Reportáž: Barum Czech rally Zlín 2014
Václav Pech po jedenácti letech znovu vítězem Barum Czech rally Zlín, Sepp Wiegand porazil Tomáše Kostku o 0,2 vteřiny!
Vrcholem sezony byl o uplynulém víkendu 29 – 31.8. již 44. Ročník Barum Czech rally Zlín bezesporu na Valašsku nejoblíbenější motoristická disciplína přilákala kolem tatí neskutečné množství lidí, kteří vytvořili neopakovatelnou atmosféru hned na první rychlostní zkoušce v ulicích Zlína. Stejně velkolepá atmosféra byla také na jiných divácích místech podíl RZ po celý závodní víkend.
S téměř minutovým náskokem zvítězil Václav Pech, po jedenácti letech po druhé zvítězil ve Zlíně a získal sedmý český titul! Závěrečné tři erzety čtyřiačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín nabídly velké drama o druhé místo.
Druhou etapu čtyřiačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín 2014 odstartovala desátá rychlostní zkouška Zádveřice (délka 14,87 km). Čeští jezdci navázali na předchozí výkony, neboť v první desítce se umístilo hned šest domácích závodníků. S tratí se nejlépe vypořádal Jaromír Tarabus (Škoda Fabia S2000) v čase 8:07,2 minuty, na druhém místě skončil s mankem 1,1 vteřiny Tomáš Kostka a na třetí příčce se ztrátou 1,4 vteřiny Roman Odložilík (oba Ford Fiesta R5).
Lídr startovního pole Václav Pech vsadil na jistotu a dosáhl sedmý čas se ztrátou 5,4 vteřiny. Krok s nejlepšími držel Polák Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5), jenž obsadil čtvrté místo. Šestý přijel do cíle německý jezdec Sepp Wiegand (Škoda Fabia S2000).
První průjezd klasickým úsekem Pindula (délka 18,43 km) vyhrál Esapekka Lappi, který se vrátil do rally zásluhou Superrally a vyhrál jedenáctou erzetu. Klasickou trať na Pinduli zajel v čase 10:02,3 minuty a za ním se seřadila pětice českých závodníků v pořadí Orsák, Kostka, Pech, Tarabus a Odložilík. Náskok v klidu jedoucího Pecha ještě narostl, přičemž Kostka útočí na druhou příčku. Z rally odstoupil kvůli problémům s motorem Ukrajinec Vitalij Puškar (Mitsubishi Lancer EVO X R4).
Na Kudlovicích (délka 21,41 km) byl překvapivě nejrychlejší Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000), druhý čas zajel Lappi, třetí skončil s minimálním odstupem Tarabus. Kostka stáhl náskok Wieganda v souboji o druhé místo o další čtyři vteřiny, v klidu jedoucí Pech má k dobru více než minutový náskok. Vedoucí jezdec hodnocení kategorie produkčních vozů Martin Březík (Mitsubishi Lancer EVO IX) ztratil drahocenný čas po problémech s diferenciálem a do čela se dostal András Hadik z Maďarska (Subaru Impreza STi R4).
Ve třinácté erzetě při druhém průjezdu v Zádveřicích (délka 14,87 km) si nejlépe vedl finský jezdec Esapekka Lappi (Škoda Fabia S2000). Útok na druhé místo v celkovém pořadí vyšel Tomáši Kostkovi (Ford Fiesta R5), jenž ze čtvrtého místa ztrácel 3,6 vteřiny a přeskočil v boji o stříbrnou pozici Němce Seppa Wieganda (Škoda Fabia S2000).
Hned následující čtrnáctá erzeta Pindula (délka 18,43 km) byla pozastavena kvůli havárii pilota Romana Odložilíka. Nejrychlejší čas zajel na tomto úseku Tarabus, dalším soutěžícím byl rozhodnutím sportovních komisařů přidělen náhradní čas. Z rally odstoupil vedoucí jezdec hodnocení produkčních vozů András Hadik (Subaru Impreza STi R4) kvůli závadě převodovky.
Velké finále se odehrálo v boji o druhé a čtvrté místo při závěrečné rychlostní zkoušce. Úsek Kudlovice (délka 21,41 km) přinesl velké drama, z něhož vyšli vítězně Wiegand a Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000). Německý jezdec stáje Škoda Motorsport nakonec porazil v boji o stříbrný věnec Kostku o pouhé 0,2 vteřiny. Orsák vybojoval čtvrtou pozici, když přeskočil Poláka Kajetanowicze a odolal tlaku Tarabuse. Uvedené trio dělilo od sebe pouhých 1,6 vteřiny! Vítězem mezi dvoukolkami se stal Čech Adam Kobliha (Renault Clio R3), v evropském šampionátu juniorů vyhrál Stéphane Lefebvre z Francie (Peugeot 208 R2) a v kategorii produkčních vozů se radoval další český zástupce Martin Březík (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Neoficiální pořadí v cíli (po 15. rychlostní zkoušce):
1. Václav Pech – Petr Uhel (CZE, Mini John Cooper Works S2000) 2:16:28,7 hod
2. Sepp Wiegand – Frank Christian (DEU, Škoda Fabia S2000) + 51,5 s
3. Tomáš Kostka – Miroslav Houšť (CZE, Ford Fiesta R5) + 51,7 s
4. Jaroslav Orsák – David Šmeidler (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:12,8 min
5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:13,6 min
6. Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL, Ford Fiesta R5) + 1:14,4 min
7. Ott Tänak – Raigo Mölder (EST, Ford Fiesta R5) + 2:41,5 min
8. Martin Vlček – Richard Lasevič (CZE, Škoda Fabia S2000) + 5:30,2 min
9. Antonín Tlusťák – Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:05,8 min
10. Bruno Magalhaes – Carlos Magalhaes (PRT, Peugeot 208 T16)
Foto a text: Jakub Marcoň
« Alfa Romeo je zpátky ve hře! Nová Mazda MX-5 představena! »