Respektujme se, jde o život. Kampaň chce snížit úmrtnost cyklistů
V České republice je téměř sedm milionů řidičů. Cyklistice se podle různých výzkumů věnují tři miliony lidí. To řadí Česko v EU na třetí místo za Maďarsko a Dánsko. Nehodovost obecně v době koronavirové krize klesá, ale cyklistů se to netýká – ti naopak podle policejních statistik umírají častěji. Změnit to chce iniciativa „1,5 metru. Respektujme se, jde o život,“ za kterou stojí české a slovenské osobnosti v čele s cyklistou Romanem Kreuzigerem a zpěvákem Palo Haberou. Nyní odstartovala další série osvětových aktivit, tentokrát jako součást kampaně Autoklubu ČR a Mezinárodní automobilové federace This is my street.
„Začali jsme už na přelomu jara a léta, kdy jsme se soustředili především na bezpečný odstup při předjíždění. Naše videa viděly miliony diváků, zaznamenali jsme tisíce ohlasů. Teď se obracíme s výzvou i na cyklisty, aby více dodržovali pravidla silničního provozu. Na silnicích se budeme potkávat v různých rolích i nadále. Chceme vzájemný respekt a porozumění,“ vysvětluje Roman Kreuziger.
Podle výsledků ankety iniciativy 1,5 metru, které se zúčastnilo přes 2400 respondentů, se 94 procent cyklistů cítí při předjíždění motorovým vozidlem ohroženo. Podle odborných odhadů je nedostatečný odstup při tomto manévru na vině až u 30 procent nehod s účastí cyklisty. Na druhou stranu za řadou kolizí cyklistů je i jejich vlastní nekázeň a nedodržování pravidel.
Lidé se s kampaní setkají v online prostředí, téma ale zarezonuje i na silnicích. Chystají se další videa, opět se slavnými ambasadory. Na všech čerpacích stanicích OMV jsou říjnu k vidění informační plakáty. Lidé si mohou koupit i samolepky 1,5 metru. „Rozhodli jsme se podpořit iniciativu, která pozitivním způsobem upozorňuje na důležitou problematiku silničního provozu v České republice. Tímto krokem chceme využít našeho dosahu, podpořit ohleduplné chování všech účastníků silničního provozu a dát řidičům možnost stát se ambasadory této iniciativy,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
Dlouhodobým partnerem iniciativy 1,5 metru je Autoklub ČR. „Realizujeme řadu aktivit a projektů v oblasti bezpečnosti a prevence dopravních nehod. Proto tuto kampaň vítáme a od začátku podporujeme. Táhneme za společný provaz, naším společným cílem je zvyšování ohleduplnosti mezi všemi účastníky silničního provozu,“ vysvětluje Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.
.« Test Honda Civic Type-R GT: Zatáčkožrout Jak v době Covidu nepřijít o peníze při koupi ojetiny na ulici nebo od malého prodejce »