První jízda s novým BMW X3
BMW přichází na trh s čtvrtou generací svého oblíbeného SUV X3. Tento model navazuje na úspěchy svých předchůdců, kterých se celosvětově prodalo více než 3,5 milionu. Novinka přináší výrazné změny v designu, technologiích i motorizacích, a už jsme měli příležitost ji vyzkoušet za volantem verzí X3 20d xDrive a X3 20 xDrive.
Čtvrtá generace X3 zůstává na stejné podvozkové platformě jako její předchůdkyně, avšak došlo k zásadním úpravám ve všech oblastech – od exteriéru, přes interiér, až po techniku. Pod kapotou jsou k dispozici výhradně přeplňované mild-hybridní motory, které zahrnují čtyřválce a šestiválce. Nabídku otevírají dvoulitrové čtyřválce – naftový 20d a benzinový 20. Zajímavostí je, že benzinový model už neobsahuje tradiční označení „i“, což reflektuje strategii BMW používat toto písmeno pouze u elektromobilů.
Co se sportovních verzí týče, BMW X3 M už v nabídce nenajdete. Nejvýkonnější variantou je nyní M50 xDrive s řadovým šestiválcem a výkonem 398 koní. Další šestiválcová verze, tentokrát naftová, dorazí příští rok. Na rozdíl od třetí generace X3 nebude tato generace dostupná jako čistě elektrická, protože BMW připravuje novou platformu Neue Klasse určenou výhradně pro elektromobily. Nabídka se však rozšíří o plug-in hybrid 30e xDrive s výkonem 220 kW a baterií s kapacitou přes 19 kWh, která zajistí dojezd až 90 kilometrů na elektřinu.
Exteriér nové X3 se vyznačuje kulatějšími tvary, výraznou maskou chladiče s novým vzorem a inovativním denním svícením ve tvaru dvou vln ve stylu písmene „J“. Moderní design doplňují prvky jako svítící linka kolem masky chladiče (BMW Iconic Glow) a zapuštěné kliky dveří. Celkový vzhled působí svěže a technologicky pokročile.
Interiér prošel výraznou proměnou. BMW použilo dvojici displejů spojených do jednoho celku, který tvoří přístrojový panel a infotainment. Palubní deska je čalouněna recyklovanými materiály, ale některé detaily, jako plastové lišty, působí méně prémiově. V interiéru došlo k eliminaci tlačítek, většina funkcí se ovládá dotykově. Systém iDrive je v nejnovější generaci 9, která nabízí uživatelsky přívětivé rozhraní inspirované smartphony, včetně možnosti přizpůsobení ikon. Na české řidiče však stále čeká absence hlasového ovládání v češtině.
Během testování jsme vyzkoušeli základní verze X3 s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Naftová varianta 20d xDrive nabídla výkon 145 kW, skvělé odhlučnění a příjemnou spotřebu okolo sedmi litrů na 100 kilometrů. Potěšil i podvozek, který byl komfortní, avšak vůz byl vybaven M Sport paketem, takže byl na horčích cestách tužší. Benzinová verze 20 xDrive s výkonem 153 kW překvapila podobně dynamickým projevem, ale hlučnějším motorem. Obě verze vynikají tužším podvozkem, který přispívá k dobré stabilitě v zatáčkách.
Nová X3 je prostornější díky větším rozměrům, s větším rozvorem a rozchodem kol. Zavazadlový prostor nyní pojme až 570 litrů nákladu, což zajišťuje větší praktičnost. Základní cena benzinové X3 20 xDrive je 1 472 900 Kč, zatímco naftová varianta 20d xDrive začíná na 1 518 400 Kč. BMW X3 zůstává synonymem pro prémiový komfort a technologickou vyspělost v segmentu SUV.
« Ford Puma Gen-E: Elektrická verze stylového crossoveru má skvělé parametry Aston Martin Prague otevřel nový showroom a spustil činnost autorizovaného servisu »