IMG_5346

Renault Mégane R.S. dnes skončil!

22. 8. 2016 • Novinky

Bohužel, dnes tu máme taky jednu nepříjemnou novinku, která ohlašuje definitivní konec výroby ostrého superhatche Mégane R.S. Ten dlouhodobě patří k našim nejoblíbenějším autům své kategorie a byl to poslední poctivý mechanický stroj na zábavu mezi rychlými hatchbacky. Za sedm let jich ve Španělské továrně vzniklo 30.000 kusů.

Francouzský sprinter držel několik rekordů na legendární Severní smyčce okruhu Nürburgringu, poprvé s variantou 265 Trophy. Poté s upravenou variantou 275 Trophy s tlumičemi Öhlins a výfukem od Akrapoviče. Naposledy pak s  limitovanou odlehčenou verzí 275 Trophy-R.

Největší devízou auta však nebyla jen ohromující rychlost v zatáčkách, nýbrž zábavnost! Věc u aut s předním pohonem ne zrovna běžná. Pusťte tvrdě před zatáčkou plyn, nechte přenést váhu na přední nápravu a pošlete to prudce tam – auto se odmění nádherným lift-off smykem. Pokud na to máte koule, jdou dělat naprosto nesmyslné úhly, a pak stačí jen přidat a diferák auto zase narovná.

IMG_5345

Renault Mégane R.S.  byl jednoznačně nejultimativnějším autem na svém segmentu a v naší redakční garáži snů má místo na prvních příčkách už od prvního testu, kdy jsme se s ním setkali. Bude nám chybět a nezbývá, než doufat, že nástupce bude alespoň stejně dobrý.

Vše o autě naleznete v naších testech zde:

TEST Renault Mégane RS 265 CUP – Kladivo

Na plný plyn – Napříč Beskydy s Renaultem Mégane R.S. 265 CUP

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz