Renault Clio RS od Cam Shaft – 222 atmosférických koní!
Pokud některé z vás (stejně jako nás v redakci) rozesmutnilo nedávné představení zbrusu nové generace Renaultu Clio RS, která dostala pod kapotu přeplňovanou šestnáctistovku, zkombinovanou navíc výhradně s dvouspojkovou převodovkou, teď tu budeme právě pro vás mít malou náplast na tuto ránu…
Stejně jako spousta automobilových fanoušků i my litujeme rozhodnutí divize Renault Sport nepoužít pro nové Clio RS atmosférický dvoulitr plný charakteru, který se pro tu pravou zábavu prostě musel točit, točit a točit. V našem TESTU Clia RenaultSport se již dozvíte více přesnějších informací, protože nyní se podíváme na jednu úpravu, kterou prošla právě odešlá generace tohoto ostrého hot-hatche.
Německá tuningová firma Cam Shaft aplikovala na tento vůz matnou kovou fólii, která má na sobě navíc stylové zelené nálepky, simulující stříkance. Clio dále dostalo také žluté mlhovky, spojler pod předním nárazníkem a mírně zatmavené zadní “lampy”. Do interiéru se pak za přední sedačky nastěhovala ochranná klec, která vystřídala zadní sedadla. Dále dovnitř dostanete také dnes tak oblíbenou “stickerbomb” fólii, která zde byla použita na středový panel a vnitřní roh A sloupku na dveřích.
To nejzajímavější se ovšem měnilo pod kapotou a karoserií. Motor dostal nové sání s vzduchovým filtrem K&N a přeprogramovanou řídící jednotku. Výkonový výsledek po této úpravě činí pěkných 222 koní (165 kW), což je z dvoulitrového atmosférického čtyřválce velmi sympatické číslo, pokud vezmeme v potaz, že sériové Clio RS má 197 koní (147 kW).
To ale samozřejmě není vše, se zvýšeným výkonem se musel posílit také brzdový systém. Tedy né, že by sériová Bremba nebrzdila, ale přece jen, byly raději použity silnější brzdy z Renaultu Megane R26R II.generace. Jinak původní 17” kola byla na autě ponechána, ovšem dostala výraznou zelenou barvu a byla obuta do semi slicků Kumho s rozměry 215/45. Co ale dále také posílilo, byl podvozek. Ten dostal tlumiče a pružiny od H&R, takže bude postaráno ještě o sportovnější svezení.
Cenu, ani papírové parametry úpravce bohužel neudává, ale úprava je to dle mého názoru velmi stylová.
« DMC Maserati GranCabrio Sovrano – Více pozornosti, více výkonu Pět kusů Mercedesu SLS AMG GT3 45th Anniversary »