehodě přivolat policii Čistá doprava je v České republice podporovaná mnoha způsoby, znáte je všechny? »