53184068938459752

Přivítejte nový Dodge Viper ACR! Šílenost na čtyřech kolech!

9. 5. 2015 • Novinky

Již dříve jsme Vám hlásili, že Viper ACR dostává zelenou, dnes však byl oficiálně odhalen v celé své kráse. A že je na co se dívat! Do produkce vyrazí v třetím čtvrtletí tohoto roku. Cena ještě neoznámena. ACR znamená American Club Racer a je to zkratka pro nejvýkonnější Viper, který je homologovaný pro běžný provoz. Ano, i s tím gigantickým křídlem a lízátkem.!

Jedná se o nejrychlejší silniční Viper, který kdy opustí brány této americké továrny. Nová hardcore edice ACR je poháněna 8.4 litrovým atmosférickým desetiválcem do V. Agregát posílá na zadní kola výkon 645 koní (480 kW) a 812 Nm točivého momentu, to mimochodem stačí k tomu, abyste 3x otočili zeměkouli. :-) A teď pozor, všechna tato síla je posílána na asfalt přes šestistupňovou MANUÁLNÍ převodovku! Ano, opravdu přes manuál, jak nevídané v dnešní době plné oturbených šestiválců. Pokud Vás z těch velmi vysokých rychlostí, kterých dosáhnete, nezastaví strom nebo nějaká zeď, tak na řadu přijdou karbon-keramické brzdy Brembo o rozměru 390 mm vpředu (šestipístové) a 360 mm vzadu (třípístové).

13589183441451574955

Nejzajímavější je ale příplatkový aerokit, který při maximální rychlosti 285 km/h dává přítlak, teď si sedněte nebo se něčeho pevně chytněte, rovnou 1 tunu! Aerokit zahrnuje to obrovské křídlo o velikosti hot-hatche, difuzor, který připomíná spíše černou díru, lízátko a spoustu dalších věcí, jo a téměř veškeré prvky, které jsem vyjmenoval, jsou nastavitelné nebo odnímatelné.

882210996509457531

Vývojáři dosáhli prakticky dokonalého vyvážení hmotnosti 50:50. V interiéru toho moc až na tři reproduktory, infotainment s nastavením vozu apod. nenajdete. Kila se šetřila úplně všude. Podvozek byl profesionály laděn k dokonalosti a tlumiče mají 10 nastavení. Odlehčená 19′ palcová litá kola obouvají vysoce výkonné pneumatiky Kumho Ecsta V720 vyvinuté speciálně pro tento vůz. Raději ani nechci vědět, jaký čas zajede na Nurburgringu a myslím si, ne, jsem si jistý, že bude šlapat na paty Porsche 918 a možná jej i porazí, však se podívejte na poslední ACR a jeho čas 7 minut a 12 sekund.

Designem a všemi těmi aerodynamickými prvky popírá veškerá dnešní pravidla, a to se mi na něm nejvíce líbí. Dnes jsou všechny supersporty prakticky stejné, jde jen o to, kdo do auta nacpe více koní a elektroniky a tím pádem v něm budou obyčejní smrtelníci rychlejší. A právě tady se Viper ACR liší, bude kousat a neodpustí žádnou chybičku, nutně ho potřebuji!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz