Příští Škoda Superb: Moderní interiér, poslední spalovací motory a opět významně větší
Aktuální Škoda Superb je na trhu od roku 2015, přičemž modernizací prošla o čtyři roky později. S příchodem nové generace populární Octavie se však tyto dva modely podobají více než kdykoliv předtím. Nejen designem ale i rozměry, protože Octavia mezigeneračně opět narostla. Zdá se, že je ten pravý čas i na novou generaci Superbu. Ta by se na silnicích však neměla objevit dříve než v roce 2023.
Spekulace nikdy nespí a tentokrát neobešly ani Škodu Superb. Podle informací britského Auto Expressu by měl nový Superb narůst a o něco zřetelněji se tak oddělit od Octavie. Nová generace opět přijde ve verzích liftback a combi, což už potvrdil i samotný šéf značky Thomas Schäfer.
Připravovaná novinka by měla být vybavena poslední vývojovou řadou spalovacích motorů koncernu Volkswagen. Ty mají být nejen efektivnější, ale také by měly splňovat emisní normu Euro 7, která by měla začít platit v roce 2025. V nabídce by zároveň neměl chybět plug-in hybrid, který je populární zejména jako flotilové vozidlo. Když už jsme u těch dobíjecích hybridů, tak Škoda vyloučila možnost, že by tento pohon dostal i KodiaQ.
Design bude evoluční
Co se týče samotného designu, tak v případě exteriéru by k žádnému “zemětřesení” dojít nemělo. Zevnějšek nového Superbu tak bude evolucí současných tvarů. Kromě toho by měla nová generace dostat nejširší mřížku chladiče v historii Škody.
Velké změny by však měly nastat v interiéru a podle samotného Schäfera by mělo jít o “velký krok vpřed”. K dispozici bude také nové uživatelské rozhraní, které jako první dostane právě Superb a později bude implementován i do druhé generace modelu KodiaQ. Některé prvky budou pocházet z Enyaqu iV, jako například 13-palcová dotyková obrazovka. Škoda zároveň chce, aby byl interiér nového Superbu funkční, přehledný a snadno použitelný.
Nedávno také vyšla najevo informace o tom, že se výroba Superbu stahuje z českých Kvasinách do Bratislavy, kde bude výrobní linku sdílet s Volkswagenem Passat. Na rozdíl od vrcholu mladoboleslavské značky by měl jeho německý ekvivalent přijít v nové generaci jen ve verzi combi.
.« Test ojetiny Škoda Octavia II: Radost i starost BMW představilo vrcholný elektromobil iX M60: Má 619 koní a ujede 566 km »