polestar-4-2024_14-galeria

První auto bez zadního okna jde do výroby: Polestar 4

7. 2. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Polestar rozšiřuje svou nabídku o třetí model, který se přesto označuje číslem 4 a nachází se mezi sedanem Polestar 2 a SUV Polestar 3. Nový model, nazývaný “čtyřka”, je popsán jako SUV kupé s prakticky zcela novým designem, který není odvozen od modelu 3.

S délkou 4 839 mm, šířkou 2 139 mm a výškou pouze 1 544 mm, je tento model v crossover segmentu zřejmě vůbec nejnižší. Design zahrnuje bezrámovou konstrukci oken a inspiraci z konceptu Precept z roku 2020, zejména chybějící zadní okno. Je to první sériově vyráběné osobní auto bez zadního okna, ale s panoramatickou střechou, která sahá od předního okna až za hlavy zadních cestujících.

Střecha může být za příplatek elektrochromatická, což umožňuje úplnou neprůhlednost a vytváří intimní atmosféru na zadních sedadlech a zvyšuje bezpečnost při nárazech zezadu. Digitální zpětné zrcátko má dvojitou funkci, zobrazuje dění za vozidlem a může zobrazovat i zadní sedadla. Interiér s velkorysým rozvorem 2 995 mm využívá recyklované plastové materiály, jako jsou textilie z PET lahví a koberce z econylonu, které obsahují použité rybářské sítě. Výplně dveří jsou z polypropylénu s přírodním vláknem (NFPP).

Kokpit obsahuje 10,2palcový digitální přístrojový panel, 15,4palcový centrální infotainment s OS Android Automotive a platformou Snapdragon Cockpit a 14,7palcový head-up displej. Bezpečnost zajišťuje dvanáct kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a jeden radar. Luxusný zvuk poskytuje aparatura Hamnan/Kardon s 12 reproduktory a celkovým výkonem 1 400 wattů. Volitelný balík Pilot Pack zahrnuje vylepšený systém Pilot Assist s asistentem změny jízdního pruhu.

Polestar 4 je postaven na elektrické platformě Sustainable Experience Architecture (SEA) mateřského koncernu Geely. Dostupné jsou dvě verze s velkou baterií o kapacitě až 102 kWh. Slabší verze má 200 kW a točivý moment 343 Nm, což zajišťuje dojezd až na 600 km. Silnější verze má 400 kW a točivý moment 686 Nm, což umožňuje sprint na 100 km/h za 3,8 sekundy a dojezd o 40 km kratší než slabší verze. Při nabíjení podporuje Polestar 4 maximální výkon 200 kW při stejnosměrném proudu a 22 kW při střídavém proudu. Je vybaveno sériově tepelným čerpadlem pro úsporu energie a módem Range, který umožňuje odpojení předního elektromotoru.

Pohodlí zajistí podvozek s nezávislým zavěšením všech kol, vybavený poloaktivním odpružením, který umožňuje volbu mezi pohodlným a sportovním charakterem. Kola mohou mít rozměr 20 až 22 palců. Polestar 4 bude nejprve k dispozici pro čínské zákazníky, ale během prvního pololetí bude dostupný i v Evropě, Severní Americe a na Tichomoří. Cena začíná na 60 000 eurech.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz