Reportáž: 85. Rallye Automobile Monte-Carlo 2017
Již 85. ročník legendární Rallye Automobile Monte Carlo byl odstartován ve čtvrtek 19. ledna dvěma rychlostními zkouškami. Ta první startovala v okolí Monte Carla a druhá v okolí Gapu. Bohužel již vůz se startovním číslem 4 s vozem Hyundai i20 WRC Haydna Paddona havaroval a při této havári byl zraněn jeden divák fotografm který později při převozu do nemocnice zemřel. I přes tuto smutnou událost soutěž pokračovala druhou RZ. Druhý den se již vyrazilo na další měřené úseky v okolí Gapu. Zde panovali nepředvídatelné podmínky. Na startu rz dole v údolí byl suchý asfalt a nahoře v kopcích se jelo na vrstvě sněhu, pod kterou byla vrstva ledu. Tyto podmínky panovali až do soboty.
Na všech rychlostních zkouškách v jakémkoliv volném místě vedle tratě byli zaparkované vozidla diváků, kteří navštěvůjí tuto soutěž opravdu v hojném počtu a atmosféra byla výborná. Při najíždění rychlostních zkoušek jsme potali jeden karavan, který jeho řidič nezvládl a skončil sním převrácený na bok, opřený o stromy nad prudkým srázem. V sobotu odpoledne se všechny posádky a diváci přesouvali dlouhý přejezd trvájící tři hodiny do Monte Carla. Zde se v neděli ráno startovaly dvě rychlostní zkoušky. RZ Luceram a také RZ La Bollene Vesubie – Peira Cava jedoucí přes legendární průsmyk Col de Turini. Tato rychlostní zkouška byla také PowerStage.
Na poslední zkoušce soutěže, se rozdávaly bonusové body, které byly poprvé podle nového formátu, kdy bonus bere hned pětice nejrychlejších. Vítěz si své bodové konto rozšíří o pět bodů, druhý nejrychlejší o čtyři a tak dále až k pátému času za jeden bod.
Panující podmínky se podepsaly na nejrychlejším čase Thierryho Neuvilla na PowerStage, protože Belgičan startoval mezi prvními, využil podmínek na trati a získal největší bonus. Druhý nejrychlejší byl Lefebvre, třetí Juho Hänninen. Čtvrtý na PowerStage zajel Evans a pátý Dani Sordo.
Na celkové výsledky už PowerStage žádné změny nepřinesla, Při první startu dokázal Ogier přivézt svému novému týmu M- sport vítězství. To slaví cumbrijský tým poprvé od Welšské rally 2012, takže už to je nějaký pátek. Druhou příčku vybojoval Latvala . Třetí příčku uhájil i přes problémy s autem Tänak, čtvrtý dokenčil Sordo, který dokázal porazil o 12 vteřin Breena, který se starou DS3 WRC jel výborně. Šestý dokončil Evans, sedmou příčku bral Mikkelsen s Fabií R5. Osmý byl Jan Kopecký, devátý Lefebvre a desítku uzavřel Bouffier.
Ve WRC2 se také nic nezměnilo, Mikkelsen si pohlídal svůj náskok, zvládl bez problému projet i poslední test a s náskokem téměř tří a půl minuty zvítězil. Pro Škodu motorsport jde o zisk vytouženého vítězství, protože dříve vyhrál ve WRC2 jen Sepp Wiegand s týmem německého importéra a v dobách, kdy se jelo Monte jako IRC, tak se nejvíce český tým zapsal špatnou volbu obutí. druhé místo bral skvěle jedoucí Jan Kopecký, který měl najetý pohodlný náskok na Bouffiera. Čtvrtý dojel Camilli a pátý Gilbert.
Rallye Automobile de Monte-Carlo 2017 – pořadí v cíli
1. Ogier Sébastien – Ingrassia Julien, Ford Fiesta WRC ’17, 4:00:03,6
2. Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka, Toyota Yaris WRC, +2:15,0
3. Tänak Ott – Järveoja Martin, Ford Fiesta WRC ’17, +2:57,8
4. Sordo Dani – Martí Marc, Hyundai i20 Coupe WRC, +3:35,8
5. Breen Craig – Martin Scott, Citroen DS3 WRC, +3:47,8
6. Evans Elfyn – Barritt Daniel, Ford Fiesta WRC ’17, +6:45,0
7. Mikkelsen Andreas – Jæger Anders, Škoda Fabia R5, +9:32,7
8. Kopecký Jan – Dresler Pavel, Škoda Fabia R5, 12:58,1
9. Lefebvre Stéphane – Moreau Gabin, Citroen C3 WRC, +14:43,8
10. Bouffier Bryan – Giraudet Denis, Ford Fiesta R5, +16:09,4
Foto: Jakub Marcoň
.« Alfa Romeo Montreal (1970-1975) – Sexy Italka TEST ojetiny Audi Q5 3.0 TDI – Medvědí síla »