Redaktorka otestovala Chevrolet Camaro. 406 divokých koní jí chtělo zlomit vaz
Když už amerika, tak pěkně s osmiválcem. I tak by mohlo znít heslo pořádných chlapů ze západu a já už se ani nedivím proč, ono to je přece jen znát, když porovnáme základní V6 s výkonem 224kW (304 k) a testovanou V8 298 KW (405 k).
Pojďme se prvně kouknout, jak to vypadá s interiérem. Nehledejme tu nějaké perfektní detaily, či bezkonkurenční design. U tohoto druhu aut prostě nejde o interiér. Postačí vám zapnout rychle klimatizaci, vyhřívání sedadel a naladit si své oblíbené rádio. Vždy když je v autě Head Up displej, mám radost. Rozhodně ulehčuje jízdu a předá spoustu informací, aniž byste ztratili oční kontakt s vozovkou. V testovaném Camaru nám displej promítá nejen rychlost, ale i směrovky a třeba i změnu hudby v rádiu. Velice pohodlné je elektrické posouvání sedadel, do kterých při nasednutí zapadnete jako do příjemného gaučíku. Pokud zvolíte režim M, zobrazí se také písmenko S. Jak zvláštní, říkám si. Je to tím, že režim sport lze volit pouze při manuálním ovládání. Proto je třeba “pádlovat” za volantem.
Testované Camaro se pyšní barvou Inferno Orange a já přiznávám, že mu neskutečně sekne. Už z dálky je na první pohled poznat, že nejde o evropský vůz. Velice mohutné linie obléhají vůz kolem dokola a auto působí obrovsky. Vlastně počkat, ono obrovské je, vždyť na délku měří bez pár drobných pět metrů a na šířku dva! Na exteriéru Camara mám ráda tu jednoduchost, která ale působí extrémně dominantně. Žádné oblouky, kudrlinky a záhyby navíc. Tomu říkám čistá práce. Pro prakticky smýšlející jedince je tu i velký kufr, objem činí celých 320 litrů. Čekala jsem spíš menší úložný prostor a po otevření víka kufru jsem byla v udivení.
Kdo dává přednost podvozku, který vyžehlí i týden přejetého jelena, a kdo nepotřebuje ke štěstí pořádný zážitek z jízdy, obchází tuto bestii obloukem a vybírá si z nového katalogu S Class. Já ale doufám, že ti správní petrolheadi čtou právě tyto řádky a to s natěšením a představou, kdy konečně sami zkrotí takovou potvoru. Nic není nemožné, a tak koukněte na stránky www.hellcars.cz.
Když jsem nasedla do Camara, najednou jsem měla pocit, že jsem obklopena ze všech stran těžkým brněním. Asi ne nadarmo zvolili scénáristé toto auto jako hlavního hrdinu filmu Transformers. Čelní okno je tak nízké, že máte pocit, jako by pro něj už více místa jednoduše nezbylo. Sloupky jsou tak silné, že při nájezdu do zatáčky věštíte z magické koule, zda za sloupkem je volno, nebo se tam žene natěšený děda, který zrovna vykoupil slevy v Kauflandu.
Tohle všechno dodává ten pocit, ten zajímavý feeling něčeho, co je jiné a výjimečné. Když otočíte klíčkem a nahodíte obří motor, rázem utichne svět a ozve se úžasné burácení. Motor najednou přede jak divoká šelma a vy už neřešíte vůbec nic jiného než to, že tohle bude jízda snů. A taky že ano. Jen co sešlápnete plyn, Camaro se nadechne a během pár vteřin naplno pocítíte točivý moment 566 Nm, zdvihový objem 6162 ccm a 406 koní.
To naprosto stačí, small block disponuje už od volnoběhu takovým krouťákem, že na většinu běžných situací stačí jen lechtat plyn v řádu milimetrů. To, co se děje potom je ale nepopsatelné. Předovka s až obdivuhodnou rychlostí podkope několik rychlostí a oranžový mastodont se s duněním osmiválce řítí vpřed. Zrychlení z nuly na sto probíhá jen 4,6 sekund, a ani dlouho potom neplánuje ručička tachometru zastavit. Akcelerace navíc zatlačí do sedadel absolutně kdykoliv, můžete jet do kopce s volnoběžnými otáčkami a Camaro se vám stejně pokusí zlomit vaz při každém šlápnutí.
Zrychlení je opravdu skvělé, odezva motoru okamžitá a ten ZVUK! To se nedá popsat, to se musí zažít! Camaro není žádná technologická hračka prošpikovaná elektronikou, která zajistí pocit nehybnosti i v 200km/h. Když řídíte starší “ameriku”, tak v tu chvíli jste součástí auta a vnímáte vše, co vám nabízí. Ženete se s tímto mastodontem po dálnici a máte pocit, že silnice patří jen vám. Ten pocit, kdy se řítíte po dálnici a všechna auta vám uhýbají stranou, je perfektní a nezapomenutelný. Jen je třeba myslet na brzdy, ty mají s váhou dost práce a reagují až na hodně silný došlap.
Objem nádrže činí pěkných 72 litrů a to je jedině dobře, spotřeba je totiž dle tabulek: město/mimo/kombi – 20.9/10.2/14.1 (l/100km). Dejme si ruku na srdce a přiznejme si, že první hodnota je asi nejblíže tomu, jak moc byste krmili tohoto transformera. Jedná se přeci jen o atmosféru s pořádným osmiválcem a to si o ten výkon náležitě říká.
Když už jsem ze začátku zmínila podvozek, tak ten je v tomto drsném coupé opravdu tvrdý a o pohodlí toho moc neslyšel. V zatáčkách však podrží mohutnou karoserii ve stopě bez otravného kývání. K tomu si přidejte slušné boční vedení sedaček a překvapivě rozumnou odezvu od řízení a máte opravdu hodně obstojný sporťák, který jakoby zapomněl na svých 2100 kg hmotnosti. Ani při ostřejší jízdě jsem neměla pocit, že bych řídila tak velké a těžké auto a spolu s občasným ustřelováním zadku jsem se ve výsledku s Camarem naprosto skvěle bavila.
To je ten pravý duch sportovních vozů – podvozek tvrdý jako beton, řízení tuhé a přesné a zvuk jako burácení přicházející bouře. Camaro buď bezmezně milujete a nebo jej naopak nenávidíte. Velice ráda se řadím do první skupiny a při konverzaci o pořádných autech Camaro ráda vyzdvihnu do nebeských výšin.
Plusy
brutální a výkonný motor
rychlá a dobře reagující převodovka
velmi slušný podvozek
odhlučnění interiéru
vzhled a celkové charisma
Minusy
výhled z vozu
interiér pouze z tvrdých plastů
« Reportáž: Mikuláš rally is live 2018 Bugatti Chiron si odskočil zasportovat mezi raketoplány. Je to z toho rychlost 420 km/h »