Renault_Clio_R.S.16_oficialni_sada_10_800_600

Renault Clio R.S. 16 – Brutální zbraň s 275 koňmi a manuálem

27. 5. 2016 • Novinky

Padaly zvěsti, že výkonnější Clio R.S. (ano, ještě ostřejší než Trophy) by mohlo dostat dvoulitrový čtyřválec a manuál z Mégane R.S. Zdálo se to však být pouze takovým vlhkým snem všech milovníků hot-hatchů. Renault však všechna přání fanoušků vyslyšel a dnes na Velké ceně Formule 1 v Monaku představil na oslavu 40. výročí divize Renaultsport a letošního vstupu do šampionátu Formule 1 brutální bestii Clio R.S. 16. Vlhký sen se tak stává skutečností.

A co je teda zač? Takový mix toho nejlepšího, co se zrovna v dílně během posledních pěti měsíců nacházelo. Ano, toto auto opravdu vzniklo během necelého půl roku. Auto má agresivnější nárazníky, křídlo ze závodního Clia Cup, širší blatníky a větší rozchod kol (celkem je širší o 60 milimetrů). Zadní náprava byla ukradená z rally speciálu Clio R3T a zbytek podvozku byl převzat z vrcholného Mégane R.S. Trophy-R, hlavně stavitelné tlumiče Öhlins. Ze stejného vozu pocházejí i brzdy Brembo o rozměru 360 milimetrů a 19 palcová odlehčená kola. Část pomocného rámu kvůli vyšší tuhosti pochází z Kanga a pár řádků kódů řídící jednotky Dacie Sandero. Hmotnost je neznámá, ale jen speciální lithium-iontová baterie ji srazila o 15 kilogramů.

Pod kapotou se objevuje opravdový skvost. Přeplňovaný dvoulitr o výkonu 275 koní, který známe taktéž z Mégane R.S. Má však zakázkové sání a musely být přepracovány úchyty motoru. Všech 275 plnokrevníků na přední kola přenáší šestistupňová manuální převodovka (jak jinak než z Mégane R.S.) a samovorný diferenciál. O pořádný řev se stará výfukový systém Akrapovič. Jízdní dynamika ani hmotnost zveřejněna nebyla.

Zatím jsou vyrobeny pouze dva kusy, žlutý a černý. O sériové produkci v limitované edici 200-300 kusů rozhodne vedení Renaultu až v červenci nebo srpnu. Vedoucí divize Renaulsport Patrice Ratti o sériový prodej velice usiluje, takže se nejspíš dočkáme. Cena se má činit přibližně 1.22 milionu korun.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz