mercedes_benz_cls215_5a1fc2a3b16ca

Revoluční Mercedes-Benz CLS se vrací ve třetí generaci

1. 12. 2017 • Novinky

Nejnovější verze modelu CLS je průkopníkem nového designérského stylu značky Mercedes-Benz, který se vyznačuje čistými tvary s minimalizovanými liniemi. Její charakter je určen konturou masky chladiče, která se směrem dolů rozšiřuje, a dopředu skloněnou přídí. Dalšími znaky jsou široké, nízké světlomety a dvoudílné zadní svítilny. Design nové generace zároveň přebírá nadčasový šarm první generace modelu CLS, která založila nový segment a rychle se stala designérskou ikonou. CLS obdržel kompletně novou paletu motorů, jež zahrnuje řadové šestiválce i řadové čtyřválce, vždy ve vznětové i zážehové verzi. Stejně jako u předchůdců je i charakter třetí generace modelové řady CLS příkladem suverénní sportovnosti. CLS je mimořádně emocionálním vozidlem, které poskytuje přesvědčivý komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti s velmi účinným odhlučněním interiéru a nadchne také jedinečnou technikou. Čtyřdveřové kupé přijde na trh v březnu 2018.

Mercedes-Benz vytvořil v roce 2003 s modelem CLS, který poprvé kombinoval eleganci a dynamiku kupé s komfortem a funkčností sedanu, nový automobilový segment. Mercedes-Benz nyní navazuje s třetí generací modelu CLS ještě silněji na šarm a jedinečný charakter tohoto průkopníka. Novinka s neobvykle zakřivenou spodní linií a nízkou plochou bočních oken a s přikrčenou kabinou disponuje ryzími geny modelu CLS. Zároveň je dalším příkladem důsledného vývoje designérského stylu smyslné čistoty s výrazně minimalizovanými prolisy a liniemi. Četnými stylistickými detaily se navíc řadí do aktuální rodiny kupé značky Mercedes-Benz. Vynikající aerodynamiku dokládá hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26.

Sportovní CLS nabízí také výjimečné komfortní vlastnosti. Tuto skutečnost potvrzuje podvozek AIR BODY CONTROL, systém řízení komfortu ENERGIZING, nejnovější generace informačního a zábavního systému, připojení chytrého telefonu prostřednictvím systému Mercedes-Benz Link a funkce bezkabelového nabíjení chytrého telefonu. Dotyková plocha na středové konzole poskytuje haptickou a akustickou zpětnou vazbu při ovládání mnoha komfortních funkcí a možností nastavení.

Standardní výbava modelu CLS je jako obvykle rozsáhlá. Mezi nejvýznamnější prvky výbavy patří vysokovýkonné světlomety LED High Performance, 18“ kola z lehké slitiny s pneumatikami odlišných rozměrů vpředu a vzadu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro dodržování omezení rychlosti jízdy, 12,3“ multimediální displej, dekorační osvětlení včetně osvětlených výdechů ventilační soustavy, služby Mercedes me connect a komunikační modul s LTE.

Mezi markantní detaily na přídi patří pro kupé značky Mercedes-Benz typická diamantová maska chladiče s jednou lamelou. Silueta masky chladiče se směrem dolů rozevírá, a přebírá tak kontury masky chladiče modelu Mercedes-AMG GT. Kapota motoru plynule navazuje na okolní plochy karoserie. Velmi nízké a široké světlomety se svými dovnitř skloněnými bočními stěnami dynamicky přizpůsobují konturám masky chladiče. Design profilu je charakterizován prohnutou vysokou spodní linií bočních oken a sportovně přikrčenou kabinou s bezrámovými bočními okny. Dopředu nakloněná příď napodobuje profil žraloka (žraločí nos) a působí vizuálně delším dojmem díky kapotě motoru, která na všech stranách plynule navazuje na okolní plochy karoserie. Tvarové řešení odpovídá designérskému stylu smyslné čistoty. Linie a hrany jsou výrazně minimalizovány, plochy mají velkorysé klenutí.

Pro CLS je kromě toho typická svalnatá zadní ramenní linie s plynulým přechodem do ploché zádě. Mezi znaky kupé patří mimo jiné dvoudílné zadní svítilny, odrazová skla uložená v nárazníku, kde je umístěna rovněž registrační značka, a centrálně situovaná hvězda na zadním víku. V ní je u příslušně vybavených vozů uložena výsuvná kamera. Zadní svítilny LED s podsvícením okrajů sází svou krystalickou optikou, připomínající přední světlomety, na trojrozměrný vzhled. Jejich nízká výška umocňuje šířku vozidla.

Luxusní interiér kupé CLS zanechává silný dojem svými čistými základními tvary, které se vyznačují, stejně jako exteriér, smyslnou ladností. Celek završují velmi kvalitní materiály a jejich vynikající zpracování. Díky sportovní přístrojové desce se zvýrazněnou šířkou a barevným kombinacím vzniká pocit mimořádně velkorysého prostoru. K vzletnému celkovému dojmu přispívá vlnitý průběh linií od předních až k zadním dveřím, které se v úrovni střešního sloupku B zužují. Novými výjimečnými prvky dekoračního osvětlení jsou osvětlené výdechy ventilační soustavy, připomínající turbíny letadlových motorů. Sportovní dojem zvýrazňuje také manufakturní charakter sedadel. Na přání se dodává panel přístrojů s širokoúhlým displejem o vysokém rozlišení. Dva 12,3“ displeje jsou přitom umístěny pod společným, souvislým krycím sklem. Středová konzola s ozdobným obložením ze dřeva s otevřenými póry nebo lesklou povrchovou úpravou vyvolává dojem, že se vznáší v prostoru.

Na zcela digitálním panelu přístrojů si může řidič libovolně nakonfigurovat zobrazované informace podle potřeby a jízdní situace. V závislosti na vkusu, náladě nebo v souladu s vnitřní výbavou lze aktivovat tři různé styly. Klassik a Sport mají základní strukturu se dvěma tubusy, zatímco styl Progressiv překvapí a polarizuje strukturou s jedním centrálním přístrojem ve tvaru tubusu. Dekorační osvětlení lze individuálně nastavit v 64 barvách a zahrnuje také kontury výdechů ventilační soustavy. Při změně nastavení teploty klimatizace se u ní krátce změní barva světla, která potvrdí, že byla teplota zvýšena (červená) nebo snížena (modrá).

Sedadla byla zkonstruována exkluzivně pro tuto modelovou řadu. V závislosti na výbavě mají sofistikované podélné nebo příčné prošívání. Krajní sedadla vzadu vypadají stejně jako sedadla vpředu, čímž vzniká sportovní atmosféra interiéru se samostatnými zadními sedadly. CLS kupé je přitom poprvé pětimístným automobilem. Opěradla lze na přání sklopit v poměru 40:20:40, a tím podle potřeby rozšířit zavazadlový prostor, který má v základním uspořádání objem 520 litrů.

Nový CLS disponuje čtyřprvkovou přední nápravou a pětiprvkovou zadní nápravou. Standardně se dodává komfortní podvozek s ocelovými pružinami a dynamickým nastavením. Na přání nabízený podvozek DYNAMIC BODY CONTROL má sportovní základní nastavení a zahrnuje plynule variabilní tlumení na přední i zadní nápravě. Prostřednictvím jízdních režimů si může řidič vybrat nastavení Comfort, Sport a Sport+. Rovněž na přání je k dispozici podvozek AIR BODY CONTROL se vzduchovými pružinami a zdokonalenými nastavitelnými a adaptivními tlumiči. Řidič si může prostřednictvím voliče jízdních režimů zvolit charakteristiku vozidla od komfortní až po sportovní.

Třetí generace modelu Mercedes-Benz CLS dostala kompletně nové motory, z nichž budou nejprve nabízeny řadové šestiválce v zážehových i vznětových verzích. Pro čtyřdveřové kupé je typická také široká nabídka verzí 4MATIC. Rozsah výkonových parametrů vznětových motorů sahá od výkonu 210 kW/286 k a točivého momentu 600 N.m v modelu CLS 350 d 4MATIC až do 250 kW/340 k a 700 N.m v modelu CLS 400 d 4MATIC. Mezi charakteristické znaky vrcholné verze řady prémiových vznětových motorů patří písty se stupňovitým vybráním dna, díky němuž dochází k ještě efektivnějšímu procesu spalování, dvoustupňové přeplňování výfukovými turbodmychadly a první aplikace variabilního časování ventilů CAMTRONIC. Konstrukce se vyznačuje kombinací hliníkového bloku válců a ocelových pístů, jakož i zdokonalenou povrchovou úpravou NANOSLIDE® u pracovních ploch válců. Všechny komponenty, které se podílejí na snižování emisí, jsou přímou součástí motorů.

Nejvýkonnějším motorem je zážehový šestiválec. Nový, důsledně elektrifikovaný řadový šestiválec se systémem EQ Boost (integrovaný spouštěč-generátor) a 48V elektrickou sítí přichází na start v modelu CLS 450 4MATIC. Jeho výkonové parametry jsou: 270 kW/367 k a 500 N.m plus krátkodobě dalších 250 N.m točivého momentu a 16 kW/22 k výkonu prostřednictvím systému EQ Boost. Integrovaný elektromotor podporuje prostřednictvím systému EQ Boost spalovací motor například při zrychlení, umožňuje jízdu bez spalovacího motoru (setrvačná jízda) a nabíjí akumulátory velmi účinnou rekuperací. Tím je možné snížit spotřebu paliva v míře, která byla dosud vyhrazena pouze vysokonapěťové hybridní technice. Sečteno a podtrženo, nový řadový šestiválec nabízí jízdní výkony osmiválce při výrazně nižší spotřebě paliva. CLS 450 4MATIC má standardně filtr pevných částic.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz