peugeot-508-2018-40

První jízda: Peugeot 508. Překvapení roku

14. 10. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Už dlouho mě žádné auto tolik nepřekvapilo jako novinka od Peugeotu. Uznávám, nezní to zrovna dramaticky, vždyť tato automobilka už pěknou řádku let neudělala vyloženě žádnou pecku a mluvit se dá maximálně o výborném RCZ R nebo 308 GTI, ale to nejsou auta pro každého nebo na denní používaní. To je teď jinak, protože Francouzi se odvázali ve střední třídě a na trh přichází nová generace modelu 508. Peugeot o něm mluví jako o radikálním liftbacku a kombi. No, nebudu mu to vyvracet, protože minimálně designem a kvalitou interiéru je více než jen to.

Posuďte sami, má bezrámové dveře v obou variantách! To mělo naposled Subaru Legacy na sklonku milénia. Také má snížený ponton střechy, aby vypadal elegantně a sportovně. Zadní blatníky jsou vystouplé, rozchod kol je široký a koncové sloupky tenké. Světlomety jsou na obou stranách úzké a s velmi hezkou grafikou. Jo, tohle se povedlo, 508 vypadá fantasticky, placatě, vyváženě a vrací na trh čistou avantgardu sportovních sedanů. Nádhera a ještě jednou nádhera!

508_2

I v tomto případě však platí, že hodně záleží na zvolené výbavě, ale také motorizaci. Nejnižší výbava totiž nemá ve svislém pruhu v předním nárazníku LED denní svícení kombinované s blikačem, jako vyšší výbavy, ale má tam jen lištu s chromovanou malou lištičkou a liší se také zadní světla. Podle výfuků poznáte i motorizaci. Zatímco benzinové verze mají po jedné kulaté koncovce výfuku v obou rozích nárazníku, motorizace 1.5 BlueHDi mají v obou rozích nárazníku falešné oválné koncovky, výfuk ústí vlevo za nárazníkem dolů. Dvoulitrové motory BlueHDI pak mají dvě chromované koncovky v levém rohu nárazníku. Nejlépe samozřejmě vypadá výbava GT, která je zároveň nejvíce vybavená a s nejvýkonnějšími motory.

Velkou pochvalu si zaslouží i interiér. Pořád se jedná o i-Cockpit, ale jeho evoluce se vydařila. Nejvíce šokuje svým zpracováním, které je perfektní a luxusní. Nejvyšší výbavy mají dokonce kůži Nappa. Peugeot 508 dostal do vínku spoustu zcela nových prvků výbavy, některé z nich šlo dosud vidět pouze u prémiových výrobců. Tou nejzásadnější novinkou je systém nočního vidění pomocí infrakamery, doplňuje ho adaptivní tempomat s funkcí stop & go (do 3 sekund od zastavení se auto samo opět rozjede) či aktivní asistent jízdy v pruzích, který se drží nejen nakreslených čár na silnici, ale umí auto udržet uprostřed pruhu anebo na krajnici. Nádherné jsou ovladače v leteckém designu, dotykové plošky pod nimi a obložení opravu odpovídá materiálům – dřevo je dřevo a třeba hliník opravdu hliník! To není běžné ani v prémiové třídě.

508_4

Prostornost vepředu je dobrá a s výškou blížící se 190 cm jsem neměl problém do žádných směrů. Sedadla patří k tomu nejlepšímu ve třídě a připomínají spíše prémiový produkt. Vzadu už je situace horší a vysocí lidé budou mít problém s prostorem nad hlavou. Je to daň za nízkou siluetu. Vyřeší to verze kombi, pokud potřebujete vozit vzadu dospělé lidi na dlouhé cesty.

Krátké jízdě jsem podrobil verzi GT s nejsilnějším benzínovým motorem. Označení PureTech 225 znamená motor 1,6 naladěný na výkon 225 koní a kroutící moment 300 Nm. Vůz umí zrychlit na stovku za 7,3 sekundy a uhánět až 250 km/h. Hodnoty to nejsou jistě špatné, ale 508 počítá v budoucnu s ještě silnější variantou nesoucí v názvu písmeno R. Motor s 508 cvičí slušně a dynamika je výborná. Líbí se mi i jadrný zvuk tohoto motoru. Díky jeho lehkosti jsou hbité i jízdní vlastnosti a auto krásně a okamžitě reaguje na volant. Samotné řízení sice nemá žádný cit, ale je strmé.

508_1

Osmistupňová automatická převodovka si s motorem také rozumí velmi dobře a její reakce jsou velmi rychlé. Ani jednou jsem nezaznamenal nějaké nepatřičné chování nebo škubnutí. Nejlepší na celém autě je podvozek. Ten je naladěn převážně komfortně a nerovnosti auto žehlí vážně jistě, navíc se od kol neozývají žádné rány ani pazvuky a v interiéru nejsou znát ani žádné nepříjemné rázy. Podotýkám, že auto mělo velká kola a velmi nízký profil gum.

Už teď se těším na plnohodnotný týdenní test, protože toto auto je opravdu fantastické a věřím, že konkurenci se zhoršila kvalita spánku. Všichni ostatní ve třídě totiž najednou vypadají velmi obyčejně. Problém 508 může být jen nižší praktičnost a poměrně ambiciózní cenová politika.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz