dsc_7534-1920x1280

RS a SCOUT se staly nedílnou součástí modelové řady OCTAVIA, jejich význam ve 4. generaci mladoboleslavského bestselleru roste

3. 12. 2020 • Novinky

Stejně jako v předchozích generacích nabízí i aktuální modelová řada OCTAVIA sportovně laděné verze RS a dobrodružné kombi SCOUT. V různých baleních tak zákazníci dostanou to nejlepší, co bestseller značky ŠKODA umí poskytnout. Současně se u nejprodávanější modelové řady automobilky ŠKODA rozrůstá paleta pohonných jednotek s důrazem na trvale udržitelnou mobilitu. Aktuální 4. generace modelu OCTAVIA tak zahrnuje historicky nejširší spektrum variant.

ŠKODA OCTAVIA patří v celoevropském měřítku k modelovým řadám s nejrozmanitější nabídkou různě zaměřených provedení. To spolu s širokou škálou pohonných ústrojí podtrhuje její univerzální charakter a do značné míry vysvětluje její oblibu. V současnosti čítá český ceník 45 položek s bezpočtem možností dalších individualizací. „OCTAVIA je nejen nejprodávanější, ale také nejkomplexnější modelovou řadou naší značky. Právem si získala srdce mnoha českých řidičů napříč všemi kategoriemi zákazníků. Už tradičně jsou její součástí unikátní varianty RS a SCOUT, které oslovují i specifické cílové skupiny. V nejnovější generaci vidíme velký potenciál kvůli rozšíření nabídky o verzi iV s plug-in hybridním pohonem,“ říká na adresu oblíbených verzí Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení značky ŠKODA.

Od roku 2012, kdy vstoupila na trh 3. novodobá generace modelu OCTAVIA, se v Česku prodalo přes 14 400 vozů RS a 6 000 vozů SCOUT. Vztaženo k celkovým prodejním číslům to představuje podíly 8 % (RS) a 3 % (SCOUT). Pokud jde o zástavbovost agregátů, většina zákazníků volila vznětový motor. U RS činil podíl dieselu na českém trhu 57 %, SCOUT si s dieselem pořídilo dokonce 88 % kupujících. V prvním případě šlo téměř výhradně o vozy s pohonem předních kol, ve druhém výhradně o čtyřkolky. Z pohledu barvy karoserie byla OCTAVIA RS v předchozí generaci nejžádanější s lakem černá Magic (24 %), následovaly modrá Race (17 %) a bílá Candy (14 %). Naproti tomu OCTAVIA SCOUT byla nejčastěji světlá: 15 % českých motoristů volilo bílou Candy, 12 % stříbrnou Brilliant a 10 % bílou Moon.

Letos vstoupila do tuzemského prodeje naplno OCTAVIA 4. generace a hned se stala lídrem trhu. Dosud si ji pořídilo přes 8 000 zájemců, autorizovaní prodejci registrují dalších téměř 2 600 závazných objednávek. Z toho připadá téměř 1 400 kusů na verze RS a přes 200 kusů na provedení SCOUT. Přestože z těchto počtů zatím nelze dělat dalekosáhlé závěry, pro zajímavost se dá uvést, že OCTAVIA RS se zatím nejlépe prodává v barvě červená Velvet (19 %) před šedou Quartz (13 %) a šedou Steel (12 %). OCTAVIA SCOUT se dosud nejvíce líbila v barvě černá Magic (31 %), následují stříbrná Brilliant (27 %) a bílá Moon (19 %). Vzhledem k tomu, že prodej těchto variant se naplno rozběhl teprve před několika týdny, budou čísla v následujícím období rychle narůstat a s tím se mohou měnit i preference zákazníků. Pro ně budiž dobrou zprávou, že dodací lhůty automobilů OCTAVIA RS a OCTAVIA SCOUT se nijak neliší od běžných specifikací.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz