received_933210350209904

S časem 6:40,3 je Porsche GT2 RS opětovným králem Nordschleife

2. 11. 2018 • Novinky

Automobilka Porsche je skutečně soutěživá, a proto se rozhodla, že dosavadní vedení Lamborghini Aventador SVJ nenechá bez povšimnutí. Pro zákazníky již vyrobených modelů GT2 RS vymyslela ve spolupráci s Manthey Racing balíček, který majitelům i sama nabídne, a který dokáže už tak brutálně rychlé Porsche 911 ještě přiostřit… Upravené auto tak celým názvem zní Porsche 911 GT2 RS MR.

No a pak už to bylo jednoduché. Upřímně nevíme, zda Porsche nejdříve vymyslelo performance balíček a až pak někoho z vedení napadlo, že s ním zajedou i nový rekord, anebo zda byli ve Weissachu (=sídlo divize GT) od počátku hnáni myšlenkou, že musejí znovu porazit celý svět.


To je ale ve finále úplně jedno. Historie se neptá a faktem je, že Porsche 911 GT2 RS MR dokázalo 25.10.2018 obkroužit nejtěžší okruh světa v délce 20,6 kilometrů (spojovací rovinka s délkou zhruba 200 metrů se neměří) rychleji než kterékoliv jiné auto určené pro běžný silniční provoz.

Stále stejný výkon, jen precizní vyladění
Zajímavostí navíc je, že rekordní vůz, který řídil Lars Kern nemá zvýšený výkon! Je zde původních a evidentně více než dostatečných 700 koní. Namísto toho ale přibyly na předním nárazníku aerodynamické prvky a drobných změn se dočkalo i zadní přítlačné křídlo. Úpravy pak inženýři Porsche spolu s Manthey Racing prováděli také v podvozku a uplynulé měsíce auto neustále testovali. Rekordní automobil má pak také historicky nejlehčí kola, jaká na Porsche pro běžný provoz mohou být k vidění, a jsou prakticky shodná se závodními.

I to je koneckonců důvodem, proč se na první pohled normální Porsche GT2 RS na Nordschleife neustále objevovalo při testování. Spekulovalo se už dokonce o příchodu verze Clubsport, nyní však víme, co zatím stálo.

Vývojovému oddělení GT se na každý pád sluší pogratulovat a hluboce před ním smeknout. Porsche GT2 RS je znovu nejrychlejším automobilem, jaký si můžete koupit, a to i přes handicap (nebo výhodu?) pohonu pouze zadních kol. Na konstrukci motoru nad zadní nápravou zkrátka něco bude!

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz