Rozhovor s motoristickým fanouškem – Jirka
Rozhodli jsme se, že pro Vás začneme připravovat rozhovory, ve kterých se vyjádříte Vy sami. Odpovíte na otázky a můžete cokoliv vzkázat motoristickému světu, například co Vám na dnešním automobilismu nejvíce vadí, co se naopak mění k lepšímu a co Vás za celý život nejvíce uchvátilo.
Prvně bych tě poprosil, abys nám prozradil něco o sobě, kolik ti je let, jak dlouho vlastníš řidičský průkaz, popřípadě co děláš za práci?
Zdravím všechny čtenáře. Jmenuji se Jirka, je mi 21 let, fotím auta a provozuji web CzechExotics.com, který je zaměřený právě na ně. Jezdím čtvrtým rokem, i když vlastní auto zatím nemám.
Jak ses stal fanouškem automobilů? Má to na svědomí rodina, kamarádi nebo ty sám?
Nakazil mě můj otec. Ve třech letech jsem byl poprvé na autosalonu a tam se to vše spustilo. Od té doby se můj život točí okolo aut.
Jak dlouho už se o auta zajímáš a co tě na nich nejvíce fascinuje?
Jak jsem již řekl, o auta se zajímám tak nějak odjakživa. Na autech mě v první řadě zajímá jejich designová stránka. Když potkám nějaké zajímavé auto, jsem schopný u něj strávit třeba hodinu zkoumáním různých detailů. Tabulky s čísly jsou u mě druhořadé.
O jakém autě aktuálně sníš, a na které si nedal dopustit jako malý kluk?
Na vrcholu žebříčku je u mě Ferrari, když bych měl říct pouze jedno, tak bych asi řekl F50, i když 250 GT Lusso nebo 365 GT4 BB by také určitě musely v garáži snů být. Když jsem poprvé v roce 1999 viděl fotografii Bugatti Veyron, v té době ještě koncept v raném stádiu vývoje, byla to také „láska“ na první pohled. Když bych to měl brát realisticky, Alfa 159 by byla volba číslo 1.
Máš nějaký specifický typ aut, která jsou tvá oblíbená?
Vypíchl bych dvě kategorie – supersporty. A pak americká auta obecně, ať to je obyčejný sedan nebo muscle car.
Nejošklivější auto, jaké kdy sjelo z výrobní linky?
Těžká otázka! Bylo by moc snadné říct Fiat Multipla první generace, takže bych korunku anti-miss nasadil buď nějakému Ssang Yongu, nebo v posledních letech prakticky jakémukoliv Lamborghini. Veneno nebo Huracan? Hodil bych si mincí, ale je to asi jedno, obě auta jsou pro mě osobně neskutečně ošklivá.
Naopak nejkrásnější auto, které kdy spatřilo světlo světa?
Nejsem schopný říct jen jedno, třeba již zmíněné Ferrari 250 GT Lusso (nebo jakékoliv jiné Ferrari), Mercedes SLR McLaren, Spyker C8 nebo třeba Bugatti Galibier. Vzniklo už moc automobilů na to, aby člověk dokázal určit jen to jedno nejkrásnější.
Vlastníš sám nějaké vozidlo? Pokud ne, jaké je v plánu?
Nevlastním, až nastane správný čas, najdu nějakou pěknou Alfu 159 v kombíku.
V čem nejzajímavějším ses zatím svezl? Můžeš nám to popsat?
Do pár zajímavých aut jsem už usednul, nikdy nezapomenu na první jízdu ve Ferrari – 355 Berlinetta. Překoňovaný Nissan GT-R na okreskách byl také, řekněme… šílený zážitek. Nedávno jsem usednul za volant Mercedesu GT na brněnském okruhu, což byla určitě zajímavá zkušenost. Na stejném místě jsem také jel v Mercedesu G, který na závodní trati působil asi jako loď na rozbouřeném moři.
Tvoje nejvyšší dosažená rychlost?
Nikdy jsem se za nejvyšší rychlostí nehnal, bylo to přes 200, ale tolik dnes jede každý druhý manažerský sedan. Bylo by pěkné zažít jedno kolo v Bugatti Veyron na testovacím okruhu Volkswagen Ehra-Lessien.
Máš nějakou oblíbenou silnici, na kterou jedeš pokaždé, když je možnost a můžeš se odreagovat?
Moc pěkná silnice je v buchlovských horách, jízdu tam si vždy užiju.
Co si myslíš o dnešní době? Snižování objemů, přibývání turbo-dmychadel apod.?
Na jednu stranu je dobře, že se myslí ekologicky. Nejlepší by bylo, kdyby městská auta dosahovala co nejnižších emisí. Skutečnost je ale taková, že na to doplácí malosériové automobilky. Je nesmysl chtít po dvanáctiválci, aby byl úsporný…
Oblíbený motoristický sport?
Jako správný tifosi pozorně sleduji Formuli 1, která je i nadále vrchol motorsportu, i když se jistě nachází v těžkém období. Krásné bývaly závody Gran Turismo, především kategorie GT1, která už je ale minulostí.
Děkujeme za tvůj čas a přejeme, ať se všechny sny ohledně aut vyplní.
Pokud máte zájem podělit se o své názory a postřehy, napište nám na facebookovou stránku nebo na mail vaclavek@autojournal.cz
.« Audi A4 2016 – Přijde letos v srpnu TEST Mercedes-Benz CLS 63 AMG PERFORMANCE PACKAGE »