Reportáž z 51. Rallye Český Krumlov: Dominik Stříteský vítězem
Rallye Český Krumlov je zařazena do FIA European Rally Trophy a Mistrovství ČR v rally. Závodní auta z let minulých odstartovala v rámci Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Předpověď počasí v okolí Českého Krumlova předpovídala polojasnou oblohu, nebyla vyloučena lokální přeháňka.
Po vyjetí z uzavřeného parkoviště v sobotní druhé etapě na českobudějovickém výstavišti se účastníci vydali na první měřený test, kterým byl Malšín. Desetikilometrovou rychlostní zkoušku vyhrál Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2 a potvrdil, že včerejší vyhraná etapa nebyla náhodou. Za ním se seřadily Václav Pech a Erik Cais. Jan Kopecký dorazil do cíle Malšína až jako čtvrtý nejrychlejší. Malšín byl posledním testem pro posádku Fridrich – Kreslová, protože u jejich Alfy Romeo 147 došlo k poruše poloosy.
Malonty. Není asi fanouška rally, který by neznal tuto obec a legendární rychlostní zkoušku, která obcí prochází. Na Malontech se často rozhodovalo o výsledcích celého závodu, protože „kdo tady zaspal, tak ztrátu již nedohnal“. Letošní podoba této erzety měla 26,15 měřených kilometrů. Václav Pech s Petrem Uhlem, startující s Fordem Focus WRC, zaveleli k útoku a zajeli na Malontech nejrychleji. Jejich náskok po šestadvaceti kilometrech byl 7,8 sekundy. V průběžném celkovém pořadí to pro ně znamenalo posun na bronzovou pozici. Druhý nejrychlejší čas na nejdelším testu 51. Rallye Český Krumlov zajel Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2 a navýšil svůj náskok na čele soutěže na 5,8 sekundy. Nedaleko Cetvin se mimo trať nedobrovolně podívali domácí David Soldát s Janem Winzigem, ale pokračovali dále. Defekt postihl i Škodu Fabia R5 Roberta Hordossy a po Malontech musel odstoupit kvůli poruše serva Jan Procházka.
Třetím dnešním klasickým úsekem byl téměř čtrnáct kilometrů dlouhý Kohout. I na něm zajel nejrychlejší čas Václav Pech a znamenalo to posun opět o jednu příčku výše, tedy na průběžnou stříbrnou příčku. Dosud vedoucí Dominik Stříteský zajel i na Kohoutu druhý nejrychlejší čas. Průběžné vedení v soutěži udržel, ale již jen o 3,9 sekundy. Třetí čas zajel Jan Kopecký a stejná pozice mu patřila i v průběžném pořadí, protože jej přeskočil Pech. Českobudějovický Václav Šejda byl na Kohoutu mimo trať. Po rychlostní zkoušce musel ze závodu odstoupit Stanislav Musil, kvůli poruše turba Toyoty Yaris GR.
Divácká CB Auto Rallye Aréna v Českých Budějovicích, ač se jela v rámci 51. Rallye Český Krumlov již potřetí, dosud nepoznala jiného vítěze než Filipa Mareše. Ve spojení s novou Toyotou GR Yaris Rally2 se Filip Mareš stál králem divácké super rychlostní zkoušky. Václav Pech ztratil na Marešovu Toyotu pouhé tři desetiny vteřiny. Pro souboj na čele bylo důležité, jaký čas zajede průběžně vedoucí Dominik Stříteský. Ani na Výstavišti na svého pronásledovatele neztratil a Pech stáhl náskok v průběžném vedení na 2,8 sekundy. Průjezd touto rychlostní zkouškou na dalších pozicích v „top ten“ nic nezměnil.
Do cíle 51. Rallye Český Krumlov zbývalo posledních padesát kilometrů na třech měřených úsecích. Prvním byl opakovaný průjezd rychlostní zkouškou Malšín, kterou vyhrál Jan Kopecký. Pouhých 0,9 sekundy ztráty zaznamenal v cíli druhý Erik Cais. Pouhou desetinu sekundy ztratil na druhého Caise Václav Pech. Čtvrtý dojel Dominik Stříteský. Z pohledu dění na průběžném čele soutěže to znamenalo, že časový rozdíl mezi vedoucí dvojicí Stříteský a Pech se zmenšil na 2,3 sekundy. V top ten si průběžné pozice vzájemně vyměnili Věroslav Cvrček, který přeskočil Tomáše Engeho.
Legenda jménem Malonty letošní Rallye Český Krumlov nerozhodla, ale určitě přispěla ke zdramatizování finále soutěže. Nejrychleji tuto rychlostní zkoušku zajel Jan Kopecký se Škodou Fabia RS Rally2. Oproti prvnímu průjezdu Malonty se Jan Kopecký zlepšil o neuvěřitelných 25 sekund. Václav Pech protnul fotobuňku ve druhém nejrychlejším čase, ale ztratil na Jana Kopeckého 3,5 sekundy. Třetí nejrychlejší čas patřil Eriku Caisovi, který ztratil na Pecha 0,9 sekundy. Čtvrtý čas, ale s nejmenší možnou ztrátou předchozího Caise zajel Dominik Stříteský. V průběžném pořadí tak i nadále na čele zůstal Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2. Pouhých 1,3 sekundy ztrácel průběžně druhý Václav Pech s Fordem Focus WRC. Nicotných 0,7 sekundy ztráty na druhého Pecha měl zkušený mazák Jan Kopecký, který je rekordmanem jihočeské soutěže, protože zde vyhrál již osmkrát. Rozhodnout měla poslední rychlostní zkouška, kterou byl Kohout. David Soldát pilotující Škodu Fabia R5 dělal v rychlém úseku nad Rychnovem se svou Škodou Fabia R5 piruetu, ale pokračoval dále. Posledním měřeným testem pro Roberta Hordossy a jeho Škodu Fabia R5 byly Malonty, protože u vozu došlo k poruše převodovky.
Závěrečnou rychlostní zkouškou byl druhý průjezd Kohoutem. Nejrychleji poslední měřený test zajel Václav Pech s Fordem Focus WRC. Druhý nejrychlejší čas zaznamenal Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2 a stal se tak absolutním vítězem 51. Rallye Český Krumlov. Třetí dojel Jan Kopecký se Škodou Fabia RS Rally2. Na Kohoutu havarovali Tomáš Enge s Lucií Engovou. Novotou zářící Toyota GR Yaris Rally2 skončila v lese mezi stromy. Po této havárii byla rychlostní zkouška přerušena a následně zrušena.
V hodnocení FIA European Rally Trophy a Mistrovství ČR v rally zvítězil již zmiňovaný Dominik Stříteský s Jiřím Hovorkou. Na druhém místě v rámci těchto šampionátů byl hodnocen Jan Kopecký s Janem Hlouškem a na třetím místě se umístili Filip Mareš s Radovanem Buchou, když přeskočili v pořadí Erika Caise, který měl defekt. Vítězem Autoklub Rally Challenge se stali Václav Pech s Petrem Uhlem.
Rallye Český Krumlov 2024
1. Stříteský / Hovorka – Škoda Fabia RS Rally2 1:28:25,3
2. Pech / Uhel – Ford Focus WRC +0,8
3. Kopecký / Uhel – Škoda Fabia RS Rally2 +3,6
4. Mareš / Bucha – Toyota GR Yaris Rally2 +40,2
5. Cais / Těšínský – Škoda Fabia RS Rally2 +1:14,3
6. Březík / Krajča – Škoda Fabia RS Rally2 +2:44,9
7. von Thurn und Taxis / Hain – Škoda Fabia RS Rally2 +4:07,4
8. Jirásek / Machů – Škoda Fabia R5 +4:46,8
9. Cvrček / Prokorát – Škoda Fabia RS Rally2 +5:45,2
10. Vlček / Kunst – Hyundai i20 N Rally2 +6:20,9
V Českém Krumlově soutěžili i historické vozy. Systémem start – cíl zvítězil Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým s Mitsubishi Lancer EVO III. Druhému v pořadí historických vozidel Liboru Kotrmonovi, kterého navigovala Veronika Teplá, ujeli o 3 minuty a 26,8 sekundy. Na bronzové příčce byly hodnoceni loňští vítězové Martin Knížek s Petrem Šleglem. Ještě před první sobotní rychlostní zkouškou odstoupili domácí Jan Schmied s Tomášem Lovčíkem a Vladimír Berger s Pavlem Ryšánkem. Malonty znamenaly „stopku“ pro Karla Horčíka a Tomáše Klokočníka jun. Pro poruchu motoru Fordu Escort RS 1600 na druhých Malontech skončila ze třetího průběžného místa „domácí¨“ posádka Jindřich Štolfa a Zdeněk Hawel. Poslední rychlostní zkouška byla i pro historické vozy zrušena.
Rallye Český Krumlov 2024 – historické vozy
1. Neumann / Hlavatý – Mitsubishi Lancer EVO III 1:41:57,2
2. Kotrmon / Teplá – Ford Escort RS Cosworth +3:26,8
3. Knížek / Šlegl – BMW 318 iS +5:59,1
4. Jurečka / Jurečka – Subaru Impreza 555 +7:03,7
5. Hráček / Kretlík – Lada VFTS +8:12,5
6. Mihulka / Soumar – Ford Escort RS 2000 +11:46,8
7. Řepa / Votava – Škoda 130 LR +13:21,6
8. Lunga / Kozák – Fiat 131 Racing 2000 +13:48,9
9. Pavlát / Pavlát – Toyota Celica GT Four +13:52,3
10. Burget / Poch – Škoda 120 S Rallye +15:37,1
V hodnocení Poháru pořadatele byly v cíli hodnoceny rakouské posádky. Nejrychlejší byl Franz s Knödlsederem jedoucí s Volkswagenem Golf III Kit Car. Do cíle dorazily i posádky startující v rámci XVI. Rallye Legendy Show.
« Jak se zachovat, pokud jste spáchali dopravní přestupek v zahraničí Toyota umí změnit barvy auta jen za pomoci světla »