dsc_5413

První jízda se Suzuki Swift: Nadprůměrná výbava, fantastický podvozek a pod 400 tisíc. Zůstává i čtyřkolka

13. 6. 2024 • Novinky, Suzuki, Testy

Čtvrtá generace modelu Swift dorazila na český trh s cílem navázat na úspěchy předchozích verzí, kterých se od roku 2004 prodalo po celém světě více než devět milionů kusů. Suzuki slibuje, že nová generace přinese zábavné jízdní vlastnosti, zvýšenou bezpečnost a nižší emise.

Novinka je oproti předchozí verzi o 15 mm delší, přičemž rozvor náprav zůstal na původní hodnotě 2 450 mm. Swift si tak udržuje svou typickou pozici v segmentu městských subkompaktů, ke kterým se mnozí výrobci dávno obrátili zády.

dsc_5441

Sportovní vzhled nového modelu podtrhuje černá maska chladiče. Přední LED světlomety mají matné pozadí a grafiku ve tvaru písmena L. Z profilu zaujmou svalnaté blatníky, krátké převisy a tradiční „plovoucí“ střecha. Zadní sloupky jsou nyní konvenčnější, jelikož druhý pár dveří nyní používá klasické kliky.

Design zadních světel s grafikou ve tvaru písmena C zdůrazňuje široký postoj modelu Swift. Zákazníci budou moci nadále vybírat kontrastní černou střechu. Paletu barev nově obohatí odstíny jako modrá Frontier Blue Pearl Metallic, žlutá Cool Yellow Metallic a červená Burning Red Pearl Metallic.

Interiér působí podstatně vyzráleji. Palubní deska má dvojbarevné provedení a středová část je nakloněna směrem k řidiči. Přístrojový panel kombinuje klasické analogové ukazatele. Zákazníci ocení dostatek hardwaru, jako je samostatný panel klimatizace. Nový 9palcový dotykový infotainment systém nabízí rychlé reakce a logické menu a zahrnuje bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Díky aplikaci Suzuki Connect je možné vozidlo připojit vzdáleně.

328

Zavazadlový prostor nabízí 265 litrů, stejně jako předchozí generace. Suzuki rovněž investovalo do asistenčních systémů, které využívají nové senzory a monokulární kameru. Novinkou je systém udržování jízdního proudu a adaptivní tempomat. Nechybí ani monitorování únavy řidiče pomocí kamery, což je technologie obvyklá u podstatně dražších vozů.

Změny nastaly i pod kapotou. Původní čtyřválcový motor 1,2 DulaJet byl nahrazen atmosférickým tříválcem 1,2 SVHS s výkonem 61 kW. Nový motor si polepšil i v kroutícím momentu, který vzrostl ze 107 na 112 Nm. Motor je podporován mild-hybridním systémem s 12V start-stop generátorem a li-ion baterií umístěnou pod sedadlem řidiče. K dispozici jsou 5stupňová manuální převodovka nebo bezestupňová převodovka CVT.

Díky lepší aerodynamice a nižší hmotnosti, která byla snížena o 21 kg na 919 kg, je nový Swift o něco úspornější. Norma WLTP uvádí spotřebu 4,4 litru benzínu na 100 km, což je o 0,3 litru méně než u předchozí verze. S automatem je spotřeba Swiftu o půl litru vyšší. Zrychlení na 100 km/h dosahuje model s manuální převodovkou za 12,5 sekundy a s převodovkou CVT za 11,9 sekundy. Raritní verze s pohonem všech kol AllGrip s viskózní spojkou zůstává v nabídce. Čtyřkolka se od předokolky liší také světlou výškou 140 mm, o 25 mm víc.

dsc_5454

Ceník nového Swiftu začíná na velmi atraktivní částce. Základní výbava Comfort stojí 389 900 Kč, což je stejná cenová hladina jako u předchozího modelu. Nový Swift však nabízí více, například parkovací kameru, senzory, bezklíčové odemykání a startování již v základní výbavě. Dále obsahuje 15″ ocelová kola s kryty, světlomety s LED projektory, manuální klimatizaci a devítipalcový displej s vestavěnou navigací.

Vyšší výbava Premium začíná na 415 900 Kč a obsahuje šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, kožený volant, zatmavená zadní boční okna a zadní sklo, čtyři reproduktory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a vyhřívání předních sedadel.

dsc_5500

Nejvyšší výbava Elegance, která začíná na 440 900 Kč, nabízí šestnáctipalcová kola s leštěným povrchem, automatickou klimatizaci, LED osvětlení registrační značky vzadu a elektricky sklopná zrcátka se zabudovanými směrovými ukazateli. Balíky výbav jsou pevně stanovené a kromě metalízy (za 11 000 Kč, nebo 19 000 Kč u dvoubarevného provedení) se za nic dalšího nepřiplácí.

Za volantem

Během u vedení auta na český trh jsem si mohl Swift i vyzkoušet a to rovnou na pořádných zakroucených silnicích v okolí Karlštejna. Stejně, jako většina, i já se obával malého motoru bez přeplňování. Jenže, jak jsem byl překvapený. Swift peláší opravdu slušně a mohou za to dvě věci. Nízká hmotnost a přítomnost mild-hybridu. Ten vlastně supluje přeplňování a autu dodává potřebný výkon v nízkých otáčkách.

dsc_7052

Takže je to opravdu malé svižné auto, ale ještě lepší věcí je samotný podvozek. Ten je jednoduše perfektní. Jednak je pohodlný, dobře tlumí nerovnosti, ale především Swiftu zůstala schopnost zatáčet a radost z řízení. Auto jde ihned za volantem (řízení je nově strmější a tedy lepší) a nabízí velkou porci mechanického gripu. Swift navíc krásně utahuje stopu zadní nápravou, stačí trošku odstavit plyn. Už dlouho jsem neřídil nové auto, ze kterého jde cítit taková lehkost a radost pohybu. Jasně, není to auto na dlouhé cesty po dálnici, ale primárně meziměstské přibližovadlo. Je však skvělé, že mu stále zůstal perfektní podvozek, který vás pobaví na zatočené silnici.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz