Snimek 035

První dojmy z nového Range Roveru

14. 9. 2012 • Novinky, Reportáže

Redakce Autojournal měla jako jedna z prvních českých médií možnost účastnit se předpremiéry nové generace luxusního SUV Range Rover. Symbolické stržení plachty z vozu se uskutečnilo, v rámci tradice, na britské ambasádě ve Vídni. Zde nás přivítal na tiskové prezentaci kromě zastupitelů rakouského Land Roveru také Richard Woolley, ředitel designerského studia a duchovní otec vozu. Ve své prezentaci Woolley zdůraznil především zachování tvarů a technických řešení nového Range Roveru, která pomáhají zachovat tradici a všechny vlastnosti předchozích generací.

Tvary byly poměrně striktně zachovány a stejně tak i rozměry vozu, který do délky narost pouze o několik milimetrů. Největší novinkou je celohliníková konstrukce samonosné karosérie, která pomohla hmotnost vozu snížit o těžko uvěřitelných 420 kg oproti předchozí generaci. Díky tomu má nový Range Rover nižší spotřebu, lepší jízdní vlastnosti a vyšší torzní tuhost. Kvůli přechodu na hliníkovou konstrukci navíc vznikla zcela nová továrna, umístěná v britském Solihullu. Koeficient odporu vzduchu se také snížil, a to na hodnotu 0.34.

Pod kapotou má zákazník na výběr ze tří agregátů. Dieselový šestiválec nebo osmiválec o výkonech 258 a 339 koní doplňuje ještě benzínový pětilitr ve své atmosférické a přeplňované variantě. Zde se jedná o výkony 375 nebo dokonce 510 koní. Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou převodovkou ZF a pohání výhradně všechna čtyři kola skrze středový diferenciál. Zrychlení z nuly na sto, probíhá u nejsilnějšího z motorů 5.4 sekundy. Perličkou je nově umístěné sání vzduchu, které výrazně zvyšuje brodivost. Nový Range Rover přebrodí o dvacet centimetrů více než jeho předchůdce, konkrétně až 900 mm hlubokou vodu. Terénním radovánkám jsou nakloněny i nájezdové úhly vozu a světlá výška, která je v terénní poloze jen pár milimetrů pod hranicí třiceti centimetrů.

Světlá výška je stavitelná otočným přepínačem na středové konzoli vozu spolu s nastavením tlumičů do různých podmínek. Nově lze využít také systému Terrain Response 2, který k možnosti ručního nastavení přidává navíc automatickou kontrolu. Vůz tedy sám rozpozná povrch a přizpůsobí podvozek. Totéž se odehrává i v případě kontaktu spodní části vozu se zemí, kdy je podvozek zvednut o dalších 35 mm.

To, že vůz umí i v terénu, neznamená, že by se Vám nemělo dostat veškerého komfortu uvnitř vozu. Nová Generace Range Roveru nabízí dokonce dvě uspořádání zadních sedadel. Klasické uspořádání s lavicí pro tři osoby je doplněno ještě možností dvou na sobě nezávislých a plně nastavitelných sedadel, která jsou oddělena protaženým středovým tunelem. Vzhledem k vnitřnímu prostoru vozu lze u této konfigurace mluvit o komfortu, který se vyrovná i luxusním limuzínám. Pasažér vpředu zase ocení využití revoluční obrazovky Dual View, kdy řidič a spolujezdec vidí ze svého úhlu každý něco jiného. Z hlediska dílenského zpracování se jedná o naprosto excelentní práci a veškeré materiály, jejich spoje nebo chod všech ovladačů jsou naprosto prvotřídní. Potěší také automatické dovírání dveří soft close, které je k dispozici u všech verzí vozu bez příplatku.

První kusy dorazí k českým dealerům v lednu následujícího roku a již nyní je možnost objednávek. První cena vozu je 2 293 680 korun za variantu s dieselovým TDV6, který slibuje kombinovanou spotřebu 7.5 litru na sto kilometrů. Zároveň se samotným vozem byly představeny i vzorníky interiéru, obložení a exteriérových barev. Ty jsou po vzoru modelu Evoque rozšířeny a obsahují i několik barev s měňavým efektem. Navíc je možno objednat barvu střechy rozdílnou od zbytku vozu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz