Reportáž: Rallysprint Fulnek-Odry 2022
Souboj dvou mladých talentovaných jezdců ze Zlínska vyhrál ten se startovním číslem 1 – Adam Březík. Jeho soupeř Erik Cais, zatížený třicetivteřinovou penalizací za retardér, nakonec prohrál souboj o druhé místo s Vojtou Štajfem o pouhou jednu desetinu.
Pořadatelé z týmu kolem Jaromíra Tomaštíka připravili svižné tratě, které byly téměř shodné s loňským rokem. Těsně před startem se lehce ochladilo a hrozily i mírné přeháňky, přesto se rychlostní průměry vyšplhaly až k hodnotě 130 km/h.
Od začátku se čekalo, že si to o první místo rozdají Adam Březík a Erik Cais, kteří tuto soutěž využili hlavně jako ostrý test před Barum Czech Rally Zlín. A tak tomu také bylo – první úsek vyhrál Erik Cais, druhý Adam Březík. Rozhodnutí přinesla třetí rychlostní zkouška – Erik Cais totiž nezvládl průjezd retardérem a inkasoval za to 30 vteřin. Poté si již Adam Březík hlídal vedoucí pozici a připsal si zasloužené vítězství.
Erik Cais se snažil mazat třicetivteřinové manko a dostal se až na druhou pozici absolutně, tu však neudržel. Soudobé posádky musely dlouho čekat na startu poslední zkoušky kvůli uklízení rozlitého oleje po jednom z historiků. Se studeným autem se Caisovi start nepodařil a motor zhasl. I když se ve zbytku snažil sebevíc, nakonec prohrál souboj o druhé místo s Vojtěchem Štajfem o pouhou jednu desetinu. Pražský jezdec opět využil Škody Fabie Rally2 Evo od Martina Severy a druhým místem celkově udělal nejen důležitý krok k zisku titulu v Poháru 2+, dal ale také dodatečný dárek svému spolujezdci Františku Rajnohovi k nedávným padesátým narozeninám. Čtvrtý těsně pod stupni vítězů dojel Martin Vlček a zdá se, že mu v tabulce Vojtěch Štajf pomalu uniká.
Pěkné souboje byly k vidění i v Rallysprint sérii. Největší favorit Jan Dohnal, který se opět vrátil do Renaultu Clio S1600, odstoupil kvůli technickým problémům už po druhé rychlostní zkoušce. Vítězství si připsal David Štefan, který se tak přiblížil v celkové tabulce dosud vedoucímu Martinu Mottlovi. Tomu se nepodařil úvod soutěže a mocný finiš už to nedokázal zvrátit. Nakonec dojel třetí o pouhé tři desetiny za Egonem Smékalem, který se vrátil na soutěžní tratě po delší odmlce zaviněné velkou nehodou na loňském Vsetíně.
V rámci historiků se na startu objevilo celkem 12 posádek. Vítězství obhájil Martin Černý, který představil zbrusu nově postavené BMW M3. I zde se bojovalo doslova o každou desetinku. Druhý dojel Martin Klepáč, když třetího Jana Hráčka porazil o pouhých šest desetin. Dalších šest vteřin na ně ztrácel Stanislav Budil.
Rallysprint série a Pohár 2+ budou pokračovat o prvním víkendu v září na jubilejní Rally Vyškov.
« Srpen je nejvíce nebezpečným měsícem při jízdě s dětmi Test BMW i4 M50: Silnější než M3, levnější než 440i »