Renovace prvního produkčního Range Roveru
Zajímavý pohled do historie se naskytne při návštěvě blogu serveru Hemmings, zabývajícího se auty pro sběratele. Momentálně se zde mluví o raritě v podobě úplně prvního produkčního Range Roveru, který kdy vyjel.
Vozu, který má číslo podvozku 26 a který byl vyroben v roce 1970, předcházelo ještě 25 testovacích mul. Stejně jako dnes, byly vozy určené k předprodukčnímu testování odlišeny od pozdějších finálních variant. Prvních 25 Range Roverů bylo tedy označeno jako “VELAR”, což mělo zakrýt jejich pravou identitu. Pod tímto označení se novinka testovala skrz šedesátá léta minulého století, aby následně vznikla ještě poměrně malá první série.
Právě první vůz z této série je momentálně velmi pečlivě restaurován a pravděpodobně se bude konat i dražba, která jej pošle do nového domova. Za celou akcí stojí Andrew Honychurch, který vůz koupil v roce 2000 a jeho součástí byl i velmi důležitý prvek v podobě originální poznávací značky NXC 231H. Ta je vlastně vůbec první značkou, která byla kdy osazena na vůz Range Rover.
Na počátku kompletní renovace bohužel scházel originální motor, který byl, pravděpodobně kvůli poruše, nahrazen neoriginálním menším motorem Rover. Naštěstí se podařilo dohnat přesně odpovídající původní osmiválec správného věku, který je již momentálně osazen pod kapotu. Krom toho trpěla karosérie také značnou korozí, protože původní Range Rover nejen že postrádal výraznější antikorozní úpravu, ale ani jeho život nebyl pravděpodobně úplně jednoduchý. Celou kastli tím pádem nutně čekalo vyvaření, doprovázené velmi složitým sháněním dílů, které by odpovídaly původní specifikaci. Podle svých slov zaplatil Andrew jen za originální víčko nádrže horentních 350 liber, tedy v přepočtu přes 11 tisíc korun.
.« V Ženevě se představí koncept octavie jako čtyřdveřového kupé BMW M3 a M4 oficiálně odhaleny »