Oba naftové motory generace Evo mají objem 2,0 litů. Výkonnější verze má výkon 110 kW (150 k). Oba motory jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání je dodávána sedmistupňová automatická převodovka DSG. Motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW je na přání k dispozici s pohonem všech kol. Motory EA288 Evo jsou vybaveny systémem úpravy výfukových plynů SCR, který pomáhá snižovat emise oxidů dusíku. Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue před dva redukční katalyzátory, které jsou uspořádány za sebou. První katalyzátor je umístěn u motoru v blízkosti sběrného potrubí, druhý je umístěn dále od motoru na podvozku.
Jak jezdí
Během prvních jízd, které škodovka pro novináře uspořádala na pobřeží Atlantiku v Portugalsku, jsem vyzkoušel modernizovaný Karoq hned v několika motorizacích. Nejprve jsem usedl za volant naftového dvoulitru s výkonem 110 kW, pohonem předních kol a spojený s manuální převodovkou.
Živé setkání s vozem mě překvapilo. Na fotografiích modernizace možná nepůsobí tak výrazně, ale ve světle reality je to opravdu velký posun ve vnějším vzhledu. Karoq je v současnosti nejstarším SUV v nabídce domácí značky, myšleno z vývojového hlediska, a tak změnu už potřeboval. Zvenčí je o pořádný kus atraktivnější.
Uvnitř je jeho původ vidět asi nejvíce, ale i tady facelift pomohl. Modernější infotainment, virtuální kokpit, aktuální volant a lepší materiály nebo ambientní podsvícení vůz citelně omladili. Jinak je to samozřejmě starý dobrý známý.
Na podvozku a platformě se nic neměnilo, jízdně se tak jedná o pořád skvělé auto, které nově nabídne lepší asistenční systémy, moderní konektivitu a vylepšenou efektivitu díky lepšímu koeficientu odporu vzduchu.
Aktuální dvoulitrový diesel kompaktnímu crossoveru sluší a vůz s ním dosahuje nízké spotřeby kolem 5 litrů a jeho chod je nyní lépe odhlučněný. Manuální převodovka je slušná, ale k dieselu bych doporučoval DSG, která jeho chod ještě zjemní a vyhladí od prodlev. Karoq mě potěšil příjemně komfortním podvozkem a to v Portugalsku nejsou jen hezké silnice.
Na druhou etapu jsem sáhl po benzínovém středu, což je zároveň vůbec nejprodávanější varianta tohoto modelu – 1,5 TSI. Tento motor se nabízí v jedné výkonové verzi se 110 kW/150 koňmi. Můžete mít předokolku nebo čtyřkolku a vybírat lze i mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo dvouspojkou DSG. Stejně jako předchůdce 1,4 TSI i novinka nabízí systém ACT, tedy odpojování poloviny válců. Ty se vypínají při nízké zátěži, jakékoliv přidání plynu pak válce opět aktivuje. O tom, že auto jede na dva válce, je řidič informován také prostřednictvím nápisu na displeji. Uspořit by se tímto způsobem mělo zhruba půl litru paliva na 100 ujetých kilometrů.
Dynamika motoru je plně dostačující, žádný trhač asfaltu to však není. Převodovka DSG mu pomáhá vyhlazovat turbodíru a také přispívá kratšími převody. Motor je dobře odhlučněný, kultivovaný a ve vysokých otáčkách nabídne zajímavý zvukový projev. Jeho reakce na plynový pedál jsou dobré. Pokud budete jezdit defenzivně, potěší i slušnou spotřebou. Pod 7 litrů jsem se podíval jen výjimečně, kombinovaný odběr se ustálil na hodnotě 7,5 litrů na 100 kilometrů, ale nutno dodat, že jsem auto na točitých portugalských okreskách moc nešetřil.
DSG mi přišlo lepší než ve starších verzích. Řadilo rychle oběma směry, logicky a autem ani jednou necuklo. Za mě lepší volba než manuál. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti, přitom se od něj neozývají jakékoliv pazvuky. Nerozhodí ho ani série výmolů a nebo nerovnost v zatáčce, kola se snaží stále držet kontakt s vozovkou. Tohle se škodovce povedlo.
Přesednutí z dieselu rovnou do benzínové verze je vždy zajímavým zážitkem, protože okamžitě cítíte ten velký rozdíl v podobě menší váhy nad přední nápravou. Auto s motory TSI je výrazně ovladatelnější, lépe zatáčí a celkově z něj cítíte takovou příjemnou uvolněnost. Pokud nutně nebazírujete na co nejnižší spotřebě, volte benzín.
Škoda Karoq je tradičně Simply Clever autem, které nabízí vcelku solidní vnitřní prostor i praktičnost. Tu navíc lze několika příplatkovými prvky výbavy dále vylepšit. Interiér je plný spousty odkládacích přihrádek, je přehledný a navíc auto dobře jezdí. Nečekejte za volantem vzrušení, spíše očekávejte, že tohle auto vás zcela hladce odveze vlastně kamkoliv. Klidně i mimo silnici.
Modernizace vůz přiblížila aktuálním trendům a ke stájovým sourozencům. Vůz opravdu dospěl a za sebe musím říct, že je nyní mnohem lepším celkem než dříve.