an2_5661-enhanced-nr

S novým Fordem Mustang napříč republikou: Je to nejlepší generace, která kombinuje sportovnost, vychování a komfort

23. 6. 2024 • Exkluzivní testy, FORD, Novinky, Sportovní vozy, Testy

Nový Mustang přináší atraktivní moderní design kombinovaný s charakteristickým stylem, který řidiče po celém světě fascinuje již 60 let. V České republice je nyní k objednání za 1 591 900 Kč ve verzi GT a za 1 871 900 Kč ve speciální verzi Dark Horse. Tento celosvětově nejprodávanější sportovní vůz nabízí digitální kokpit s technologií Unreal Engine, vylepšený výkon a vzrušující zážitek z jízdy.

Podle generálního ředitele Ford Blue pro Evropu, Jona Williamse, nový Mustang splňuje očekávání zákazníků a nabízí více díky propojeným technologiím, které zvyšují výkon a přitahují novou generaci řidičů. Mustang je k dispozici jako fastback nebo convertible, s designem inspirovaným jeho šedesátiletou historií. Tvarovaná kapota a mohutné zadní partie zlepšují aerodynamiku, zatímco LED technologie modernizuje jak zadní třípaprsková světla, tak přední full LED světlomety.

_an11545 an2_5584

Uvnitř najdete plně digitální displej s 12,4palcovým přístrojovým panelem a 13,2palcovou centrální obrazovkou, která řidiči umožňuje snadno měnit nastavení dotykem nebo přejetím prstem. Informační a zábavní systém SYNC 43 s podporou 5G nabízí bezdrátovou integraci chytrých telefonů, streamování hudby přes audiosystém B&O a navigaci s aktualizacemi v reálném čase.

Nový 5,0litrový motor V8 s výkonem 446 k a točivým momentem 540 Nm poskytuje sílu, zvuk a odezvu legendárního amerického osmiválce. Aktivní výfukový systém mění zvuk podle potřeb řidiče, a to až v šesti jízdních režimech: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track a individuální nastavení.

an2_5917

Verze GT obsahuje sadu Performance s brzdami Brembo a samosvorným diferenciálem, zatímco odpružení MagneRide® tisíckrát za sekundu monitoruje stav vozovky a upravuje nastavení pro optimální kontrolu a komfort. Elektronická parkovací brzda s funkcí Drift Brake nabízí dvě úrovně nastavení.

Mustang Dark Horse, s výkonem 453 k a točivým momentem 540 Nm, je navržen pro silnici i závodní trať. Nabízí unikátní designové prvky, přepracované odpružení a vylepšené chlazení. Tento model je dostupný s metalickým lakem Modrá Ember a interiérem s modrým prošíváním Indigo Blue.

_an11551

Tradiční loga Mustang jsou nahrazena logem Dark Horse a každý vůz má unikátní štítek s výrobním číslem. Mustang je k dispozici k objednání u vybraných autorizovaných prodejců.

Nový Mustang v generaci GT nabízí výkon 446 koní, dostupný s volbou mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo lépe fungujícím desetistupňovým automatem. Pro ty, kteří touží po ještě větším výkonu, je zde sportovní verze Dark Horse s vylepšeným motorem, který dosahuje 453 koní, tužším podvozkem připraveným na závodní okruhy a množstvím unikátních exteriérových a interiérových doplňků, včetně jedinečné barvy karoserie, zadního spoileru, předního splitteru, speciálních kol a krásné titanové řadicí páky.

an2_5712

Stejně jako varianta GT, i Dark Horse nabízí volbu mezi desetistupňovou automatickou převodovkou a šestistupňovým manuálem Tremec, který je robustnější a připravený na náročné zacházení.

Změna k lepšímu

Americká sportovní auta, včetně Mustangu, byla často kritizována za své jízdní vlastnosti v zatáčkách. Sedmá generace se však rozhodla tento problém vyřešit. Nový Mustang je stále rychlý na rovinkách, ale nyní také skvěle zvládá zatáčky. To jsme si ověřili na srazu Lucky Cruisers v Pasohlávkách, největším setkání amerických aut v České republice, kde jsme měli k dispozici tři různé modely: dvě verze Dark Horse s automatem a manuálem a jeden kabriolet ve verzi GT.

an2_5651-2

Na dlouhé cestě z Prahy na Moravu jsme ocenili pohodlí Mustangu na dálnici, i když jsme jeli sportovnější verzí Dark Horse s manuální převodovkou. Na dálnici lze sepnout klapku výfuku a auto vás nebude obtěžovat hlučností. Když jsme poté sjeli na okresní silnice, sportovní potenciál tohoto auta se naplno projevil. Stačí vůz přepnout do režimu Track a temný kůň ze sebe vydá to nejlepší. Nové řízení je výrazně strmější a auto na něj okamžitě reaguje.

To samé platí pro upravený podvozek, který je nyní mnohem agilnější a čitelnější. Navíc má až neuvěřitelně mnoho mechanické přilnavosti. Urvat nový Mustang už není tak jednoduché a musíte se o to vyloženě snažit. Manuální verzi pomůže kopnec přes spojku. U automatu si to musíte zasloužit správnou prací s přenosem hmotnosti a plynem. Výkonný osmiválec zněl skvostně a jeho odezva byla výborná. Manuální převodovka Tremec nabízí surové mechanické řazení, které dodává jízdě další rozměr.

_an11702

Jízdní vlastnosti a bezpečnost

Nový Mustang je vybaven adaptivním podvozkem MagneRide, který skvěle kopíruje vozovku a zajišťuje stabilitu. Rychlejší a přesnější řízení usnadňuje průjezd zatáčkami, takže jsme je projížděli s jistotou a kontrolou. Adaptivní podvozek MagneRide a rychlé řízení přináší nový zážitek z jízdy, který je bezpečnější a zábavnější než kdy dříve. Přesednutí do klasické GT verze není nijak dramatické, ale oproti Dark Horse je to přeci jen rozdíl. Podvozek je měkčí, motor není tak ostrý a celkově je auto uklidněnější, ale pořád velmi schopné.

_an11640

K bezpečnosti přispívá i pokročilá elektronika, která pomáhá například při rozjezdu, aby se předešlo protočení zadních kol. I když může být toto omezení pro zkušené řidiče otrava, pro méně zkušené to znamená větší bezpečnost, zejména na mokré vozovce.

_an11673

Nový Mustang, se svým vylepšeným výkonem a jízdními vlastnostmi, představuje významný krok vpřed pro tuto ikonickou značku.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz