Seat Ibiza hlásí facelift
Španělská automobilka Seat vydala v těchto dnech první oficiální informace týkající se faceliftu oblíbeného malého modelu Ibiza. Facelift se dotkne všech karosářských variant a na trhu se objeví v průběhu jara letošního roku. Pojďme se na novou Ibizu podívat důkladněji. Jak je na tom exteriér?
Pozornost na sebe strhává především osobitá maska chladiče s lichoběžníkovým tvarem a logem automobilky. Šířku nové Ibizy pak zdůrazňuje nižší výška a horizontální voštinová struktura masky chladiče a spodního otvoru pro přívod vzduchu. Přední a zadní nárazníky mají nový vzhled, který je ještě výraznější u sportovních verzí Ibiza FR.
Interiéru vládne působivý a zároveň extrémně minimalistický a jasně strukturovaný design přístrojové desky. Pozornost je ve všech případech zůstává zaměřena především na funkčnost a jako příklad uveďme nový panel sdružených přístrojů s vylepšenou čitelností nebo výrazně větší odkládací přihrádku před sedadlem spolujezdce, jejíž nový, velkorysý objem 10,7 litru nabízí prostor pro mnohem více předmětů a užitečných věcí.
Jakých pohonných jednotek se dočkají zákazníci pod kapotou? Paleta zážehových motorů začíná u tříválcové jednotky o zdvihovém objemu 1,2 litrů s výkonem 44 kW (60 k) a končí čtyřválcem 1.4 TSI přeplňovaným kompresorem a turbodmychadlem. Jeho výkon 110 kW (150 k) přenášený sériově montovanou převodovkou DSG vystřelí Ibizu z klidu na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy, přičemž akcelerace může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 212 km/h.
Co se týče spotřeby paliva a emisí, jsou motory TDI ještě úspornější. Přeborníkem v oblasti hospodárnosti je Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive vybavená systémem Start/Stop. Průměrná spotřeba paliva tohoto modelu je pouhých 3,4 litru na 100 km, což odpovídá hodnotě emisí CO2 89 g/km. Sportovním vyvrcholením palety vznětových motorů pro modely Ibiza je jednotka 2.0 TDI o výkonu 105 kW (143 k) s nejvyšší rychlosti 210 km/h a průměrnou spotřebou paliva pouhých 4,6 l/100 km.
V této třídě neobvyklá je nabídka modelu Ibiza 1.6 LPG, který má osvědčený motor 1,6 litru v provedení Bi-Fuel o výkonu 59 kW (80 k). Jeho palivová soustava byla upravena pro využívání nejen benzinu, ale i zkapalněného plynu propan-butan. U modelu Ibiza (LPG) vycházejí náklady zhruba na 1,27 Kč/km.
.« Corvette 427 Convertible Collector Edition Slalom s Ferrari FF v podání Massy a Alonsa [video] »