Rusové se stále baví: Postavili Ladu s motorem V16
Zábava musí být. Tímto heslem se zřejmě řídí ruští automobiloví nadšenci z Garage 57. Tentokrát si vzali do parády klasickou Ladu 2106 z dob socialismu a vybavili ji neobvyklým šestnáctiválcovým motorem. Něco takového jen tak neuvidíte. Motor V16 dnes používá pouze Bugatti Tourbillon. V minulosti s ním experimentovaly značky jako Cadillac nebo BMW, ale německá automobilka nakonec projekt hyperluxusní limuzíny s motorem V16 opustila, když se do BMW Group připojil Rolls-Royce.
Rusové si však s výrobou 16válce příliš hlavu nelámali. Prostě použili 16 jednoválcových dvoutaktních motorů z motorových pil Hüter BS62, které uspořádali do konfigurace V16. Více práce si dali s umístěním tohoto šíleného motoru do útrob staré Lady. Původní čtyřválec s objemem 1,6 litru měřil na délku jen 47 cm, zatímco nový motor měří 130 cm. To si vyžádalo prodloužení přední části vozu, stejně jako brzdových hadiček a tyče řízení. S kapotou si „experti“ hlavu nelámali, protože nový motor nemá výfuk – spoléhá na tlumič v každém z jednoválců, a spálené plyny tak unikají přímo ven. Kapota by tomu jen překážela.
Teď se podívejme na pár technických údajů. Jednoválce mají objem 58 cm³, takže výsledný zdvihový objem dosáhl 930 cm³. Výkon činí skromných 74 koní. Ohromující dynamiku tedy rozhodně nečekejte. Schopnosti Lady 2106 V16 jsou spíše komické. Jak ukázaly testy, na zrychlení z 0 na 50 km/h potřebovala upravená Lada celých 26 sekund. To znamená, že by ji snadno porazil i polský „Maluch“, tedy Fiat 126p, kterému na dosažení rychlosti 80 km/h stačí „jen“ 21 sekund. Úspěchem tedy bylo, že se Lada vůbec pohnula z místa. Ostatně, podívejte se na video.
« Hyundai zatahuje ruční brzdu: Do interiérů vrátí více tlačítek Západ musí založit bateriové NATO, jinak prohraje válku s Čínou »