Reálný test odhalil, kolik ujedou elektromobily na dálnici
Pro současně prodávané elektromobily to není moc dobré vysvědčení. I naše redakční testy prokázaly, že dálniční jízdy znamenají podstatně větší spotřebu energie, než uvádějí oficiální průměrné hodnoty. U nás samozřejmě ale jezdíme po dálnicích rychlostí až 130 kilometrů v hodině.
Loňský test specializovaného amerického portálu Insideevs.com ovšem ukázal, že už rychlost 70 mil v hodině (v přepočtu zhruba 113 kilometrů v hodině), což je limit platný obvykle na východě USA, přináší zkrácení dojezdu elektromobilů až o více než dvacet procent v porovnání s oficiálními hodnotami podle amerického měřícího cyklu EPA.
Naprosto nejhoršího výsledku při tomto testu dosáhl vůz Hyundai Ioniq 5 ve verzi s pohonem všech kol, který ujel na jedno nabití baterie o 24 procent kratší vzdálenost, než kterou by měl podle oficiálních papírových údajů zvládnout.
Na dlouhé cesty po dálnici touto rychlostí není úplně dobře připravený ani Jaguar I-Pace (-16,7 procenta) a velký pick-up Rivian R1T (-19,1 procenta). Kolem deseti procent byl rozdíl v deklarovaném a skutečném dojezdu také u některých verzí automobilů Tesla Model 3, S a Y a rovněž u vozu Kia EV6.
Dobře si nevedla ani velká část starších typů elektromobilů. Například Chevrolet Bolt (-12,7 %).
Naopak více než je deklarovaná hodnota zvládly během testu ujet některé verze Fordu Mustang Mach-E, dále modely BMW i4 a iX.
Ovšem poměrně výrazně nad slibovaný dojezd se při reálné zkoušce dokázaly dostat jen dva vozy z Německa. Konkrétně Mercedes-Benz EQS 450+, který uváděnou hodnotu překonal o 13 procent a zejména pak prakticky všechny nabízené varianty modelu Porsche Taycan. U něho se vždy podařilo ujet oproti normované hodnotě dojezdu minimálně o 30 procent, ale také o 36 procent více.
.« Nejčastější podvody při koupi ojetého vozu: Zatajování původu, zločinu a stočené tachometry Test ojetiny VW Passat B8: Král střední třídy »