Renault představil Mégane GrandCoupé
Rodina MÉGANE se rozrůstá uvedením čtyřdveřové verze: Nový MÉGANE GrandCoupé. Renault tak rozšiřuje svou nabídku v segmentu C a posiluje své postavení na trzích*, na kterých tříprostorový kompaktní sedan zůstává segmentem pro řidiče, kteří vyhledávají komfortní a prostorný vůz a chtějí dát najevo své sociální postavení. Nový MÉGANE GrandCoupé, který se vyrábí v tureckém závodě ve městě Bursa a od letošního podzimu bude uveden do prodeje v téměř třiceti zemích, přispívá k mezinárodnímu posílení značky Renault a rozšiřuje její produktovou nabídku.
Nový MÉGANE GrandCoupé spočívající na architektuře CMF C/D byl navržen a vyvinut souběžně s Novým MÉGANE uvedeným na trh začátkem roku 2016. Společně s pětidveřovou verzí tak těží ze stejných prvků, technologií a palety motorů, které zajišťují vynikající dynamiku a komfort. Zároveň se pyšní rekordní prostorností ve své kategorii s velkorysým prostorem pro cestující a zavazadlovým prostorem o objemu 550 dm3 dle VDA. Nový MÉGANE GrandCoupé svým dynamickým designem a širokou nabídkou výbavy pocházející z vyšších segmentů překonává svoji třídu a stává se tak vzorem segmentu kompaktních sedanů.
Navenek se potom GrandCoupé pochlubí velmi pěknou siluetou nebo hezkou zádí s typickým pásem LED světel, protaženým od krajů až do prostřední části. Megane jako čtyřdveřový sedan vypadá prostě vážně dobře a kromě více lidí, vejde se do něj i víc zavazadel. Konkrétně je to 550 litrů podle měření VDA, ovšem drobným omezením zůstane kratší víko kufru, kvůli kterému se z velkého zavazadelníku stává tak trochu jeskyně. Příjemným detailem je ale otevírání kopnutím nohy pod nárazník, což je v daném segmentu unikátní prvek.
Technologicky i motoricky, vychází GrandCoupé ze stejného základu jako pětidveřové verze a kombi. Coby vnitřní výbavu lze dostat třeba barevný head-up displej, infotainment R-Link 2.0 s navigací, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo sadu jízdních asistentů ADAS.
Od listopadu, kdy vstupuje vůz na tuzemský trh, lze vybírat z pěti motorizací. Základem je benzínový atmosférický motor o výkonu 115 koní s pětistupňovým manuálem. Druhou benzínovou volbou je čtyřválec 1.2 TCe o objemu 130 koní, jenž je spárován výhradně se sedmistupňovým automatem. Pokračují diesely, z nichž ten nejslabší má 90 koní, středně silný 110 koní a nejvýkonnější 130 koní. V tomto výčtu drobně chybí možnost objednávat sportovně laděnou variantu Megane GT220, která je k mání jako hatchback a kombi. Její dostupnost v Meganu GrandCoupé ale není do budoucna vyloučena.
Co se cen týče, za karosářskou variantu GrandCoupé doplatíte jen deset tisíc k ceně standardního Megane. Základ tedy lze pořídit již za 349 900 korun a dostanete zde výbavu Life a zmiňovaný benzínový motor o výkonu 115 koní. Pokud zatoužíte po dieselu, bude vás to stát přinejmenším 409 900 korun. Jestli si chcete dopřát automat, budete muset volit buď benzínový motor 1.2 TCe o výkonu 130 koní (jen v nejvyšší výbavě Intens za 489 900 korun) nebo diesel dCi 110 koní (ve střední výbavě Zen za 494 900 korun). Jako místo pro výrobu nového GrandCoupé, zvolil Renault svůj závod v turecké Burse.
« TEST Range Rover Evoque Cabriolet TD4 HSE Volkswagen končí ve WRC, Audi ve WEC a Škoda rally jistou taky nemá »