rrs_18my_041017_phev_static_5

Range Rover představil model Sport Plug-In Hybrid s nulovými emisemi.

4. 10. 2017 • Novinky

Nový Range Rover Sport se díky technologiím citelně proměnil. Plug-in hybridní elektrická pohonná jednotka přináší dosud nevídané schopnosti, účinnost a výkon.

Dnešní odhalení potvrzuje prohlášení, že od roku 2020 budou všechny nové vozy Jaguar a Land Rover elektrifikované. Je to další krok na cestě této britské společnosti k elektrifikaci.

Hospodárné PHEV verze nejsou jedinou novinkou. Každý Range Rover Sport se může pochlubit vylepšeným designem a novými technologiemi pro zákazníky. Vlajková loď SVR nyní poskytuje 575 k, což z ní dělá nejrychlejší Range Rover všech dob. Je to SUV s nesrovnatelně silným kouzlem a přitažlivostí, které posouvá dynamické schopnosti na novou úroveň.

Range Rover Sport je navržen, zkonstruován a vyráběn ve Velké Británii. Od uvedení v roce 2004 se ho prodalo přes 732 000 kusů. Díky bezkonkurenční kombinaci kultivovanosti a vzrušujícího výkonu se objevil v mnoha filmech a televizních pořadech na celém světě.

Nejnovější Range Rover Sport je prvním plug-in hybridním elektromobilem od společnosti Jaguar Land Rover. Nový model s označením P400e nabízí udržitelný výkon, neboť kombinuje dvoulitrový čtyřválcový zážehový motor Ingenium s výkonem 300 k (221 kW) a elektromotor s výkonem 116 k (85 kW). Celkový dostupný výkon 404 k (297 kW) – přenášený stálým systémem pohonu všech kol – zaručuje zrychlení 0–100 km/h za pouhých 6,7 s a maximální rychlost 220 km/h. Nová pohonná jednotka s působivým točivým momentem 640 Nm kombinuje dynamický a udržitelný výkon s tradičními schopnostmi, komfortem a kultivovaností společnosti Land Rover.

Range Rover Sport P400e produkuje díky elektrifikované pohonné jednotce emise pouhých 64 g/km při kombinovaném cyklu NEDC a nabízí dojezd na elektrický pohon až 51 km bez použití zážehového motoru. Zákazníci společnosti Land Rover tak mohou poprvé zažít nulové emise, téměř tichý luxus v terénu a nekompromisní terénní schopnosti. Navíc získají přístup do oblastí s omezeními pro kvalitu vzduchu, včetně většiny zpoplatněných zón v centrech velkoměst.

Motor je poháněn vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií s kapacitou 13,1 kWh. Inženýři společnosti Land Rover přišli s uspořádáním, které zaručuje maximální prostor v interiéru a poskytuje ideální rozložení hmotnosti. Dvoulitrový zážehový motor Ingenium je namontován podélně a elektromotor s výkonem 85 kW je umístěn v osmistupňové automatické převodovce ZF uprostřed vozu, společně se 7kW palubní nabíječkou. Přístupový bod pro kabel je v přední části vozu, zatímco prizmatická lithium-iontová baterie je umístěná vzadu pod dnem zavazadlového prostoru.

Při rychlém dobíjení lze doma pomocí speciální 32A nástěnné skříně dosáhnout plného nabití za pouhé 2 hodiny 45 minut. Pomocí standardně dodávaného 10A kabelu pro domácí dobíjení lze baterii plně nabít za 7 hodin 30 minut.

Vnitřku kabiny vévodí nový infotainment systém Touch Pro Duo, kterému jeho vývojáři říkají „Blade“. Je to supermoderní a nejvyspělejší systém, jaký kdy společnost Jaguar Land Rover vyrobila. Srdce minimalistické kabiny tvoří dvě 10″ dotykové obrazovky s vysokým rozlišením, které spojují futuristické, elegantní prostředí s intuitivním, podmanivým rozhraním a bezkonkurenčními funkcemi.

Zákazníkům hledajícím dokonalé výkonné SUV udělá radost nová silná verze SVR, díky které Range Rover Sport proniká na nové území. Výkon byl zvýšen na 575 k, což zaručuje zrychlení 0–100 km/h za 4,5 s. Nové SUV je díky odvážným úpravám designu a většímu využití konstrukce z uhlíkových vláken ještě dramatičtější, rychlejší a agilnější než dosud.

Modernizovaný Range Rover Sport pro modelový rok 2018 lze objednat již nyní. Ceny začínají na 1 769 020,- Kč pro základní model Range Rover Sport 2,0 SD4 „S“ se čtyřválcovým vznětovým motorem Ingenium s výkonem 240 k / 500 Nm.

Zcela nová plug-in hybridní verze Range Rover Sport P400e „SE“ s kombinovaným systémovým výkonem 404 k / 640 Nm začíná na 2 408 021,- Kč.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz