Renault představil nový motor 1,6 dCi s výkonem 160 koní!
Francouzská automobilka Renault představila zbrusu nový turbodiesel dCi, který se pyšní velmi zajímavými parametry. Tento agregát má čtyři válce, objem 1598 ccm a je přeplňován hned dvojicí turbodmychadel. Díky tomu je schopen vyprodukovat velmi solidních 160 koní výkonu (118 kW) a bravurní točivý moment bravurních 380 Nm!
Dvojice turbodmychadel spolu samozřejmě spolupracuje v závislosti na otáčkách. První turbo zabírá v nízkých otáčkách a díky tomu je připraveno 90% točivého momentu už v 1500 otáčkách. Druhé turbo má pak na starosti vyšší otáčky, což má za následek skvěle lineární chod a akceleraci bez tzv. turbodíry.
Nový agregát dCi se může pyšnit o 25% nižší spotřebou paliva a emisí CO2. Renault se zároveň pyšní také tím, že byl motor vyvíjen díky poznatkům a zkušenostem z Formule 1. Tomu by se dalo bez problému věřit, protože třecí síly jsou sníženy s pomocí karbonové povrchové úpravy vačky DLC (Diamond-Like Carbon), což je technologie používaná právě v monopostech F1. Renault však také vyřešil účinnost chlazení, která je vyšší díky montáži příčného průtoku vody.
Motor bude použit jako první nejspíše v modelu Laguna, ale později by se měl dostat do všech zástupců segmentu D a E. Těšíme se na vyzkoušení.
« TEST Mercedes-Benz S 350 BlueTec – Makin´Rules Koncept Mazda Hazumi na prvním obrázku »