Reportáž: Říha Group – Partr Rally Vsetín
Obhájce loňského prvenství Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza WRC na své domácí soutěží – Říha Group – Partr Rally Vsetín zvítězil jen o 3,4 vteřiny před Martinem Kočím s Fiestou R5, byl to pěkný souboj až do posledních metrů. Soutěž která uzavírala letošní sezónu nové Rally sprint série a také Poháru 2+. Vsetínský pilot však rozhodně neměl svou pozici jednodušší, na startu se totiž sešla kvalitnější konkurence, než vloni.
Ze špičky chyběli jen Roman Odložilík a Jan Sýkora, kteří zapůjčili své Fiesty R5 Martinu Kočimu a Tomáši Kukučkovi. K nim přibyl letošní ‘od zeleného stolu’ mistr Slovenska Jaroslav Melichárek s Fordem Fiesta RS WRC, do stejného vozu pak usedl i úřadující rumunský šampion Simone Tempestini, který na poslední chvíli zastoupil zraněného Tomáše Kostku.
Na Vsetínsku panovaly nepříznivé podmínky, brzi ráno a v noci hodně pršelo, většina cest byla kompletně mokrá a oslizlá. Do toho začala padat také mlha v odpoledních hodinách, takže bylo jasné, že to nebude jen technice, šikovných rukou, ale také o znalosti trati v podobných podmínkách. Melichárek, Dohnal i Trněný byli mimo hru a o vítězství si to rozdávali od úvodních kilometrů vesměs Tomaštík, Koči a Tempestini. Uprostřed mezi oběma skupinkami jel Miroslav Jakeš, který využil svou účast ve Vsetíně jako test před startem ve Švýcarsku na poslední soutěži ME.
Jako první ze souboje o prvenství vypadl Tempestini, který ztratil drahocenný čas na druhém průjezdu RZ Hošťálková po hodinách. I tak to bezpečně stačilo na třetí příčku. Zbývající dvojice si to rozdávala až do posledních metrů, hlavně díky vítězství na předposledním testu Jabloňová byl nakonec spokojenější Jaromír Tomaštík, který porazil Kočiho o 3,4 vteřiny.
V rámci Rally sprint série se bojovalo o titul mezi Ondřejem Bisahou a Egonem Smékalem. První jmenovaný nenechal nikoho na pochybách a s celkem velkým přehledem zvítězil. Druhý dojel Egon Smékal, třetí příčka připadla po vyloučení Patrika Rujbra, jehož vůz neprošel závěrečnou technickou přejímkou kvůli rozvoru kol, talentovanému mladíkovi Karlu Kupcovi.
Text a foto: Jakub Marcoň
« Opel ukázal závodní Astru TCR BMW M2 vyrazilo do výroby v Lipsku »