Prodej SUV znovu narostl: V lednu tvořily 44% všech nových aut
Ani současná pandemie nezměnila nic na skutečnosti, že nejoblíbenějším segmentem nových aut stále zůstávají SUV. Naopak, jejich zastoupení dokonce narůstá. Podíl SUV na prodejích nových aut totiž vzrostl na neuvěřitelných 43,8%. Jejich prodejům dominují menší městská SUV (v převážné míře s pohonem předních kol), která si v rámci segmentu SUV připsala podíl 36%.
Toto je situace, ze které nejsou na půdě EU velmi nadšení. Na jedné straně je žádoucí, aby se nová auta prodávala, na druhé straně stále hlasitěji z půdy EU zaznívají obavy, že podíl SUV je příliš vysoký.
Problémem číslo jedna jsou totiž emise a právě ty mají vyšší vozy jako SUV méně příznivé, než auta s menší čelní plochou. Zdá se však, že zákazníci si s tím zatím hlavu příliš nelámou a automobilky vyrábějí to, co jsou schopny nejlépe prodat. Leden 2021 ukázal tuto skutečnost v plné nahotě, podíl SUV a crossoverů totiž jako na truc znovu narostl na 43,8% (368 100 aut).
V lednu 2021 tvořily malé SUV v celkové skupině prodaných SUV 36%, zatímco kompaktní SUV si nárokují až 49% segmentu (177 500 ks). Přesto jsou v první trojce nejprodávanějších crossoverů výlučně zástupci nejmenších SUV. Velké a luxusní SUV tvořily 15% segmentu, což v celkových prodejích znamená 56 800 aut a meziroční pokles 20%.
Na prvním místě se v prodejích umístil Peugeot 2008, druhé místo ukousl Volkswagen T-Roc a třetí skončil Renault Captur.
.« Škoda je v koncernu Volkswagen 30 let: Příběh evropského ekonomického úspěchu Nepodceňujte kontrolu auta po zimní sezoně »