SEAT představil novou generaci modelu Ibiza.
Nový SEAT Ibiza přichází s nejmodernější technikou, výjimečnou dynamikou a pozoruhodnou nabídkou vnitřního prostoru a komfortu. Nejdůležitější model španělské značky má zcela nový design, který se vyznačuje tradičním mladistvým duchem, funkčností, sportovním charakterem a příkladným komfortem. Svěží styl přitom ztělesňuje osobitost značky SEAT, jejíž DNA je vyjádřena ještě sportovnějším designem s více hranami, které člení výrazně tvarované plochy. Výsledkem je vzrušující vzhled s vytříbenou aerodynamikou. Pátá generace modelu SEAT Ibiza bude veřejnosti představena na nadcházejícím autosalonu v Ženevě a její prodej bude zahájen v červnu 2017.
Nový SEAT Ibiza je zcela novým modelem, který byl zkonstruován s velmi ambiciózním cílem učinit dlouhý krok vpřed v oblastech bezpečnosti, designu, provozních vlastností a komfortu. Obrovského pokroku v kvalitě bylo dosaženo díky nové modulární platformě MQB A0. Nový SEAT Ibiza je prvním modelem koncernu Volkswagen, který používá tuto platformu, což dokládá významné postavení značky SEAT v rámci koncernu a nabízí bezpočet výhod.
Ibiza, představená poprvé v roce 1984, se stala ikonou značky SEAT. Je to nejdéle vyráběný a také nejprodávanější model v historii značky – dosud bylo prodáno více než 5,4 milionu vozů. Ibiza je jedním ze tří pilířů společnosti SEAT, společně s modely Leon a Ateca, na které SEAT spoléhá při budování své úspěšné budoucnosti.
Kompaktnější rozměry, prostornější interiér, nižší spotřeba paliva
Nový SEAT Ibiza nabízí výrazně prostornější interiér, odolnější karoserii a mnohem vyšší úroveň bezpečnosti. V porovnání s předchozím modelem je o pozoruhodných 87 mm širší, o dva milimetry kratší a o jeden milimetr nižší. V důsledku uvedených změn vyvolává vůz dojem mimořádné stability a těsného spojení s vozovkou. Jsou to klíčové vlastnosti nové platformy MQB A0.
Rozchod kol vpředu je oproti předchůdci o 60 mm širší, vzadu o 48 mm. Rozvor náprav se zvětšil dokonce o 95 mm na 2564 milimetrů. Výsledkem je mnohem komfortnější vůz, který nabízí více prostoru v interiéru. Například prostor pro nohy na sedadlech vzadu se zvětšil o 35 mm, zatímco výška stropu nad sedákem je vpředu o 24 mm vyšší, vzadu o 17 mm. Sedadla jsou o pozoruhodných 42 mm širší, takže nový SEAT Ibiza patří v této oblasti mezi nejlepší vozy ve své třídě. Také zavazadlový prostor je větší než dosud – o 63 litrů – a s celkovým objemem 355 litrů je největší ve své třídě. Nižší výška prahu zavazadlového prostoru dokazuje, že SEAT ví, jak kombinovat pohledný design s praktickou funkčností.
Všechny motory nabízené pro nový SEAT Ibiza splňují emisní normu Euro 6 a jejich inovativní konstrukce zaručuje výjimečné výkonové parametry ve spojení s vysokou hospodárností a nízkými emisemi. Na výběr jsou tři zážehové motory s hliníkovým blokem a hlavou válců. Tříválec 1.0 TSI s přeplňováním turbodmychadlem s mezichladičem stlačovaného vzduchu a přímým vstřikováním bude nabízen ve dvou výkonových variantách s 95 k nebo 115 k. Koncem roku 2017 bude k dispozici také nový čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 150 k. Úsporné vznětové motory 1.6 TDI se budou pro novou Ibizu dodávat ve výkonových stupních 80 k,
95 k a 115 k. Nová platforma MQB A0 umožňuje také použití motoru 1.0 TSI o výkonu
90 k upraveného pro spalování stlačeného zemního plynu (CNG). SEAT je prvním výrobcem, který bude nabízet tento druh motoru v tomto segmentu. Motory o výkonu 95 k a nižším se budou dodávat s pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro výkonnější verze jsou připraveny šestistupňové převodovky. Na přání bude možné nový model SEAT Ibiza objednat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Dynamické jízdní vlastnosti a jízdní komfort jsou výjimečné díky nové platformě MQB A0 a o 30 % vyšší torzní tuhosti. Nový SEAT Ibiza je k dispozici pouze s pětidveřovou karoserií hatchback, která nyní nabízí ještě vyšší úroveň funkčnosti, zatímco nový design jí propůjčuje sportovnější vzhled třídveřového modelu. Cestující okamžitě zaznamenají také skokové zlepšení kvality z hlediska odhlučnění, vibračního komfortu a odpružení. Nový SEAT Ibiza nabízí kvalitu luxusnějšího automobilu ve spojení s agilními provozními vlastnostmi ve městě, efektivitou na silnici plné zatáček a excelentním komfortem při cestování na dlouhé vzdálenosti.
Čtyři výbavové linie a nejmodernější technika
Nový SEAT Ibiza bude nabízen ve čtyřech výbavových liniích, od vstupní Reference přes Style až po vrcholné linie FR a XCellence.
Výbavová linie FR s dynamicky a technicky orientovanou výbavou umožňuje řidiči maximální potěšení z poskytovaných výkonů. Pro tuto verzi byly speciálně navrženy exkluzivní dynamické stylistické prvky, mezi něž patří zadní difuzor, exkluzivní nárazník vpředu, sportovní podvozek a exkluzivní exteriérový černý paket.
Stupeň výbavy XCellence osloví nové zákazníky, kteří hledají ještě sofistikovanější a osobitější design v kombinaci s ještě širší komfortní a chytrou funkční výbavou.
Oba vrcholné stupně výbavy budou nabízeny za stejnou cenu a jejich účelem je poskytnout nejlepší možnou výbavu odlišně orientovaným řidičům: FR je pro řidiče, kteří touží po sportovnějším voze, zatímco XCellence se zaměřuje na komfort, eleganci a techniku.
Dekorační osvětlení interiéru diodami LED pro verze FR a XCellence je nabízeno ve dvou barvách, červené a bílé. Použití techniky LED pro vnitřní a vnější osvětlení není jen estetickým rozmarem. Diody LED poskytují mnohem kvalitnější osvětlení při současné úspoře energie, která přispívá k nižší spotřebě paliva. Kompletní osvětlení s diodami LED v modelu Ibiza (světlomety, přístrojová deska, ukazatele směru a zadní mlhové světlomety) je v této třídě novinkou.
Stupeň výbavy FR zahrnuje tužší nastavení podvozku a dva jízdní režimy, Normal a Sport, které se přizpůsobují preferencím řidiče nebo stavu vozovky. Tuto možnost bude později nabízet také výbavová linie XCellence, ovšem s měkčím nastavením podvozku.
Nabídka asistenčních systémů pro nový model Ibiza zahrnuje mnoho funkcí, které jsou v této třídě neobvyklé a pocházejí z modelů Leon a Ateca. Nový SEAT Ibiza může být vybaven systémem Front Assist, asistentem pro jízdu v dopravní koloně, adaptivním tempomatem, bezklíčkovým přístupovým systémem s tlačítkem pro spuštění motoru s funkcí Heartbeat, novou generací parkovacích senzorů vpředu a vzadu a zadní kamerou s kvalitnějším a preciznějším obrazem přenášeným na prémiový 8“ dotykový displej se skleněnou krycí plochou. Je to poprvé, co je SEAT Ibiza vybaven velkým a funkčně integrovaným 8“ dotykovým displejem, který nabízí nejlepší technologie bez kompromisů pro harmonický design interiéru.
Mezi nejvíce výjimečné prvky vnitřní výbavy nového modelu Ibiza patří bezdrátová nabíječka se zesilovačem signálu GSM. V oblasti konektivity je nový SEAT Ibiza jediným vozem se 100% připojením prostřednictvím tří systémů: Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link. SEAT usiluje o vedoucí postavení v oblasti síťově propojených vozů a vyvíjí nová řešení pro mobilitu, v nichž síťově propojený vůz vylepšuje uživatelské zkušenosti, usnadňuje řízení a zvyšuje flexibilitu. V prostředí rušivých změn se SEAT snaží čelit výzvám, plynoucím z městské infrastruktury, dopravních systémů a vozidel ve městech, a nabízet tyto technologie ve většině svých vozidel.
Nový SEAT Ibiza představuje partnerství s výrobcem audiosystémů BeatsAudio, značkou, která svou energií, emocemi a nadšením změnila způsob, jímž lidé poslouchají hudbu. Audiosystém používá procesor DSP pro zpracování digitálního signálu, 7 prémiových reproduktorů a osmi-kanálový zesilovač o výkonu 300 W.
Platforma MQB A0
Nejnovější technika koncernu Volkswagen, koncentrovaná v modulární platformě MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč, umožňuje vyšší flexibilitu výroby a rozmanitější možnosti využití. Na stejné základní platformě lze zkonstruovat různé modely s různými druhy karoserie a různými rozvory v rámci stejného segmentu. Část investic značky SEAT v uplynulých letech směřovala do úprav montážní linky 1 v závodě Martorell pro novou platformu MQB A0. SEAT je první značkou v rámci koncernu Volkswagen, která bude tuto techniku používat.
Zvýšil se počet dílů tvářených za tepla včetně tvrzení, což přispívá ke snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti. Výsledkem je vyšší úroveň provozních vlastností a nižší spotřeba paliva. Robustnost nového modelu Ibiza zaručuje nasazení 900 robotů a použití více než 4000 bodových svarů. Bodové svařování v kombinaci s laserovou technikou umožňuje ještě efektivnější spojování komponentů, aby bylo dosaženo lehké karoserie s extrémní strukturální tuhostí.
.
« Mercedes-AMG E 63 S Kombi je nejrychlejší kombi planety Bugatti Chiron překročí 450 km/h – Za volantem budou kluci z The Grand Tour »